  • 71. Data: 2014-08-28 22:56:56
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 22:48:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 28 Aug 2014 13:41:32 -0700 (PDT), k...@g...com

    > No, a się niektórzy dziwią, skąd takie a nie inne normy.
    >

    > --
    >
    > Pozdor
    >
    > Myjk

    Te normy są niemożliwe do spełnienia z oczywistych względów. Bakteria to coś żywego.
    Nawet jak by jakimś cudem przeżyła chlorowanie, ozonowanie i ultrafiolet to by z
    głodu zdechła. Poza tym bakterie mają to do siebie ze żyją w określonych dla nich
    rejonach. W Polsce są komary a malarii nie przenoszą. malaria nie jest chorobą o
    podłożu bakteryjnym ale ludzie na nią chorują i umieraj. Zagrożenie to samo co przy
    bakteriach.

  • 72. Data: 2014-08-28 23:11:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    mieszkalnych umo�liwiaj�ca uzyskanie wody o podanych w dokumencie parametrach.

    > Moż4e jeszcze mam udowodnić że Słońce świeci? Chociażby dlatego ze w żadnej
    instalacji z bojlerem i podgrzewaczem przepływowym nie da się utrzymać w całej
    objętości wymaganych temperatur.

    czyli nie potrafisz udowodnić. Ale usiłujesz się wypowiadać
    autorytatywnie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 73. Data: 2014-08-28 23:21:10
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 23:11:43 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    budynkach mieszkalnych umo�liwiaj�ca uzyskanie wody o podanych w dokumencie
    parametrach.

    w �adnej instalacji z bojlerem i podgrzewaczem przep�ywowym nie da si�
    utrzyma� w ca�ej obj�to�ci wymaganych temperatur.

    > czyli nie potrafisz udowodni�. Ale usi�ujesz si� wypowiada�
    >
    > autorytatywnie.
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam l�k gruntu! -Chyba wysoko�ci?
    >
    > -Wiem co m�wi�. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Po co udowadniać rzeczy oczywiste. To że ty czegoś nie wiesz nie jest moim problemem.

  • 74. Data: 2014-08-29 06:52:16
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-28 09:33, Marcin N pisze:

    > Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C. Toż to bardzo
    > gorąca woda! Grożąca poważnym poparzeniem. Na co mi taka w kranie?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie.
    Dz.U. 2002, nr 75, poz. 609, z późniejszymi zmianami

    DZIAŁ IV
    Wyposażenie techniczne budynków
    Rozdział 1

    § 120.
    pkt. 2. Instalacja ciepłej wody powinna zapewniać uzyskanie w punktach
    czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej niż
    60°C, przy czym instalacja ta powinna umożliwiać przeprowadzanie jej
    okresowej dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż
    70°C.

    Z tą bardzo gorącą wodą to mocno przesadzasz.

  • 75. Data: 2014-08-29 07:32:37
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-27 09:11, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Oczywiście, ale mając do dyspozycji moc X szybciej osiągnę temperaturę
    > T grzejąc najpierw jeden a później drugi. Przypominam dyskutujemy o
    > domku letniskowym bez "siły".

    Uwaga. Brednie.
    Nie uzyskasz szybszego grzania.
    Poza tym nie wiesz, że 2 mniejsze zasobniki mają większe straty ciepła
    niż jeden zasobnik 2 razy większy.

    > [ciach nie zrozumienie tematu]
    >
    > Jak zwykle najpierw napisałeś bzdury o wymaganych 50 litrach na osobę.
    > A teraz brniesz dalej pisząc o zasilaniu 3 fazowym gdy pytający
    > wyraźnie napisał że jest jedna faza.

    Pierdolisz jak potłuczony.
    Nie pisałem o zasilaniu 3 fazami, ale o montowanych w takich zasobnikach
    grzałkach 3-fazowych, które można podłączyć zarówno pod siłę jak i pod
    jedną fazę o ile pozwala na to instalacja.
    Podłączenie 2 czy nawet 3 grzałek o mocach po 1200-2000W tak aby uzyskać
    maksymalne obciążenie 4000-4500W można wykonać na prawie każdej
    instalacji elektrycznej, bo z reguły nikt nie zamawia mocy
    przyłączeniowej poniżej 4kW, a zamówienie mocy 4kW i wyższej skutkuje
    zamontowaniem zabezpieczeń głównych 20A, które pozwala na pobór
    maksymalnej mocy 4,6kW dla zasilania jednofazowego.

    Ponadto zapominasz, że obsługa 2 zasobników po 150l jest bardziej
    upierdliwa, bo mając 2 zasobniki musisz przełączać odbiory pomiędzy tymi
    zasobnikami, co jest bardzo upierdliwe. Oczywiście można wyjebać kolejne
    1000zł po to, żeby wstawić zawór 3-drogowy z siłownikiem i sterownik +
    kolejne kilka stów na dodatkowy osprzęt (zawory, śrubunki), które
    umożliwią podłączenie drugiego zasobnika + ok. 1000zł dla instalatora za
    wykonanie dodatkowej instalacji i podłaczenie - wszystko można, "bo kto
    bogatemu zabroni?". Tylko po co?
    Ja obecnie mam zasobnik 160l dwupłaszczowy, który ogrzewany jest kotłem
    węglowym lub gazowym i podczas kąpieli pod prysznicem odczuwa się
    wyraźny spadek temperatury po pewnym czasie korzystania z prysznica.
    Trzeba poczekać chwilę, aż zasobnik znów się nagrzeje. Tyle, że u mnie
    nagrzewa go kocioł gazowy o mocy 28kW lub kocioł węglowy o mocy 35kW, a
    nie grzałeczka elektryczna o mocy 2kW. Oczywiście grzałka elektryczna
    także jest w moim zasobniku, ale była ona używana może przez 4 dni,
    kiedy miałem awarię kotła gazowego.

    Jak widać pierdolnąłeś po raz kolejny bzdurę i zamiast się z niej
    wycofać i przeprosić wszystkich za wprowadzanie w błąd i naciąganie na
    niepotrzebne koszty to zaczynasz przypisywać mi nieprawdziwe wypowiedzi.

  • 76. Data: 2014-08-29 07:49:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 13:44:28 -0700 (PDT), k...@g...com

    > W życiu nie uzyskasz takiej temperatury przy dnie bojlera. Na ruchy
    > Browna bym nie liczył bo dwie godziny to za mało czasu.

    Nawet jeśli nie, to nie ma to większego znaczenia, bo większość bakterii i
    tak zostanie zabita i nie będzie stanowić zagrożenia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 77. Data: 2014-08-29 08:01:10
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Umm... Czy wiesz, jak bojler jest skonstruowany?
    >
    > Pobór wody jest z góry, napływ z dołu, grzałka jest NA DOLE, ale
    > ciepła woda jest lżejsza od zimnej i idzie do góry, więc konwekcja
    > powoduje ciągłe mieszanie się tej wody - póki grzałka grzeje.

    to rozwal sobie izolację i sprawdź jak się to miesza - możesz się
    zdziwić

    ps owszem miesza się ale tylko częściowo

    jeffrey

  • 78. Data: 2014-08-29 08:03:37
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C. Toż to bardzo
    > gorąca woda! Grożąca poważnym poparzeniem. Na co mi taka w kranie?

    podłączę się do tej ciekawości - może ktoś nakierować na jakieś
    przepisy o tym mówiące ( o 55stC)
    mieszkam w bloku i nigdy tyle nie ma a chciałbym mieć

    jeffrey

  • 79. Data: 2014-08-29 08:24:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Aug 2014 13:56:56 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Te normy są niemożliwe do spełnienia z oczywistych względów.

    Tia.

    > Bakteria to coś żywego.
    > Nawet jak by jakimś cudem przeżyła chlorowanie,
    > ozonowanie i ultrafiolet to by z głodu zdechła.

    Powiedz to pacjentom szpitali gdzie całkiem niedawno był problem z
    legionellą -- szpitale były sterylizowane a sanepid zakazał kąpieli. Tam
    też pewnie brudne palce maczali w bojlerach, bo przecież jak to możliwe, że
    się bakteria w wodociągu znalazła. Niedopojęcia.

    > Poza tym bakterie mają to do siebie ze żyją w określonych dla nich rejonach.

    Więc Legionella żyje powszechnie w regionie pt. Polska i nie wiem z czym
    się spierasz. To że nie atakuje powszechnie, to wynik stosunkowo
    wyśrubowanych norm.

    > W Polsce są komary a malarii nie przenoszą. malaria nie jest chorobą o
    > podłożu bakteryjnym ale ludzie na nią chorują i umieraj. Zagrożenie to
    > samo co przy bakteriach.

    Niezły bełkot. Koklusz teoretycznie też u nas nie występuje, bo najczęściej
    dotyka US i Indie -- więc nie ma się czego szczególnie obawiać. Moje
    dziecko jednak jakimś cudem złapało ksztusiec.

    Ignorowanie problemu tylko dlatego, że statystycznie niesie małe
    zagrożenie, to skrajna głupota na miarę średniowiecza.

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2014-08-29 08:40:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2014 08:24, Myjk pisze:
    > Thu, 28 Aug 2014 13:56:56 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Powiedz to pacjentom szpitali gdzie całkiem niedawno był problem z
    > legionellą -- szpitale były sterylizowane a sanepid zakazał kąpieli. Tam

    WOW

    Drób nie słyszał o przetrwalnikach...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.