  • 71. Data: 2009-03-01 23:12:00
    Temat: Re: Co do kosztów wykonania
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Oczywiście nie musisz mi wierzyć na słowo, dlatego zachęcam gorąco żebyś
    > zrobił ten test, spożytkował dwie godziny i 60 zł i sam się przekonasz.

    Wierze ci na slowo. Ale czego to dowodzi? To sa dwa rozne produkty. Nie
    jest dziwne, ze Opoczno robi cos na wylaczne zamowienie supermarketu,
    zdziwilbym sie gdyby robilo cos wylacznie dla konkretnej hurtowni. Pokaz
    mi cos co ma ten sam nr katalogowy, a w wersji sprzedawanej w
    supermarkecie jest gorszej jakosci.

    > Wkrętarka by sie jeszcze przydała.

    Tak, i majzel oraz mlotek do wykuwania tej bruzdy na kabel. Tez sprzet
    praktycznie niedostepny.

    > Cala masa osób podobnie mysli i m.in. dlatego w Polsce pokutuje opinia, ze
    > zabudowy z k/g sa gowno warte bo pękają :) Otóż nie pękają, jeśli ktoś wie
    > jak to robić. Aha, nie uczą tego na Harvardzie, ale pewna wiedza jest do
    > tego potrzebna.

    Ale czy ja negowalem gdziekolwiek posiadanie wiedzy? Wszystko trzeba
    umiec zrobic, tyle, ze to nie jest ani wiedza tajemna, ani ze wzgledu na
    skomplikowanie dostepna dla nielicznych wybrancow.

  • 72. Data: 2009-03-01 23:18:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 00:12:00 +0100, T.M.F. napisał(a):

> [...]
    > zdziwilbym sie gdyby robilo cos wylacznie dla konkretnej hurtowni. Pokaz
    > mi cos co ma ten sam nr katalogowy, a w wersji sprzedawanej w

    To sa dwa takie same produkty. Nazywaja sie tak samo, wygladaja tak samo,
    maja ten sam numer katalogowy, te same napisy na pudełkach, oba sa w
    pierwszym gatunku.

    > Tak, i majzel oraz mlotek do wykuwania tej bruzdy na kabel. Tez sprzet
    > praktycznie niedostepny.

    Próbujesz drwić? :)

    --
    best regards,
    scream

  • 73. Data: 2009-03-01 23:33:16
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > To sa dwa takie same produkty. Nazywaja sie tak samo, wygladaja tak samo,
    > maja ten sam numer katalogowy, te same napisy na pudełkach, oba sa w
    > pierwszym gatunku.

    W to juz watpie. Producent podaje przeciez charakterystyke produktu,
    m.in. mase na m^2 itd. To by juz stanowilo podstawe do reklamacji na
    zasadzie niezgodnosci towaru z umowa. Przeciez wymiary plytki sa podane.
    Jak jedna ma np. 12mm, a druga 8 mm to juz nie to samo i tak samo na
    pudelku opisane byc nie moga.

    > Próbujesz drwić? :)

    Alez skad. Daje sie powoli przekonac, ze wlasciwie potrzebuje kogos z
    NASA. Aha, i wazna uwaga - musze mu zagladac w PIT, bo jesli malo
    zarabia to na bank mi spartoli robote.

  • 74. Data: 2009-03-01 23:33:18
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Ale jest wolny rynek. Nie chcesz tej roboty robic za 400zł to nie rób.
    > Będziesz miął mniej kłopotu, wiecej wolnego czasu, na paliwo, telefon itp
    > nie wydasz.

    Przecież jest jasne, że za taką kasę nie wykonam tego zadania. Nie stać mnie
    na to. Opisując zakres tych prac, dałem wyraźnie do zrozumienia, że można
    liczyć się z tym, że wynikną dodatkowe trudności. Choćby więcej malowania i
    na ścianch obok, więcej czasu poświęconego na zakupy i w końcu więcej samych
    materiałów. Czuję, że każdy, nazwę was paragonowymi inwestorami, będzie
    chciał wyłgać się z płacenia za te dodatki, np.punkt elektryczny(jeśli nawet,
    to dacie te 30-35 zł). I oczywiście znajdziecie mnóstwo niedociągnięć :).

    > Inni w tym czasie to zrobia, inwestor będzie zadowolony a
    > wszystko gra.

    Już pisałem wyżej, że muszę być jakiś zajebisty fachowiec, jeśli mam ciągle
    robotę. Tak więc widzisz, daruj se takich jak ja. Będziesz wręcz dumny, jeśli
    wszystko wyjdzie ok, a ja Ci nawet wtedy pogratuluję sprytu.

    > A z drzwiami Classena to nie przesadzaj- nie są takie złe.

    Drzwi Classena jest chyba przynajmniej kilka rodzajów. Więc nie przesadzaj.
    978&a=75669103
    978&a=83381063

  • 75. Data: 2009-03-01 23:44:40
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Generalnie to mam to gdzieś, kto ile zarabia. Mam swoje życie i nie żyję
    > czyimś. Nie pytam się inwestora, ile zarabia. To on czasem krzyczy po
    > zakończeniu zleconych prac "czemu tak drogo i ile to ja chciałbym zarabiać!"
    > Odpowiadam wtedy spokojnie, że chce mieć taki samochód jak on, a w
    > przyszłości taki dom, a większa kwota wynika z ilości prac, zazwyczaj
    > dodatkowych i zleconych w trakcie wykonywania tych ustalonych na początku.

    Widzisz, ja tez. Tylko, ze jak ludzie zarabiaja grosze na codzien to nie
    maja kosmicznych oczekiwan co do pracy na dwa dni.

    > Prowadząc firmę mam trochę więcej obowiązków i wydatków z tym związanych niż
    > kasjer. Spytam tylko, jesteś urzędnikiem z 8-godzinnym dniem pracy, 5 razy w
    > tygodniu i stałą pensją? Bo bredzisz, że to na czysto. Kasjer jeździ do pracy
    > autobusem. Ja do pracy autobusem nie mogę jeździć.

    Tak, jak pracujesz te 2-3 dni w tygodniu to istotnie by ci sie nie
    przelewalo.

    > No nie wiem czemu ja tych zleceń mam tyle, jeśli tak dużo jest tych
    > "niezłych". Może ja jestem zajebisty??? :DDD

    Proponuje sobie to wydrukowac i powiesic nad lozkiem. Wiara czyni cuda.
    Szczegolnie w sytuacji kiedy nowych mieszkan obecnie sprzedaje sie
    kilkanascie razy mniej i proporcjonalnie wykonczeniowka tez sie skurczy.

    > Ja wiem, że ty najchętniej wziąłbyś kogoś do tego zlecenia za określoną
    > kwotę, a później poobcinał mu za przerwy technologiczne, bo wtedy nie
    > pracował. Byłoby jeszcze taniej.

    Jak sie z nim umawiam na np. 3 dni i 300zl to mi naprawde zwisa ile on
    sie napracuje. Nie place mu za roboczogodzine tylko za wykonanie pewnej
    roboty.

    > Gdyby to były tylko płyty nie pisałbym w ogóle o wnoszeniu. Ty czytaj
    > dokładniej.

    O, to co z takim trudem przez 2 godziny bys wnosil? Lekki metalowy
    stelaz? Aaa, juz wiem, ten super sprzet, ktory jest ci potrzebny do
    wykucia metrowej bruzdy. Tylko tak sie zastanawiam, jak to mozliwe, ze z
    takim kosmicznym wyposazeniem na postawienie lekkiej scianki z KG o
    powierzchni niecalych 10m^2 potrzebujesz 3 dni i 2 ludzi.

> [...]
    > robię wkrętarką. Płyty oprócz noża potrzebują też do obróbki ździeraka. Do
    > dobrego wyszpachlowania, oprócz pióra i szpachelki używam halogena. Maluję
    > pędzlem, ale tylko drobiazgi. Resztę wałkami(jest ich sporo w zalezności od
    > rodzaju farby). Kątowniki, pistolety, pilarki, szlifierki..... Bez tego Twój
    > tubylec zrobi to, ale po tygodniu, a Ty mu zapłacisz słynnymi już paragonami,
    > po czym tubylec wypali ci w papę, chyba, że masz 205cm wzrostu ;). Jeśli
    > nawet to zrewanżuje się prędzej czy później w inny sposób.

    Powiem ci, ze mnie to powalilo. Sprzet unikalny, po prostu nikt go nie
    ma. Chociaz... wiesz, ostatnio cos takiego mi sie walalo po garazu,
    tylko mnie nie podkabluj :)

    > Tu już mogłeś sobie darować. Nie twierdziłem, że jest to skomplikowana
    > robota. Rzekłbym prosta, ale dla fachowca. Fachowiec za 300zł tego nie zrobi.

    No tak, bo to wysokowykwalifikowany fachowiec, ktory wie jak sie
    poslugiwac wiertarka i poziomica. I tu bez ironii - wiem, ze dla
    wiekszosci szczegolnie poziomica to magiczne urzadzenie.

    I jak pisalem, zadaj sobie ile chcesz, mnie nic do tego. Tylko fakty sa
    takie, ze obecnie bez problemu znajde kogos kto za takie pieniadze by to
    zrobil, w dodatku dobrze.

  • 76. Data: 2009-03-02 00:43:04
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    T.M.F. <t...@n...mp.pl> napisał(a):

    > Tak, jak pracujesz te 2-3 dni w tygodniu to istotnie by ci sie nie
    > przelewalo.

    Nie, nie pracuję tyle. Pracuję dwa razy tyle. Kasjer ma sobotę wolną.

    Dobrze, że piszesz ciągle dorobią. Dorobić można, nawet należy jak się ma
    sporo czasu i mało kasy. Ooo, kasjer ci to zrobi...

    > Proponuje sobie to wydrukowac i powiesic nad lozkiem. Wiara czyni cuda.

    Co ma wiara do tego? Ty jednak drwisz, zamiast się do tego odnieść. Chyba mi
    po prostu nie wierzysz.

    > Szczegolnie w sytuacji kiedy nowych mieszkan obecnie sprzedaje sie
    > kilkanascie razy mniej i proporcjonalnie wykonczeniowka tez sie skurczy.

    To zabrzmiało jak życzenie śmierci. Mam na szczęście kalendarz zapisany do
    wakacji i jak pisałem, nie robię tylko ścianek. Inaczej bym się po prostu
    zląkł tych przepowiedni.

    > Jak sie z nim umawiam na np. 3 dni i 300zl to mi naprawde zwisa ile on
    > sie napracuje. Nie place mu za roboczogodzine tylko za wykonanie pewnej
    > roboty.

    Schodzisz z tą stawką coraz bardziej. Już przestań. Poczekaj, aż za miskę
    ryżu postawią te gipsy.

> [...]
    > takim kosmicznym wyposazeniem na postawienie lekkiej scianki z KG o
    > powierzchni niecalych 10m^2 potrzebujesz 3 dni i 2 ludzi.

    Teraz to mi już ciśnienie podniosłeś. Ale spokojnie. Przypomnę special for
    you: "Jeśli wyżej niż II to
    samo wyładowanie, wniesienie materiałów i narzędzi zajmuje nam dwóm (tyle
    osób oceniacie tutaj do zrobienia wszystkiego w dwa dni) minimum dwie
    godziny."
    Biegiem mamy to wnieść? Wnosiłeś kiedyś płytę 2600x1200 klatką na wyższe
    piętra teoretyku? A profil 4-metrowy mieścił ci się tam aby? Bo np. na KEN-a
    w Wawie w nowych blokach Universalu(8 pięter - 8 możliwości) nie zmieści się
    i trzeba go przycinać. Futrynę Classena możnaby było i nożem kuchennym
    podciąć. Ja używam pilarki. Sama na górę nie wskoczy, ani nie zejdzie na dół,
    tak jak i reszta klamotów.

    > Powiem ci, ze mnie to powalilo. Sprzet unikalny, po prostu nikt go nie
    > ma. Chociaz... wiesz, ostatnio cos takiego mi sie walalo po garazu,
    > tylko mnie nie podkabluj :)

    Ty jakiś już zmęczony chyba jesteś tą niedzielą. Pisałem w kontekście
    wnoszenia tego na górę, a nie chwalenia się ilością sprzętu. Co ma kurna do
    tego twój garaż z narzędziami? Ptaka też masz takiego jak ja :)?

    Konkluzja jest taka. Być może znajdziesz chętną osobę, która sobie dorobi,
    stawiając taką ścianę z drzwiami i elektryką za 3 stówki. Osoba prowadząca DG
    nie wykona tego za taką kwotę. Chyba, że zawiesi działalność.

  • 77. Data: 2009-03-02 05:36:28
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > A z drzwiami Classena to nie przesadzaj- nie są takie złe.

    Drzwi Classena sprzedałem mojemu bratu... do dziś mi głupio... od tamtego
    czasu katalogi classena poszły do kosza bo boję się klientów którzy będą
    czekać za drzwiami a dostaną bubel...
    Jako sprzedawca stolarki NIE POLECAM. (na 4 drzwi z 2 są kłopty, 1
    ościeżnica miała na złej wysokości zamontowane okucie - skrzydło od łazienki
    się wypacza - nie sauny - łazienki....)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 78. Data: 2009-03-02 08:33:46
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Nie, nie pracuję tyle. Pracuję dwa razy tyle. Kasjer ma sobotę wolną.

    Tak, a w supermarketach w soboty i niedziele pracuja krasnoludki...

    > Dobrze, że piszesz ciągle dorobią. Dorobić można, nawet należy jak się ma
    > sporo czasu i mało kasy. Ooo, kasjer ci to zrobi...

    Naprawde nie interesuje mnie czym sie zajmuje osoba, ktora mialby to
    zrobic. A z ciekawosci, ile ty za to zaplacisz na reke swoim
    pracownikom? Wiecej niz te 300zl? Dajesz im miesiecznie 4tys.? Czy
    pracuja za mniej? Wiec dlaczego uwazasz, ze u mnie nie chcieliby
    pracowac za tyle samo a byc moze wiecej?

    > Co ma wiara do tego? Ty jednak drwisz, zamiast się do tego odnieść. Chyba mi
    > po prostu nie wierzysz.

    Alez wierze ci. Tyle, ze nie trzeba byc specjalnym geniuszem, zeby
    zauwazyc, ze skoro np. jeden z wiekszych deweloperow sprzedawal
    kwartalnie 900 mieszkan, a obecnie sprzedaje kilkanascie to rynek sie
    skurczy. Co zreszta widac na tej grupie jak ludzie pisza, ze ceny uslug
    spadaja. Do tego dodaj jeszcze recesje w innych krajach i powrot
    przyslowiowych hydraulikow z emigracji i nagle sie okaze, ze chetnych do
    pracy jest sporo.

    > Schodzisz z tą stawką coraz bardziej. Już przestań. Poczekaj, aż za miskę
    > ryżu postawią te gipsy.

    Wy naprawde zyjecie na Marsie. Ludzie za tyle pracuja. Jak mowilem,
    ostatnio u mnie ekipa, ktora normalnie pracuje dla sklepu sprzedajacego
    drzwi za stowke chciala wykuc metalowa oscieznice z zelbetu, wstawic
    nowa, wyrownac gipsem. Robota zdecydowanie ciezsza i paskudniejsza niz
    postawienie malej scianki i ze wzgledu na obrobke tez trzeba 2x przyjechac.

> [...]
    > Biegiem mamy to wnieść? Wnosiłeś kiedyś płytę 2600x1200 klatką na wyższe
    > piętra teoretyku? A profil 4-metrowy mieścił ci się tam aby?

    A po co mam wnosic 4 metrowe profile jak wysokosc pokoju to max 2,6m? W
    poprzek tez nie potrzebuje bo w srodku mam drzwi. Chyba tylko po to,
    zeby to potem ciac u klienta robiac ogolny syf. Ale to wlasnie taka
    polska robota, jak najwiecej sie narobic, bo myslenie jest szkodliwe.

    > Ty jakiś już zmęczony chyba jesteś tą niedzielą. Pisałem w kontekście
    > wnoszenia tego na górę, a nie chwalenia się ilością sprzętu. Co ma kurna do
    > tego twój garaż z narzędziami? Ptaka też masz takiego jak ja :)?

    Pisales to w kontekscie, ze pan Kazio takiego sprzetu nie ma i sobie nie
    poradzi.

    > Konkluzja jest taka. Być może znajdziesz chętną osobę, która sobie dorobi,
    > stawiając taką ścianę z drzwiami i elektryką za 3 stówki. Osoba prowadząca DG
    > nie wykona tego za taką kwotę. Chyba, że zawiesi działalność.

    Jakbys czytal uwaznie to bys zauwazyl, ze na samym poczatku napisalem,
    ze firma za tyle nie zrobi, bo wiadomo koszty pracy, podatki itd. Ale
    np. 40-letni emerytowany gornik, ktory spedzil cale zycie na stolarni
    zrobi to z checia. Czasu mu nie brakuje.

  • 79. Data: 2009-03-02 08:55:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gofr8s$spp$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ościeżnica miała na złej wysokości zamontowane okucie - skrzydło od
    > łazienki się wypacza - nie sauny - łazienki....)

    W moim mieszkaniu w bloku mam 3 sztuki, u moich rodziców w domku chyba z
    7sztuk- komplety, drzwi, futryna, listwy. Wszystko kupowane w
    supermarketach. Problemów żadnych.
    Problemy miałemu lokalnych sprzedawców tej stolarki- po prostu nie mieli
    tego na stanie i kazali czekac 2-3 tygodnie. W Casto były od ręki

    Krzysiek

  • 80. Data: 2009-03-02 09:39:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    > pracownikom? Wiecej niz te 300zl? Dajesz im miesiecznie 4tys.? Czy pracuja
    > za mniej?

    Widzisz tez kilka takich pytań na grupie zadałem i tutaj z reguły
    właściciele "FIRM" milkną.

    Krzysiek