  • 1. Data: 2013-11-03 18:09:49
    Temat: Co to nawoz sztuczny?
    Od: zkd <f...@f...com>

    W spadku,w piwnicy jako resztka (pól worka) znalazłem nawoz. Kolor
    czerwony. ciemno karminowy. Podpowie ktos co to za nawoz?

  • 2. Data: 2013-11-03 20:06:42
    Temat: Re: Co to nawoz sztuczny?
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-11-03 18:09, zkd pisze:
    > W spadku,w piwnicy jako resztka (pól worka) znalazłem nawoz. Kolor
    > czerwony. ciemno karminowy. Podpowie ktos co to za nawoz?
    Nalepki pospadały?

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2013-11-04 12:57:11
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "zkd" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > W spadku,w piwnicy jako resztka (pól worka) znalazłem nawoz. Kolor
    > czerwony. ciemno karminowy. Podpowie ktos co to za nawoz?

    Hejka. Sądzę po kolorze, że to jest sól potasowa 60% ale ręki nie dam
    sobie uciąć.
    Pozdrawiam domyślnie Ja...cki

  • 4. Data: 2013-11-04 19:28:31
    Od: zkd <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2013 12:57:11 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    Kolor

    > Hejka. Sądzę po kolorze, że to jest sól potasowa 60% ale ręki

    Dzieki za zainteresowanie -merytoryczne- .
    Moglbym wyrzucic do smietnika (szkodnictwo)
    Moglbym wyrzucic do odpadow chemicznych
    Wole jednak wykorzystac do ogrodu, jak rozpoznam do konca.
    Nawozow nigdy nie stosowalem stad brak rozeznania.
    Dla ciekawskich losu nalepek, to podaje informacje ze jest to pol
    worka foliowego, a druga polowa( zapewne z opisem legła w smietniku
    ze dwadziescia lat temu(?).

  • 5. Data: 2013-11-05 12:03:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Wole jednak wykorzystac do ogrodu, jak rozpoznam do konca.
    > Nawozow nigdy nie stosowalem stad brak rozeznania.

    Hejka. Warto znaleźć jakieś laboratorium (na uczelni, w sanepidzie czy
    stacji chemiczno-rolniczej), żeby mieć pewność. Sól potasowa to prosty
    związek KCl (chlorek potasu) a pamietam jak na ćwiczeniach z chemii
    nieorganicznej przez kilka miesięcy rozpoznawaliśmy na zaliczenie za pomocą
    skomplikowanych reakcji chemicznych różne aniony i kationy.

    > Dla ciekawskich losu nalepek, to podaje informacje ze jest to pol worka
    > foliowego, a druga polowa( zapewne z opisem legła w smietniku ze
    > dwadziescia lat temu(?).

    W tamtych czasach sól potasowa była dystrybuowana luzem: wagonami
    kolejowymi, przyczepami, łopatami więc ten worek foliowy może być całkiem
    przypadkowy.
    Pozdrawiam ewaporacyjnie Ja...cki

  • 6. Data: 2013-12-15 00:57:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > nieorganicznej przez kilka miesięcy rozpoznawaliśmy na zaliczenie za
    > pomocą skomplikowanych reakcji chemicznych różne aniony i kationy.

    I z całą pewnością nie był czerwony...

    A do autora wątka mam pytanie: skąd pewność że to nawóz a nie np. farba?
    Kolor czerwony, ciemno karminowy kojarzy mi się z chemii z solami chromu
    i ołowiu... Nie ryzykowałbym wysypywania do ogródka nieznanej substancji
    chemicznej, tymbardziej o tak niebezpiecznie-wyglądającym kolorze.
    Nawozy są tanie, takie pół worka nie warte wiele i za parę złotych możesz
    sobie nieźle nabroić w ogródku jeśli to co w worku to jakaś farba na ołowiu.

  • 7. Data: 2013-12-17 23:42:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 17:57:20 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Kolor czerwony, ciemno karminowy kojarzy mi się z chemii z solami chromu
    > i ołowiu...

    Np z minią ołowiową.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tetratlenek_trio%C5%82o
    wiu
    --
    XL

  • 8. Data: 2013-12-20 22:55:12
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    A jednak zostałaś.
    Miło mi.

  • 9. Data: 2013-12-20 22:57:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Dec 2013 22:55:12 +0100, 4cx1000 napisał(a):

    > U?ytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > A jednak zosta?a?.
    > Mi?o mi.

    Miło mi, że Ci miło :-)
    Trudno mi nie gadać, a już nie gadać o ogrodach...
    :-)))
    --
    XL