  • 1. Data: 2010-02-12 10:17:17
    Temat: Co gazowe
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Witam,
    Mam zamiar kupić mieszkanie o pow. 49 m2,
    na IV ostatnim piętrze,wszytsko ok z tym że
    niema tam ogrzewania z sieci,jest za to gaz,
    analogicznym tokiem myślenia zrezygnowałem
    z pieca na węgiel bo bym się chyba zajechal
    z wnoszeniem węgla na 4 piętro więc został gaz.
    Jaki jest koszt montażu takiego co, ile kosztuje
    kocioł i jaki wybrać do takiego mieszkania aby było
    oczywiście jak najekonomiczniej,i jeszcze jedno
    jakich mogę się spodziewać miesięcznych rachunków
    za gaz w mieszkaniu o w/w kubaturze,
    Z góry dziękuje za odp,

    Pozdrawiam,
    Mirosław R.

  • 2. Data: 2010-02-12 12:45:31
    Temat: Re: Co gazowe
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Mirosław napisał(a):
    > Jaki jest koszt montażu takiego co,
    Na początek zgoda zarządcy, potem opinia kominiarska.
    Potem projekt techniczny inst. gazowej, c.o. i
    wentylacyjnej, z tym do Urzędu Miejskiego.
    Na pewno będzie też zmiana licznika gazowego.
    Następnie zastanawiasz sie nad kosztami.
    > ile kosztuje kocioł i jaki wybrać do takiego mieszkania
    > aby było oczywiście jak najekonomiczniej,
    Trzeba obliczyć zapotrzebowanie na ciepło, potem dobrać moc
    kotła.
    Jeszcze sie musisz zdecydować czy chcesz mieć z tego kotła
    ciepłą wodę użytkową. Tak zwany kocioł dwu funkcyjny.
    http://www.rtvagd.sklep.pl/kotly_gazowe_wiszace/
    > i jeszcze jedno jakich mogę się spodziewać miesięcznych
    > rachunków za gaz w mieszkaniu o w/w kubaturze, Z góry
    > dziękuje za odp,
    Wszystko zależy od stanu budynku, stolarki, przenikalności
    cieplej ścian i okien, oraz od zadanej i utrzymywanej
    temperatury w pomieszczeniach.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-02-12 15:46:08
    Od: M&C <c...@T...pl>

    W dniu 2010-02-12 11:17, Mirosław pisze:

> [...]
    > oczywiście jak najekonomiczniej,i jeszcze jedno
    > jakich mogę się spodziewać miesięcznych rachunków

    O ile nie masz pionu kominowego dostosowanego do pieca gazowego to
    najprościej będzie Ci użyć pieca z zamkniętą komorą spalania. Pobór
    powietrza i wyrzut spalin poprowadzony rurą przez ścianę. Możesz go
    zainstalować np w kuchni.

    Cyprian

  • 4. Data: 2010-02-12 16:28:59
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 16:46:08 +0100, M&C <c...@T...pl>
    wrote:

> [...]
    >najprościej będzie Ci użyć pieca z zamkniętą komorą spalania. Pobór
    >powietrza i wyrzut spalin poprowadzony rurą przez ścianę. Możesz go

    Tylko najpierw trzeba doczytać, czy w ogóle można będzie zainstalować
    taki kocioł, ponieważ tutaj też są różne obwarowania prawne, zwłaszcza
    że chodzi nie o jednorodzinny dom, a o mieszkanie...

    --
    A.