  • 41. Data: 2014-08-28 11:28:21
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 11:12:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Z powodu Legionelli głównie.

    Ona ginie w temp. powyżej 70 stC podobnież.

  • 42. Data: 2014-08-28 11:45:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Aug 2014 03:58:12 -0700 (PDT), k...@g...com

    > One nie mają się skąd tam wziąć.

    Zawsze możesz spróbować wyjaśnić jak się Legionella wzięła w WU u mojego
    szwagra ciągnącego swoją wodę z ujęcia o głębokości 25m. Ja stawiam jako
    pierwszy: wsadził brudny palec do swojego bojlera!

    --
    Pozdor Myjk

  • 43. Data: 2014-08-28 11:49:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-28 11:45, Myjk pisze:
> [...]
    > szwagra ciągnącego swoją wodę z ujęcia o głębokości 25m. Ja stawiam jako
    > pierwszy: wsadził brudny palec do swojego bojlera!

    Przypuszczam, że wodzie z prywatnej studni - jest mnóstwo syfu. Nie uważasz?

    --
    MN

  • 44. Data: 2014-08-28 11:49:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 02:28:21 -0700 (PDT), Kris

    > Ona ginie w temp. powyżej 70 stC podobnież.

    Zaczyna ginąć już powyżej 55.
    Natomiast najlepiej rozwija się przy ~40sC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 45. Data: 2014-08-28 11:50:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 02:23:07 -0700 (PDT), Kris

    > a skąd w bojlerze legionela?

    Jak już napisałem, ja stawiam na moczenie palca w bojlerze. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2014-08-28 12:42:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 11:49:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Natomiast najlepiej rozwija się przy ~40sC.
    Przyznam szczerze że się na tym kompletnie nie znam stąd moje być może naiwne
    pytania.
    Grzałka w bojlerze na samym dole z reguły nie jest, ciepła woda idzie do góry na dnie
    bojlera chyba trudno uzyskać 70stC- więc warunki dla legioneli teoretycznie idealne.
    Wygrzewanie(góry bojlera) niewiele więc daje skoro na dole paskudztwa mogą siedzieć.

  • 47. Data: 2014-08-28 13:14:50
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 11:45:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > szwagra ciągnącego swoją wodę z ujęcia o głębokości 25m. Ja stawiam jako
    >
    > pierwszy: wsadził brudny palec do swojego bojlera!

    A mój dziadek spod Sosnowca strącił chujem odrzutowca. fajnie podawać prawdziwe
    informacje których nikt nie jest w stanie zweryfikować.

  • 48. Data: 2014-08-28 15:11:22
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-08-26 12:58, k...@g...com pisze:
    Poza tym w każdym bojlerze jest strefa o niskiej temperaturze. Ona jest
    przy dnie i nie da się jej zagrzać do temperatury wyższej niż pokojowa.

    Hehe, to nie staw i podnieś ją można bez problemu.

    Akurat tę bakterię można także bez problemu zdiagnozować a nawet
    zobaczyć. Do tego teraz część bojlerów ma tak zaprogramowane, że raz na
    jakiś czas podnoszą temperaturę i nic z tym nie zrobisz.
    Pozdrawiam,

  • 49. Data: 2014-08-28 15:24:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 15:11:22 UTC+2 użytkownik krak napisał:
    >Do tego teraz cz�� bojler�w ma tak zaprogramowane, �e raz na
    > jakiďż˝ czas podnoszďż˝ temperaturďż˝ i nic z tym nie zrobisz.

    Taki marketingowy myk więc z tym podnoszeniem temp. Sterowniki różnej maści to teraz
    grosze można więc i minimalnym kosztem doprogramować funkcje że raz na godzinę bojler
    mignie światełkami a o 6 rano zapieje jak kogut. W kwestii legioneli efekt tych
    działań będzie podobny.

  • 50. Data: 2014-08-28 18:09:14
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 15:24:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    bojler mignie światełkami a o 6 rano zapieje jak kogut. W kwestii legioneli efekt

    Informuję i objaśniam że koguty nie mają z tym nic wspólnego.