  • 61. Data: 2014-08-28 21:57:33
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 21:52:30 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 28 Aug 2014 11:46:10 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Ty najwidocznieł łyknąłeś ten tekst, że Legionella jest zagrożeniem przy
    >
    > piciu wody. Więc nie jest.
    >

    > --
    >
    > Pozdor
    >
    > Myjk

    Masz jakieś statystyki związane z zachorowalnością związaną z tą bakterią? Są
    statystyki że od robienia loda można dostać raka jelita grubego. A od tej śmiertelnej
    bakterii na razie nikt nie umiera i masowo nie choruje.

  • 62. Data: 2014-08-28 22:12:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > Powinienem już byc trupem tak samo jak moja rodzina bo klimy w swoich autach nie
    dezynfekowałem nigdy. Tylko wymiana filtrów raz na dwa lata.
    > I dalej nie wiem co legionelą na dnie bojlera bo tam raczej 70stC uzyskać sie nie
    da.

    dlaczego nie?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2014-08-28 22:12:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Przepis jest martwy bo nie istnieje żadna instalacja cieplej wody w budynkach
    mieszkalnych umożliwiająca uzyskanie wody o podanych w dokumencie parametrach.

    udowodnij

  • 64. Data: 2014-08-28 22:19:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 22:12:34 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    mieszkalnych umo�liwiaj�ca uzyskanie wody o podanych w dokumencie parametrach.

    > udowodnij
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam l�k gruntu! -Chyba wysoko�ci?
    >
    > -Wiem co m�wi�. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Moż4e jeszcze mam udowodnić że Słońce świeci? Chociażby dlatego ze w żadnej
    instalacji z bojlerem i podgrzewaczem przepływowym nie da się utrzymać w całej
    objętości wymaganych temperatur.

  • 65. Data: 2014-08-28 22:30:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 12:51:47 -0700 (PDT), Kris

    > Powinienem już byc trupem tak samo jak moja rodzina bo klimy
    > w swoich autach nie dezynfekowałem nigdy. Tylko wymiana filtrów
    > raz na dwa lata.

    Ale rezerwuarem legionelli nie jest powietrze, tylko woda. Żeby zagrożenie
    wystąpiło, woda z bakterią musi zostać rozpylona w odpowiednim stężeniu
    bakterii i wchonięta do płuc. To że ona sobie jest w klimatyzacji jeszcze
    nie świadczy o zagrożeniu dla człowieka. Popełniasz podobny błąd logiczny
    jak kurczę.

    > I dalej nie wiem co legionelą na dnie bojlera
    > bo tam raczej 70stC uzyskać sie nie da.

    Po raz kolejny. 55sC przez min. 2h wystarczy. Tyle spokojnie uzyskasz na
    dnie bojlera przy przegrzaniu szczytu do 70.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2014-08-28 22:38:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 12:57:33 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Masz jakieś statystyki związane z zachorowalnością związaną z tą
    > bakterią?

    Ależ jesteś upierdliwy. Według WHO liczba śmiertelnych ofiar Legionelli
    waha się od 20 do 100 tys. osób rocznie. Co z tego że mało. Mało, bo
    obecnie powszechnie wiadomo co robić aby problemu nie było.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2014-08-28 22:40:26
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-26 19:01, k...@g...com pisze:

    > Co się obsługuje w bojlerze? Jakiś olej zmienia, dokręca nakrętki co
    > jakiś czas.

    Kogutek! Ty to zapewne masz inteligentne baterie kranowe, które same
    wiedzą, w którym z dwóch bojerów po 150l jest już nagrzana woda i same
    się przełączają na dany bojler?
    Spróbuj się skoncentrować i pomyśleć do czego odnosiła się moja wypowiedź.

  • 68. Data: 2014-08-28 22:41:32
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 22:38:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > waha się od 20 do 100 tys. osób rocznie. Co z tego że mało. Mało, bo
    >
    > obecnie powszechnie wiadomo co robić aby problemu nie było.

    Z tego w Polsce zero.

  • 69. Data: 2014-08-28 22:44:28
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 22:30:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >

    > Po raz kolejny. 55sC przez min. 2h wystarczy. Tyle spokojnie uzyskasz na
    >
    > dnie bojlera przy przegrzaniu szczytu do 70.

    W życiu nie uzyskasz takiej temperatury przy dnie bojlera. Na ruchy Browna bym nie
    liczył bo dwie godziny to za mało czasu.

  • 70. Data: 2014-08-28 22:48:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 13:41:32 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Z tego w Polsce zero.

    No, a się niektórzy dziwią, skąd takie a nie inne normy.

    --
    Pozdor
    Myjk