  • 51. Data: 2014-08-28 18:11:04
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 15:11:22 UTC+2 użytkownik krak napisał:
    > W dniu 2014-08-26 12:58, k...@g...com pisze:
    >
    > Poza tym w ka�dym bojlerze jest strefa o niskiej temperaturze. Ona jest
    >
    > przy dnie i nie da si� jej zagrza� do temperatury wy�szej ni� pokojowa.
    >

    > Hehe, to nie staw i podnie� j� mo�na bez problemu.
    >

    > Akurat t� bakteri� mo�na tak�e bez problemu zdiagnozowa� a nawet
    >
    > zobaczy�. Do tego teraz cz�� bojler�w ma tak zaprogramowane, �e raz na
    >
    > jakiďż˝ czas podnoszďż˝ temperaturďż˝ i nic z tym nie zrobisz.
    >
    > Pozdrawiam,

    Daj jakiegoś linka do takich bojlerów, w marketach takich nie widziałem.

  • 52. Data: 2014-08-28 18:15:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 03:42:30 -0700 (PDT), Kris

    > Grzałka w bojlerze na samym dole z reguły nie jest, ciepła woda idzie do
    > góry na dnie bojlera chyba trudno uzyskać 70stC- więc warunki dla
    > legioneli teoretycznie idealne. Wygrzewanie(góry bojlera) niewiele więc
    > daje skoro na dole paskudztwa mogą siedzieć.

    Jak już napisałem, te bakterie giną już w temperaturze 55sC -- przy czym
    dopiero po 2h działania takiej temperatury. Przy 70sC giną natychmiast.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2014-08-28 18:31:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 04:14:50 -0700 (PDT), k...@g...com

    > fajnie podawać prawdziwe informacje których nikt nie jest w stanie zweryfikować.

    Daj spokój. Ta bakteria jest tak powszechna jak pchły na burku łańcuchowym.
    Sam fakt, że nie jest problematyczna należy zawdzięczać właśnie normom
    nakazującym odpowiednie konstrukcje instalacji wodociągowych i stosowanie
    zalecanych temperatur w tych instalacjach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2014-08-28 19:42:03
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 18:31:04 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > nakazującym odpowiednie konstrukcje instalacji wodociągowych i stosowanie
    >
    > zalecanych temperatur w tych instalacjach.

    W`Łodzi wodę z kranu można pic bez gotowania. Ma parametry dobrych butelkowanych wód
    mineralnych. Tez ja trzeba w bojlerze co jakiś czas gotować? W powojennej Polsce
    przypadki zachorowania wskutek kontaktu z tą bakteria od legionów można policzyć na
    palcach jednej ręki. Znam kogoś kto chorował bo miał kontakt z tą bakterią i się
    zaraził. Zaraził się za granicą w bardzo ciepłym kraju. Krajowych źródeł bakterii
    brak.

  • 55. Data: 2014-08-28 20:19:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 10:42:03 -0700 (PDT), k...@g...com

    > W`Łodzi wodę z kranu można pic bez gotowania. Ma parametry dobrych
    > butelkowanych wód mineralnych.

    Legionella nie jest groźna gdy się ją przyjmie na układ pokarmowy. Pomyliło
    ci się z eColi. Legionella jest groźna przy rozpyleniu wody i inhalacji,
    np. pod prysznicem. Powoduje szkody w układzie oddechowym, w tym poważne
    zapalenie płuc -- dokładnie takie, jak przeszedł syn mojego szwagra.

    > Tez ja trzeba w bojlerze co jakiś czas gotować?

    Żeby się pozbyć ew. Legionelli, tak. Wypada.

    > W powojennej Polsce przypadki zachorowania wskutek kontaktu z
    > tą bakteria od legionów można policzyć na palcach jednej ręki.

    Jak wyżej. Sam kontakt z bakterią nie jest groźny.

    > Znam kogoś kto chorował bo miał kontakt z tą bakterią
    > i się zaraził. Zaraził się za granicą w bardzo ciepłym kraju.
    > Krajowych źródeł bakterii brak.

    Tia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2014-08-28 20:46:10
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 20:19:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >

    > Żeby się pozbyć ew. Legionelli, tak. Wypada.

    > Jak wyżej. Sam kontakt z bakterią nie jest groźny.

    Chcesz mnie przekonać że legionella jest w Polsce groźna to daj jakieś statystyki a
    nie pierdol w stylu tia. Jak by legionella i inne choroby przenoszone przez ciepłą
    wodę były by Polsce jakimkolwiek zagrożeniem to nie istniały by instalacje ciepłej
    wody zasilane przez elektrociepłownie, albo by wymagały takiej technologi grzania i
    dostarczania wody że ciepłą wodę kupowało by się na litry a nie metry sześcienne.
    Jakoś nie słyszałem że po przerwie w dostarczaniu ciepłej wody sanepid wykonuje
    specjalistyczne badania na obecność tropikalnych bakterii. Histeria z legionellą
    powstała przez internet. Ktoś wstawił głupi tekst i się ten tekst powielił tyle razy
    że stał się prawdą.

  • 57. Data: 2014-08-28 20:59:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    powstała przez internet. Ktoś wstawił głupi tekst i się ten tekst powielił tyle razy

    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella>
    "Jedna z podstawowych zasad dostosowania instalacji ciepłej wody do
    działań zmniejszających ryzyko zakażenia bakteriami Legionella zapisana
    jest w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w
    sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (Dz. U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690 z poźniejszymi zmianami
    - Dz. U. 2009 r., Nr 56, poz.461). Rozporządzenie § 120 ust. 2 brzmi:
    "Instalacja wodociągowa ciepłej wody powinna umożliwiać uzyskanie w
    punktach czerpalnych wody o temperaturze nie niższej niż 55 °C i nie
    wyższej niż 60 °C." w ust. 2a brzmi: " Instalacja wodociągowa ciepłej
    wody powinna umożliwiać przeprowadzanie ciągłej lub okresowej
    dezynfekcji metodą chemiczną lub fizyczną (w tym okresowe stosowanie
    metody dezynfekcji cieplnej), bez obniżania trwałości instalacji i
    zastosowanych w niej wyrobów. Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej
    niezbędne jest zapewnienie uzyskania w punktach czerpalnych temperatury
    wody nie niższej niż 70 °C i nie wyższej niż 80 °C." Należy nadmienić,
    że bakterie Legionella w temperaturach wyższych niż +60 °C nie tylko
    się nie namnażają, ale szybko giną. Przeciwdziałanie zagrożeniom
    infekcyjnym spowodowanym przez bakterie Legionella wymaga
    przestrzegania określonych zasad postępowania zarówno w okresie
    projektowania i doboru urządzeń, jak również przy ich eksploatacji."

    <http://www.psse.tarman.pl/aktualnosci/rozne/legione
    lla.pdf>
    Bakteria ta jest szeroko rozpowszechniona środowisku -np. w
    strumieniach, stawach, kurkach ciepłej i zimnej wody, zbiornikach
    wodnych, wieżach chłodniczych, urządzeniach klimatyzacyjnych (w
    tym również samochodowych), a nawet w ziemi z wyrobisk.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 58. Data: 2014-08-28 21:51:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 20:59:21 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > wodnych, wieżach chłodniczych, urządzeniach klimatyzacyjnych (w
    > tym również samochodowych), a nawet w ziemi z wyrobisk.
    Powinienem już byc trupem tak samo jak moja rodzina bo klimy w swoich autach nie
    dezynfekowałem nigdy. Tylko wymiana filtrów raz na dwa lata.
    I dalej nie wiem co legionelą na dnie bojlera bo tam raczej 70stC uzyskać sie nie da.

  • 59. Data: 2014-08-28 21:52:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 11:46:10 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Ktoś wstawił głupi tekst i się ten tekst powielił tyle razy że stał się prawdą.

    Ty najwidocznieł łyknąłeś ten tekst, że Legionella jest zagrożeniem przy
    piciu wody. Więc nie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2014-08-28 21:53:43
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Przepis jest martwy bo nie istnieje żadna instalacja cieplej wody w budynkach
    mieszkalnych umożliwiająca uzyskanie wody o podanych w dokumencie parametrach.