  • 101. Data: 2014-08-30 13:51:20
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 08:48:27 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Wszystkie bojlery wyposa�ony w regulatory elektroniczne, kt�re
    >
    > znajdziesz w ka�dym markecie.
    >
    > http://www.ariston.com/pl/VELIS
    >
    > http://www.lemet.pl/pl/component/spidercatalog/showp
    roduct/477/5/1/ELEKTRYCZNE-OGRZEWACZE-WODY-ECOWAY---
    50,-60,-80,-100,-120L.html

    > http://www.bojler.co/pl/p/ELEKTRYCZNY-OGRZEWACZ-WODY
    -GALMET-VULCAN-ELEKTRONIK-PRO-80-L-80L/227

    > Wszystkie zasobniki CWU zintegrowane z pompami ciep�a:
    >
    > http://www.fuego.pl/download/emmeti_ee300es_folder.p
    df

    > http://www.sklep.elar.com.pl/Pompa-ciepla-Ariston-NU
    OS-FS-250-SOL-EXT

    > http://www.beretta.pl/berettapl/web/pol/catalog/prod
    uctdetail.jsp?id_prodotto=283&id_level1=27

    > Ka�dy kocio� gazowy z wbudowanym zasobnikiem lub wsp�pracuj�cy z
    >
    > zasobnikiem zewn�trznym:
    >
    > http://www.termet.com.pl/pl/produkty/gazowe_standard
    owe_kotly_co/jednofunkcyjne_z_zamknieta_komora_spala
    nia/Unico_21_turbo_GCO-24-01-21/

    > http://www.vaillant.pl/klienci_indywidualni/systems-
    and-products/gas/podgrzewacze-wody/produkt_vaillant/
    VSC_auroCOMPACT_nowosc_2014.html

    > http://pl.immergas.com/products1/kotly_kondensacyjne
    /2f_z/hercules_solar/26_1_a.htm

> [...]
    >

    > Jak wida� problem nie polega na tym, �e nie ma takich zasobnik�w czy
    >
    > sterownik�w, lecz na tym, �e g�wno wiesz na ten temat. Przechodzisz obok
    >
    > takich urz�dze� bez �wiadomo�ci ich funkcji i tak w�a�nie ma by� -
    >
    > elektronika ma "my�le�" za takich jak ty. Wielu producent�w nawet w
    >
    > folderach nie umieszcza informacji o funkcji "antylegionella". Takie
    >
    > informacje nierzadko mo�na wyczyta� tylko w szczeg�owej dokumentacji.
    >
    > Nie rozumiem tylko dlaczego zanim cokolwiek dotrze do twojego, zakutego
    >
    > �ba to ludziom napsujesz krwi i naubli�asz.

    Obejrzałem dwa pierwsze linki. W żadnym nie ma skutecznej opcji o którą chodzi.
    Zacząć można od tego ze podnoszenie temperatury co jakiś czas jest nieskuteczne bo
    bakterie, jakby były, rozmnażały by się cały czas a nie tylko na godzinę przed
    podgrzaniem. W jednym z bojlerów z linka jest opcja inkubatora dla tych podobno
    występujących powszechnie bakterii. Jak dołożyć do tego istnienie w każdym bojlerze
    grzanym grzałka umieszczoną w środku zbiornika występowanie strefy o niskiej
    temperaturze bez względu na to jaka będzie na górze, pomysł cudacznego i drogiego
    sterowania jest chybiony. Tylko idiota może się na takie coś nabrać. Skuteczna
    ochrona przed zagrożeniem od nie istniejących powszechnie bakterii musiała by polegać
    na uniemożliwieniu poboru wody jeśli nie spełniała by ona warunków dezynfekcji. Czyli
    jak na wylocie bojlera spada temperatura poniżej jakiejś dopuszczalnej to dalszy
    pobór wody jest niemożliwy. Pokaż taki bojler przeznaczony do używania w domu albo
    idź na basen poskakać na główkę. Może jak będzie Ci dobrze szlo to wody napuszczą.

  • 102. Data: 2014-08-30 14:31:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > [ciach]
    >
    > Skoro masz tylko jedną fazę to bojler jest jedynym praktycznym
    > rozwiązaniem.
    > Skoro po odkręceniu kranu temperatura pod prysznicem spada to znaczy, że
    > prawdopodobnie ciśnienie ciepłej wody wody jest zbyt słabe.
    > Aby to zniwelować najprościej do prysznica kupić baterie termostatyczną.

    Najprościej, jeszcze przed zastosowaniem baterii termostatycznej (albo
    centralnie - mieszalnika termostatycznego na wyjściu z bojlera) jest
    wstawienie w gałąź wody zimnej takiego samego zaworu zwrotnego jak w
    zasilaniu bojlera - i ewentualne pokombinowanie z kryzowaniem. W
    najprościej zaplecionej instalacji gałąź wody ciepłej ma znacznie
    większe opory przepływu - a to rażąco utrudnia stabilne ustawienie
    proporcji mieszania. Mieszalnikowi termostatycznemu takie wyrównanie też
    ułatwi zadanie.

    --
    Darek

  • 103. Data: 2014-08-30 15:06:30
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 14:31:13 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > większe opory przepływu - a to rażąco utrudnia stabilne ustawienie
    >
    > proporcji mieszania. Mieszalnikowi termostatycznemu takie wyrównanie też

    Zgodnie z doktryną grupowiczów wyznających religię opartą na bakteriach mieszanie
    jest niedopuszczalne. Gorąca woda bez bakterii zmiesza się z zimną i stworzy idealne
    środowisko do rozwoju bakterii co były w zimnej wodzie. Jedyna metoda to dwa
    zbiorniki. W jednym podgrzewa się wodę do temperatury umożliwiającej ubicie zarazy i
    drugi w którym sterylna woda stygnie do temperatury umożliwiającej użycie.
    proponowany wcześniej system z dwoma bojlerami jest poprawny. W jednym sterylizacja
    wody a w drugim najpierw jej studzenia do potrzebnej temperatury, po wystudzeniu
    grzałka ma utrzymywać właściwą temperaturę. Do tego cały system zabezpieczeń.
    Kluczowe jest zabezpieczenie drugiego zbiornika na wypadek gdyby z jakiś względów
    woda wypływająca z pierwszego miała zbyt niską temperaturę.

  • 104. Data: 2014-09-01 09:20:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Siejesz demagogię.

    ROTFL

    > Wytłumacz jakim to cudownym sposobem zagrzejesz szybciej dwa zasobniki po
    > 150l od jednego zasobnika 300l?

    Ale ja nie pisałem o dwóch. Jak zwykle nie zrozumiałeś o co chodzi, więc już
    wyjaśniam panie TEORETYKU:
    Najpierw grzejesz pierwszy bojler i następnie możesz z niego korzystać w tym
    czasie grzeje się drugi. W ten sposób wodę o zadanej temperaturze masz
    dostępną szybciej.

    [ciach powtarzanie marketingowej papki na przykrycie tego że napisałeś
    głupoty]

    > To nie ja tylko ty stwierdziłeś, że 2l/min. wystarcza do wykąpania się.

    Tak wystarczy do wykąpania się pod prysznicem. Tylko ktoś taki jak ty mógłby
    wpaść na pomysł by napełniać wannę 2l na minutę zamiast odkręcić kran
    mocniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 105. Data: 2014-09-01 09:32:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jest zapis "Instalacja ciepłej wody powinna zapewniać uzyskanie w punktach
    > czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej niż 60°C,
    > przy czym instalacja ta powinna umożliwiać przeprowadzanie jej okresowej
    > dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż 70°C"
    > "POWINNA ZAPEWNIĆ" oznacza w języku prawnym, że tak właśnie ma być, a nie
    > że "SUGERUJE SIĘ" czy "ZALECA SIĘ" tak jak to ty sugerujesz.

    Nie sugeruję żadnego "zaleca się"!

    Ten przepis mówi tylko że użytkowni ma mieć dostępną (jeśli zechce) wodę o
    temperaturze 55-60. Ten przepis nie określa tego że użytkownik _musi_ mieć
    taką temperaturę _ciągle_ Może sobie pójść do kotłowni i przekręcić
    termostat i mieć _inną_ temperaturę ale ciągle będzie miał zapewnioną
    możliwość uzyskania temperatury 55-60.

    > Po raz kolejny zwracam ci uwagę

    Po raz kolejny zwracam Ci uwagę że nie rozumiesz słowa pisanego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2014-09-01 09:36:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie znam nikogo kto by bawił sie w okresowe wygrzewanie zasobnika co aby
    > zabić bakterie bo komu się chce w takie coś bawic.
    > Więc myslę że legionela to wydumany problem

    Nie psuj Użytkownikowi interesu. Strach się bardzo dobrze sprzedaje. Stąd na
    szkoleniach (wiem, bo bywam) znacznie więcej czasu jest poświęcanych na
    agitację pro-health i pro-ekon niż na kwestie techniczne jak sprawność czy
    długowieczność.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 107. Data: 2014-09-01 22:51:19
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-01 09:20, Ergie pisze:
> [...]
    > Najpierw grzejesz pierwszy bojler i następnie możesz z niego korzystać
    > w tym czasie grzeje się drugi. W ten sposób wodę o zadanej

    Widże, że jesteś tępy więc ostatni raz tłumaczę jak tępakowi.
    Masz zasobnik 300l i grzłkę, która nagrzeje ten zasobnik w 6 godzin.
    Taka sama grzałka nagrzeje zasobnik 150l w 3 godziny.
    Rzecz polega na tym, że w zasobniku 150l następuje większe mieszanie
    wody ciepłej z zimną i tak naprawdę woda na wylocie osiągnie temperaturę
    zdatną do kąpieli dopiero po ok. 2 godzinach grzania, bo woda mieszając
    się stopniowo podnosi temperaturę w całej objętości. Po 3 godzinach
    dopiero będziesz miał do dyspozycji 150l
    Aby skorzystać z drugiego zasobnika 150l musisz przełączyć zasilania
    tzn. wyłączyć pierwszy zasobnik i załączyć drugi. Musisz zaworem odciąć
    pobór z tego drugiego zasobnika i pozostawić otwarty zawór z pierwszego
    zasobnika.
    Układ zatem się komplikuje i podnosi koszty budowy. Jest przy tym
    upierdliwy, bo jak wykąpie się jedna osoba i druga sobie nie przełączy
    zasobników to ta druga osoba będzie musiała w trakcie kąpieli wychodzić
    z wanny czy spod prysznica, zapierdalać do kotłowni, aby sobie
    przełączyć zasobniki.

    W przypadku zasobnika warstwowego 300l już po godzinie grzania będziesz
    miał ok. 50l wody o temperaturze zdatnej do kąpieli, ponieważ woda
    lepiej się uwarstwia w takim zasobniku.
    Po 2 godzinach grzania masz ok. 100l do dyspozycji, a po 3 150l. Po 6
    godzinach masz 300l.
    Niczego nie przełączasz i nic nie kombinujesz. Nawet jak się okaże
    podczas kąpieli, że jest za mało ciepłej wody to odczekasz w wannie czy
    pod prysznicem 10min. i już masz nagrzaną wodę, o odpowiedniej
    temperaturze, która wystarcza do spłukania się.

    Tak właśnie się dzieje, bo mniejszy zasobnik to większe mieszanie się wody.
    Większy zasobnik jest bardziej smukły i dzięki temu woda mniej się
    miesza, a ponadto w dużych zasobnikach są przegrody, które zwiększają
    efekt uwarstwiania się wody i zmniejszają efekt mieszania się wody.

    Jak więc widzisz bzdurą jest to co napisałeś, że szybciej zagrzejesz
    wodę w dwóch zasobnikach po 150l niż w jednym 300l.
    Prawda jest taka, ze czas nagrzania się dwóch zasobników po 150l jest
    zbliżony do czasu nagrzania się jednego zasobnika 300l.
    Różnica jest w tym, że zasobnik 300l zapewnia ciepłą wodę o wiele
    szybciej, a przy tym zapewnia także dłuższe kąpiele.

    > [ciach powtarzanie marketingowej papki na przykrycie tego że napisałeś
    > głupoty]

    [Ciach, bezsensowne pierd...nie Ergiego]

    > Tak wystarczy do wykąpania się pod prysznicem. Tylko ktoś taki jak ty
    > mógłby wpaść na pomysł by napełniać wannę 2l na minutę zamiast
    > odkręcić kran mocniej.

    I tylko ktoś taki jak ty nie wie, że przy mniejszym zasobniku mocniejsze
    odkręcenie kranu spowoduje, że ze 150l nagrzanej wody będzie miał do
    dyspozycji połowę tej wody o odpowiedniej temperaturze, bo na skutek
    szybkiego dopływu zimnej wody, woda w zasobniku ulegnie mocnemu
    mieszaniu. Im zasobnik większy, tym mniejszy jest efekt mieszania się
    wody, a zatem nagrzane do odpowiedniej temperatury 150l wody w zasobniku
    warstwowym 300l jest do wykorzystania w ilości ponad 150l, bo w trakcie
    kąpieli woda jest dalej dogrzewana w tym zasobniku.
    W przypadku dwóch zasobników po 150l do dyspozycji masz tylko ok. 80l
    wody o odpowiedniej temperaturze, a zasobnik już nie będzie dogrzewał
    kolejnych porcji, abyś mógł dokończyć kąpiel, bo po nagrzaniu pierwszego
    zasobnika 150l będzie już grzany drugi zasobnik. Ten, z którego w danym
    momencie korzystasz, już nie będzie dogrzewał wody, a żeby skorzystać z
    drugiego zasobnika to musisz odczekać, aż się nagrzeje w nim woda.
    Reasumując:
    Twój pomysł dwóch zasobników po 150l i kolejne ich nagrzewanie jest
    głupi, bo nie dość, że podraża niepotrzebnie całą instalację, komplikuje
    obsługę to jeszcze okazuje się, że zapewnia mniejszą ilość ciepłej wody
    w trakcie kąpieli. Każda osoba kąpiąca się będzie miała do dyspozycji
    mniejszą ilość wody, nawet w porównaniu do sytuacji, kiedy korzystano by
    tylko z jednego zasobnika 150l.

  • 108. Data: 2014-09-02 08:50:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Sep 2014 09:32:35 +0200, Ergie

> [...]
    > taką temperaturę _ciągle_ Może sobie pójść do kotłowni i przekręcić
    > termostat i mieć _inną_ temperaturę ale ciągle będzie miał zapewnioną

    To jaki jest sens tego przepisu, skoro wychodzi na to, że jest to w
    zasadzie martwy przepis? Tam jest raczej celowo mowa o "winności"
    zapewnienia 55-60 z ujęcia, właśnie po to, żeby nie dopuscić do rozwoju
    legionelli.

    Oczywiście można się spierać o to czy legionella faktycznie jest
    zagrożeniem czy to tylko rozdmuchany problem. Może i nie jest szczególnym
    zagrożeniem, ale przecież już dawno nie żyjemy w średniowieczu i jeśli
    wiadomo o możliwości wystąpienia zagrożenia, a jest znany prosty sposób
    jego eliminacji, to czemu iść pod prąd? Dla zasady?

    Co to za różnica czy grzać 80L do 70 stopni, mieszać z zimną wodą dopiero
    na ujęciu mając pewność zabicia _większości_ bakterii, czy zagracać
    pomieszczenie 3x większym bojlerem i grzać do "gotowych" 45 stopni zyskując
    gratisowo duże pradopodobieństwo rozmnażalni bakterii, która przy odrobinie
    niefarta może spowodować poważne zapalenie płuc, a częściej także mniejsze
    infekcje dróg oddechowych (których większość nawet nie skojarzy z
    legionellą zwalając na garb swojej słabej odporności, klimatyzacji w
    samochodzie czy pracy, itd.)?

    Choroby z tytułu Legionelli nie są problemem powszechnym, ale sanepid co
    jakiś czas wykrywa problem, choćby w szpitalach, szkołach czy akademikach,
    gdzie wchodzi "z urzędu". W domach mało się o tym słyszy, bo trzeba sobie
    odpowiedzieć na pytanie -- ile osób tak realnie oddało z własnej
    nieprzymuszonej woli swoją wodę z instalacji do przebadania? Stawiam na
    wynik 1:1000 czyli nikt z tej grupy nie oddał ani razu swojej wody do
    badania. ;P

    Ja mam, ze względu na kierunek przebytej nauki, sporo osób pracujących w
    zawodzie, w tym w laboratoriach (mam też kolegę, jeszcze ze szkoły
    średniej, obecnie doktora inż. na PW na wydziale chemii) i
    najprzedziwniejsze badania mogę mieć od ręki. Mimo tego badania wody przez
    10 lat nie przeprowadziłem -- zwyczajnie, z lenistwa głównie. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 109. Data: 2014-09-02 09:15:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 września 2014 08:50:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > grzać do "gotowych" 45 stopni
    Mniejsze straty, lepszy COP przy grzaniu PC itp. Jakieś tam argumenty są.

  • 110. Data: 2014-09-02 09:43:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Widże, że jesteś tępy więc ostatni raz tłumaczę jak tępakowi.
    > Masz zasobnik 300l i grzłkę, która nagrzeje ten zasobnik w 6 godzin.
    > Taka sama grzałka nagrzeje zasobnik 150l w 3 godziny.

    Czyli jednak nagrzeje szybciej? Niemożliwe - w końcu dotarło!
    Jak zwykle najpierw piszesz głupoty, później bluzgasz, a później do Ciebie
    dociera że palnąłeś bzdurę, ale na jakiekolwiek przeprosiny to już Cię nie
    stać.

    [ciach wiara w marketing i przeczenie fizyce]

    _Nigdy_ woda nie będzie tak idealnie uwarstwiona tak żeby w dużym zbiorniku
    było 150l wody o temperaturze takiej jak w małym po tym samym okresie
    grzania z tą samą mocą. Pomyśl na spokojnie bo znowu piszesz bzdury.

    > Jak więc widzisz bzdurą jest to co napisałeś, że szybciej zagrzejesz wodę
    > w dwóch zasobnikach po 150l niż w jednym 300l.

    Po raz kolejny bezczelnie kłamiesz! Każdy może sobie sprawdzić w archiwum co
    napisałem.

> [...]
    > Różnica jest w tym, że zasobnik 300l zapewnia ciepłą wodę o wiele
    > szybciej, a przy tym zapewnia także dłuższe kąpiele.

    I znowu ta sama bzdura. Zasobnik 300l nie zapewnia ciepłej wody szybciej niż
    zasobnik 150l o tej samej mocy. To są absolutne podstawy i jeśli tego nie
    wiesz to po pierwsze powinieneś wrócić do szkoły podstawowej, a po drugie na
    szkolenia dla instalatorów.

    [ciach kolejne przeczenie fizyce i powtarzanie marketingowej papki]

    Pozdrawiam
    Ergie