  • 71. Data: 2021-11-30 20:39:50
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 20:25:34 UTC+1 FEniks napisał(a):
    )
    > A co z nim robi? Moczy?
    Tnie, łupie, wrzuca na busa i sprzedaje jako (w zależności od fantazji) m3, mp, metr
    narzutowy;)
    Generalnie z mp powinno wyjść po polupaniu i ułożeniu 0, 65m3 .

  • 72. Data: 2021-11-30 20:40:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To "wywożenie" też mnie dziwi, bo drewno opałowe do niczego innego
    > z reguły się nie nadaje...

    Ale w odwrotnym kierunku relacja się nadawania już zachodzi. Był taki
    okres, że elektrownie spalały tarcicę jako dodatek do węgla. Po to, by
    uzyskać zadany procent wykorzystania źródeł odnawialnych, czy jak kto
    woli, "zielonej energii". Z Exela wychodziło, że tak bądzie najtaniej.
    Teraz znaleziono już inne sposoby rozwiązania problemu.

    Jarek

    --
    Polak potrafi.

  • 73. Data: 2021-11-30 20:47:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Jestem świadoma, że instalacja PV wymaga zasilania z zewnątrz. Dlatego
    > czasem podczytuję, co tu piszecie na temat magazynowania. ;)

    Technicznie rzecz biorąc, nie wymaga. A historycznie, na początku (lat
    temu kilkanaście) odseparowane od sieci instalacje były dominujące.
    Z kolei z ekonomicznego punktu widzenia, taki samodzielny układ jest
    tańszy od synchronizowanego z siecią. Oczywiście poza magazynowaniem,
    akumulatory są drogie, ale to osobna sprawa. To co teraz jest powszechne,
    jest tanie, bo takie są masowe potrzeby.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2021-11-30 20:55:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-30 o 11:39 -0800, Kris napisał:
    > Generalnie z mp powinno wyjść po polupaniu i ułożeniu 0, 65m3 .

    0.80 przy normalnych, półmetrowych odcinkach. Jeśli drewno pocięte dla
    burżuazji, to oczywiście mniej.

    Mateusz

  • 75. Data: 2021-11-30 21:55:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 30 November 2021 at 18:43:45 UTC+1, FEniks wrote:

    > To nie wiem, co on z tym gazem robi. A może mieszka gdzieś na
    > Suwalszczyźnie...
    >
    > --
    > Ewa
    Polska południowa
    segment podwójny
    stomatolog, dorabia w UK
    to dla niej żaden koszt, bo miesięcznie więcej zarabia

  • 76. Data: 2021-11-30 22:01:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 21:55:07 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

    > Polska południowa
    > segment podwójny
    > stomatolog, dorabia w UK
    > to dla niej żaden koszt, bo miesięcznie więcej zarabia
    W przeszukiwaniu internetôw tylko jeden użytkownik jest tu porównywalny z Tobą.
    Przeszukaj więc net i daj znać co znalazłem pod hasłem "mitoman"

  • 77. Data: 2021-11-30 22:05:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 22:01:47 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Przeszukaj więc net i daj znać co znalazłem pod hasłem "mitoman"
    znalazłeś

  • 78. Data: 2021-11-30 23:12:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 10:36:31 UTC-6 Mateusz Viste napisał(a):

    > Producent podaje dla tej jednostki maks. pobór 11A. M.in. dlatego ją
    > wybrałem. Zaufałem, bo ja generalnie ufam producentom. Sprawdziło się.

    Ah czyli jest trojfazowa? Inicjalnie zalozylem ze jednofazowa...

    > PC grzeje CWU, dwa pokoje i łazienkę. Tę ostatnią do 21 st. Działa.
    > Więcej nie wnikam, bo i niespecjalnie mnie to interesuje.

    21 to umiarkowanie. Ale dzieki za info. Pozwala ocenic i porownac.

    > Finansowe spostrzeżenie na razie jest takie, że jesienią (koniec
    > października/początek listopada), kiedy temperatury na zewnątrz były w
    > okolicach 5-10 stopni, to prąd wyszedł mnie tyle samo co latem, kiedy
    > nie było ogrzewania a CWU zagrzewała elektryczna grzałka. Przy czym
    > aspekt finansowy jest niejako bonusowy, bo nie tym się kierowałem
    > decydując się na PC. Miało być bezobsługowo, programowalnie, bez zmiany
    > abonamentu i bez ciągania dodatkowych kabli po całej chałupie.

    To akurat zrozumiale, COP jakis tam jest wiec sie wyrownuje.
    Co do strategii nie mam uwag, jak to koszt na poziomie tych 2-3-5keur to do
    zjedzenia...

    > PC działa miesiąc i kilka dni. Póki co jestem zadowolony. :)

    Zakladam ze jakas tam alternatywe masz.
    Z foty wynika ze mury masz grubawe. Wiec jak temperatura opada to nie bedzie czuc od
    razu.

    Pamietam jak cieplalem strop. Mialem czujniki na strychu i pod sufitem.
    Rozlozylem tak aby mierzyc i temperature powietrza i stropu i pod sufitem i cos tam
    jeszcze, w sumie chyba 5 czujnikow bylo.

    Jak dalem 2x5cm styro nastrop to ladnie bylo widac ze sie temperatura stabilizowala
    prawie dwa dni. A strop to ledwo 20cm betonu.

    Moje przeslanie jest takie ze w poczatkowych okresach PC ma nieco z gorki wiec warto
    caly sezon sobie sledzic co i jak i potem sobie ocenic jak wyszlo.

  • 79. Data: 2021-11-30 23:14:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Nov 2021 11:45:39 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > Po mojej stronie Europy ciepła, Francuska zima już w toku.

    Nie tęsknisz za Polską mroźną zimą?

    --
    Marek

  • 80. Data: 2021-11-30 23:20:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 13:26:30 UTC-6 Mateusz Viste napisał(a):
    > To zaskakująca cena, bo u mnie ster kosztuje 57 euro brutto - z
    > dowozem, pocięciem 50cm i ułożeniem.
    >
    > To "wywożenie" też mnie dziwi, bo drewno opałowe do niczego innego z
    > reguły się nie nadaje...

    No przeciez do niemiec woza zeby w elektrowni palic bo to odnawialne ponoc jest...
    Jakbys nie wiedzial to zdradze ze z ameryki tez woza do niemiec bo odnawialne:
    https://www.nationalgeographic.com/environment/artic
    le/europe-burns-controversial-renewable-energy-trees
    -from-us
    https://www.nytimes.com/2021/04/19/climate/wood-pell
    et-industry-climate.html

    Ale o tym w dzienniku nie mowia bo to nie sluzy pewnym interesom :)