  • 81. Data: 2014-08-29 12:27:57
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:53fedb5b$0$2241$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Też bardzo mnie ciekawi, ska wymóg minimum 55 st C. Toż to bardzo gorąca
    > woda! Grożąca poważnym poparzeniem. Na co mi taka w kranie?

    Na nic i nikt normalny takiej nie ma. Przepis mówi że instalacja ma
    _umożliwiać_ a nie że ma być tak ustawiona by taka woda była cały czas. Mimo
    wielokrotnego tłumaczenia do Użytkownika ciągle nie dociera o co w tym
    chodzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 82. Data: 2014-08-29 12:34:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Uwaga. Brednie.
    > Nie uzyskasz szybszego grzania.

    No i po raz kolejny Jaśnie Pan Instalator przeczy fizyce.

    > Poza tym nie wiesz, że 2 mniejsze zasobniki mają większe straty ciepła niż
    > jeden zasobnik 2 razy większy.

    Wiem, ale jak to się ma do Twoich bredni? O tym że ta sama moc jednakowo
    szybko zagrzeje 150l i 300l?

    > Pierdolisz jak potłuczony.

    Jak zwykle wytknąłem nieznajomość podstawowych praw fizyki i matematyki to
    zaczynają się obelgi.

    > Nie pisałem o zasilaniu 3 fazami, ale o montowanych w takich zasobnikach
    > grzałkach 3-fazowych, które można podłączyć zarówno pod siłę jak i pod
    > jedną fazę o ile pozwala na to instalacja.
    > Podłączenie 2 czy nawet 3 grzałek o mocach po 1200-2000W tak aby uzyskać
    > maksymalne obciążenie 4000-4500W można wykonać na prawie każdej instalacji
    > elektrycznej, bo z reguły nikt nie zamawia mocy przyłączeniowej poniżej
    > 4kW, a zamówienie mocy 4kW i wyższej skutkuje zamontowaniem zabezpieczeń
    > głównych 20A, które pozwala na pobór maksymalnej mocy 4,6kW dla zasilania
> [...]

    Panie TEORETYK przypominam że dyskutujemy o domku letniskowym.

    [ciach tradycyjne rozmywanie tematu po napisaniu bredni]

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 83. Data: 2014-08-29 13:02:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-29 08:24, Myjk pisze:
    > Thu, 28 Aug 2014 13:56:56 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Tia.

    Zanim się zagryziecie doszczętnie - to mała prośba do obu walczących.

    Czy możecie dać po jednym linku do podgrzewaczy, które spełniają tę
    normę i nie spełniają tej normy?

    --
    MN

  • 84. Data: 2014-08-29 13:30:03
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 13:02:24 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Zanim się zagryziecie doszczętnie - to mała prośba do obu walczących.
    >

    > Czy możecie dać po jednym linku do podgrzewaczy, które spełniają tę

> [...]

    Wejdź na stronę jakiegoś marketu technicznego w dział podgrzewaczy i będziesz miał
    same takie co nie spełniają. O tych co spełniają nie słyszałem. Czajnik elektryczny
    będzie spełniał. Ale on raczej marnie się sprawuje jako prysznic. Na pewno normy nie
    spełniają podgrzewacze wody we wszystkich basenach. Na basenach powinien być
    holokaust spowodowany przez taką bakterię.

  • 85. Data: 2014-08-29 13:51:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Wejdź na stronę jakiegoś marketu technicznego w dział podgrzewaczy i będziesz miał
    same takie co nie spełniają. O tych co spełniają nie słyszałem.

    nie mów tego mojemu bojlerowi. Załamie się jak się dowie, że nie
    istnieje

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 86. Data: 2014-08-29 14:30:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-29 13:51, masti pisze:

    same takie co nie spełniają. O tych co spełniają nie słyszałem.

    > nie mów tego mojemu bojlerowi. Załamie się jak się dowie, że nie
    > istnieje

    I znowu: wojna, a linków nie daliście.

    --
    MN

  • 87. Data: 2014-08-29 15:49:23
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-29 12:27, Ergie pisze:

> [...]
    > _umożliwiać_ a nie że ma być tak ustawiona by taka woda była cały
    > czas. Mimo wielokrotnego tłumaczenia do Użytkownika ciągle nie dociera

    Skończ już pierdolić te farmazony, bo widać, że gówno wiesz na ten temat.

    Jest zapis "Instalacja ciepłej wody powinna zapewniać uzyskanie w
    punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej
    niż 60°C, przy czym instalacja ta powinna umożliwiać przeprowadzanie jej
    okresowej dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż
    70°C"
    "POWINNA ZAPEWNIĆ" oznacza w języku prawnym, że tak właśnie ma być, a
    nie że "SUGERUJE SIĘ" czy "ZALECA SIĘ" tak jak to ty sugerujesz.

    Po raz kolejny zwracam ci uwagę, że w tych sprawach nie jesteś tutaj
    żadnym autorytetem, a twoja wiedza opiera się tylko na twoich błędnych
    wyobrażeniach tzw. "widzimisiach" i głoszenie tej twojej pseudo wiedzy
    jest szkodliwe.

  • 88. Data: 2014-08-29 16:02:04
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 13:51:41 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    b�dziesz mia� same takie co nie spe�niaj�. O tych co spe�niaj� nie
    s�ysza�em.

    > nie m�w tego mojemu bojlerowi. Za�amie si� jak si� dowie, �e nie
    >
    > istnieje
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam l�k gruntu! -Chyba wysoko�ci?
    >
    > -Wiem co m�wi�. To grunt zabija!" T.Pratchett

    To nie twój bojler tylko własność szpitala psychiatrycznego w którym jesteś leczony.

  • 89. Data: 2014-08-29 16:17:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > To nie twój bojler tylko własność szpitala psychiatrycznego w którym jesteś
    leczony.

    znowu nie masz nic do powiedzenia ale nie możesz się powstrzymać

  • 90. Data: 2014-08-29 17:27:28
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 16:17:40 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > znowu nie masz nic do powiedzenia ale nie mo�esz si� powstrzyma�
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam l�k gruntu! -Chyba wysoko�ci?
    >
    > -Wiem co m�wi�. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Ty nigdy nie masz nic do powiedzenia. Pomiędzy nigdy a znowu jest przepaść na moją
    korzyść.