  • 1. Data: 2011-06-06 06:11:56
    Temat: Co dawaliście na wieniec pod murłatę?
    Od: hk <b...@m...pl>

    Folię fundamentową grubą, papę z lepikiem (pojedynczo?) czy jeszcze coś
    innego? I z ilu stron (czy od środka również) osłanialiście murłatę?

  • 2. Data: 2011-06-06 07:16:58
    Temat: Re: Co dawaliście na wieniec pod murłatę?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Cze, 08:11, hk <b...@m...pl> wrote:
    > Folię fundamentową grubą, papę z lepikiem (pojedynczo?) czy jeszcze coś
    > innego? I z ilu stron (czy od środka również) osłanialiście murłatę?

    Ja dalem 1 x folia fundamentowa. Mysle ze nie ma sensu dawac tam nic
    innego - tam jest i tak permamentna susza :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-06-06 08:03:22
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-06-06 09:16, Adam pisze:

    > Ja dalem 1 x folia fundamentowa. Mysle ze nie ma sensu dawac tam nic
    > innego - tam jest i tak permamentna susza :)
    > pozdr.

    Ha, na użytkowym poddaszu też susza?. Bo się nie naczytałem, że oparta
    na murłacie wilgotna wełna może nawilżać drewno. Stąd moje pytanie czy
    wywijać izolację w "U" - żeby chronić drewno od cegieł obmurówki, betonu
    wieńca i wilgotnej wełny (albo wilgoci z tynku od wewnątrz).

    A szybkie przejrzenie forów budowlanych to już w ogóle odjazd:
    - nie dawać nic, bo "nic" nie złapie i nie zatrzyma wody
    - dawać murłatę na podkładkach z desek/cegły
    - dawać folię a nie papę
    - dawać papę a nie folię :)

    I tak coś muszę kupić (nie mam ani papy ani folii na tyle żeby na całość
    starczyło) więc wolę podpytać innych...

  • 4. Data: 2011-06-06 08:27:10
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 10:03, hk pisze:

> [...]
    > - dawać folię a nie papę
    > - dawać papę a nie folię :)
    >
    > I tak coś muszę kupić (nie mam ani papy ani folii na tyle żeby na całość

    odizolować należy (nie tylko w tym miejscu ale i w każdym innym) styk
    drewna z murem. Takie miejsca są podatne na butwienie. Odizolwanie od
    wełny też nie bedzie od rzeczy. Konkretne rady jak to zrobić to juz
    zależą od poszczególnych rozwiązań wieżby.

    Michał

  • 5. Data: 2011-06-06 08:40:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > I tak coś muszę kupić (nie mam ani papy ani folii na tyle żeby na całość
    > starczyło) więc wolę podpytać innych...

    nie wymyslaj juz wymyślonych. Połóż na wieniec folie PCV (taka fundamentową typu
    muzimer) lub 2x papę. Drewno ma być solidnie odseparowane od muru. Nic nie wywijaj do
    góry.

    b.

  • 6. Data: 2011-06-06 12:17:38
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <b...@m...pl> wrote in message

    > Ha, na użytkowym poddaszu też susza?. Bo się nie naczytałem, że oparta na
    > murłacie wilgotna wełna może nawilżać drewno. Stąd moje pytanie czy
    > wywijać izolację w "U" - żeby chronić drewno od cegieł obmurówki, betonu

    Obmurówki w ogóle nie robić. Zamiast niej zejść niżej ze skoem, a murłatę
    obkleić styropianem z trzech stron na szerokość wieńca i opiankować.
    i na koniec wtopiś siatke.