  • 1. Data: 2009-11-23 12:23:55
    Temat: Ciśnienie powietrza w zbiorniku przeponowym.
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Taki oto zestaw do C.W.U.:
    Zbiornik na ciepłą wodę pojemność 750l,
    Zbiornik przepononwy do kompensacji zmian ciśnienia podczas ogrzewania wody
    80l,
    Ciśnienie za reduktorem około 3 bar.
    Zawór bezpieczeństwa 6 bar.

    i teraz pytanie: jakie powinno byc ciśnienie powietrza w zbiorniku
    przeponowym ?
    Według mojej skromnej wiedzy to chyba wieksze niż ciśnienie wody za
    reduktorem ? Ale czy dobrze myślę tego nie wiem.

    Pozdrawiam Gejzero.

  • 2. Data: 2009-11-23 13:16:47
    Temat: Re: Ciśnienie powietrza w zbiorniku przeponowym.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ?
    > Według mojej skromnej wiedzy to chyba wieksze niż ciśnienie wody za reduktorem

    Dla 70stC 2,8 bar

    Marek

  • 3. Data: 2009-11-23 13:23:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > ?
    > Według mojej skromnej wiedzy to chyba wieksze niż ciśnienie wody za reduktorem

    Cisnienie wstępne (bez cisnienia wody) powinno wynosić 2,8 bar w naczyniu. Te
    0,2bar mniej niz w sieci to po to aby w naczyniu juz troche było wody. Naczynie
    wzbiorcze masz nieco przewymiarowane, wystarczyło by 60l dla temperatur do
    80stC. Z tym że przewymiarowanie to tylko większy koszt i większy klamot
    funkcjonalnie nic się nie dzieje.

    Marek

  • 4. Data: 2009-11-23 14:00:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

  • 5. Data: 2009-11-23 14:28:11
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    marko1a <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > wystarczyło by 60l dla temperatur do 80stC. Z tym że przewymiarowanie
    > to tylko większy koszt i większy klamot funkcjonalnie nic się nie

    To naczynie wcale az takie duże "gabarytowo" nie jest, mieści się w miejscu
    przeznaczonym dla niego ;). A że udało mi się trafić na tanią sztuke to taką
    kupiłem.
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Dzisiaj skręcam całą instalacje z wymiennikami, także pochwale się jak to
    funkcjonuje.
    Kiedyś już tu zawracałem głowe tym moim "bojerkiem" odnośnie obiegu
    grawitacyjnego między wymiennikiem a zbiornikiem i obiecałem że pochwale się
    jak będzie już zrobione, co z tego wyszło.
    Jak postykam to do kupy to odpowiem czy rusza bez pompy czy też nie ;)

    Gejzero.