  • 31. Data: 2020-07-02 17:52:28
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 00:53, Kadar pisze:

    > Zwykły, prosty, z popychaczem, żadnej finezji.

    A co się może w nieużywanym zaworze zepsuć? Może jest tam filtr?
    Albo naściemniał, że coś zrobił, a tylko kliknął coś na panelu.

    Robert

  • 32. Data: 2020-07-02 18:00:01
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Zawór zwrotny z klapką?

    Chyba zawór ciśnieniowy, żeby za duże ciśnienie wody nie szło do zbiornika. Ten zawór
    był zapaskudzony i bolec, który przymyka lub otwiera zaciął się.

    > Pytałeś magika czy tam jest jakaś pompa w tym zbiorniku co kręci wodą z
    > solara?

    Magika mogłem pytać ale nie zrozumie mnie a ja nie zrozumiem jego odpowiedzi. Na
    panelu sterującym (elektronika) jest coś w rodzaju wiatraczka to może być pompa.
    Inaczej nie wyobrażam sobie jak utrzymywałoby się ciśnienie w kranie. Chyb, że
    ciśnienie wody ciepłej to ciśnienie wody w przewodach zasilających, które wymusza
    ciśnienie też w zbiorniku. Sądzę jednak, że skoki ciśnień byłyby spore, tu czasami
    mocno spada ciśnienie. Ciepło, susza spadki ciśnień w ogóle.
    K.

  • 33. Data: 2020-07-02 18:02:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > A co się może w nieużywanym zaworze zepsuć? Może jest tam filtr?
    > Albo naściemniał, że coś zrobił, a tylko kliknął coś na panelu.

    Ten człowiek od paneli nie jest. Nawet się do niego nie dotknął. Może nie tyle zepsuć
    co zatkać lub zakleszczyć. Bolec zamykający i otwierający. Widziałem jak to palcem
    oczyszczał.
    K.

  • 34. Data: 2020-07-02 18:19:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 18:00, Kadar pisze:
    > Chyb, że ciśnienie wody ciepłej to ciśnienie wody w przewodach zasilających,
    No tak, przecież to nie hydrofor.

    Robert

  • 35. Data: 2020-07-02 18:21:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 18:02, Kadar pisze:

    > Ten człowiek od paneli nie jest.

    Panelu sterującym! :-) Ten telewizorek. :-)

    Bolec zamykający i otwierający. Widziałem jak to palcem oczyszczał.

    Ale kto lub co podczas normalnej pracy steruje tym bolcem. Skoro jest
    cały czas otwarty, to sam się nie zamknie.

    Robert

  • 36. Data: 2020-07-02 22:18:55
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ale kto lub co podczas normalnej pracy steruje tym bolcem. Skoro jest
    > cały czas otwarty, to sam się nie zamknie.

    Sprężyna. Taki drucik zwinięty.
    K.

  • 37. Data: 2020-07-02 22:21:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Chyba zawór ciśnieniowy, żeby za duże ciśnienie wody nie szło do zbiornika. Ten
    zawór był zapaskudzony i bolec, który przymyka lub otwiera zaciął się.

    On chyba nie jest ciśnieniowy, bo byś wody w ogóle nie miał, wygląda na
    jakiś zwrotny + ewentualnie bezpieczeństwa.

    > Magika mogłem pytać ale nie zrozumie mnie a ja nie zrozumiem jego odpowiedzi. Na
    panelu sterującym (elektronika) jest coś w rodzaju wiatraczka to może być pompa.
    Ale ta pompa jest/powinna być po stronie kolektora, bo nie przypuszczam
    żeby kolektor chodził na surowej wodzie z wodociągu. Więc pewnie będzie
    w środku wężownica, oddzielająca obiegi.

    >Inaczej nie wyobrażam sobie jak utrzymywałoby się ciśnienie w kranie.
    Ciśnienie z wodociągu na zimnej masz, wymusz też na cwu, to wspólny
    obwód ale tylko w kierunku cwu, tam na zbiorniku powinien być zawór
    zwrotny żeby ciepła woda ze zbiornika nie cofała się do rur z zimną.

> [...]
    czasami mocno spada ciśnienie. Ciepło, susza spadki ciśnień w ogóle.
    No i takie same spadki powinieneś też obserwować na zimnej wodzie.

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2020-07-02 22:47:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > On chyba nie jest ciśnieniowy, bo byś wody w ogóle nie miał, wygląda na
    > jakiś zwrotny + ewentualnie bezpieczeństwa.

    Dlaczego nie może być ciśnieniowy. Na zdjęciach jest taki przewód (na samym dole)
    wychodzący ze ściany. I na tym przewodzie od razu przy ścianie jest manometr (może
    coś innego, wskazuje niby ciśnienie) i jest to równocześnie zawór. Jak za duże
    ciśnienie w sieci on reguluje to ciśnienie. Przymyka się lub otwiera bardziej.
    Jak facet to robił to przyglądałem się ale żadnej części ciała nie dam, że to ja mam
    rację. Piszę to co widziałem.

    > Ale ta pompa jest/powinna być po stronie kolektora, bo nie przypuszczam
    > żeby kolektor chodził na surowej wodzie z wodociągu. Więc pewnie będzie
    > w środku wężownica, oddzielająca obiegi.

    Nie wiem co to znaczy po stronie kolektora. Kolektor jest na dachu. Do kolektora i od
    kolektora idą rurki miedziane. Niczego więcej nie widać. Jeśli jest coś przy
    kolektorze to już tego nie widzę.

    > Ciśnienie z wodociągu na zimnej masz, wymusz też na cwu, to wspólny
    > obwód ale tylko w kierunku cwu, tam na zbiorniku powinien być zawór
    > zwrotny żeby ciepła woda ze zbiornika nie cofała się do rur z zimną.

    Może a może jest taki zawór w środku. Moment, jak facet spuszczał wodę z tych rur (bo
    to rozkręcił) to woda była gorąca. Może masz rację.

    > No i takie same spadki powinieneś też obserwować na zimnej wodzie.

    I są. Czasami prawie nie leci.
    Nie wiele pomogłem ze swoimi odpowiedziami ale bez pogadania to ciężko coś samemu
    wykombinować.
    K.

  • 39. Data: 2020-07-02 22:49:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 22:21, Janusz pisze:
    > na zbiorniku powinien być zawór zwrotny żeby ciepła woda ze zbiornika
    > nie cofała się do rur z zimną.

    Jak może się cofnąć skoro z sieci jest ciśnienie? Podgrzana woda
    zwiększy objętość i wylezie zasilaniem? Ale to są krople.

    Robert

  • 40. Data: 2020-07-02 23:07:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 22:47, Kadar pisze:
> [...]
    reguluje to ciśnienie. Przymyka się lub otwiera bardziej.
    > Jak facet to robił to przyglądałem się ale żadnej części ciała nie dam, że to ja

    No to jesteśmy w domu. :-)
    https://www.instalator.pl/2016/09/armatura-instalacj
    ach-domowych-reduktory-cisnienia/

    Robert