  • 131. Data: 2015-12-01 08:20:48
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 14:59, Budyń pisze:
> [...]
    tak jak nie wtrącasz sie lekarzowi, daj spokój i urbaniscie, niech robia swoje. Ani
    lekarz ani urbanista nie nastaje na twoja wolnosc - mimo ze czasem boli.

    > a mógłbys tak bez mięsa?

    Mógłbym, ale jak widać bez mięsa nie dociera :)

    > czyli wiesz o co chodzi i czym zajmuja sie urbanisci - super. No wiec jesli
    twierdzą ze dla poprawnego zagospodarowania przestrzennego potrzebują okreslic
    projektantowi pewne parametry jak np. rodzaj dachu, to ja im wierze bardziej niz
    tobie - tylko dlatego, ze oni a nie ty, sa fachowcami w temacie.

    Ale to już jest wykraczanie poza kompetencje.
    Masz rację, że urbanistom się wydaje, że powinni decydować o wszystkim,
    ale tak nie powinno być i na szczęście nie jest.
    Gdyby było tak jak Ty sobie to wyobrażasz, że urbaniści decydują o
    wszystkim to nie byłoby takich rodzynków:
    http://www.korman.pcbird.pl/krzywydomek.html
    To właśnie m.in. z powodu tego domku, będąc na wczasach nad morzem,
    pojechałem z córką do Sopotu. Naprawdę rewelacja.
    Pomyśl sobie, gdyby jakiś tępy urbanista się uparł i kazał wybudować
    kolejną nudną kamienicę w takim samym stylu jak wszystkie obok.
    Idziesz promenadą w Sopocie i podziwiasz: "czekaj, czekaj, a myśmy tu
    już chyba przed chwilą byli - to który już dom z kolei taki sam?"
    Nuda, nuda, nuda.
    Tak naprawdę to tylko dzięki pomysłom inwestorów oraz odważnym projektom
    architektów, miejsca nabierają charakteru.
    Miejsca, gdzie wszystko budowane jest na "jedno kopyto" po prostu są
    nudne i nieinteresujące i stają się brzydkie.
    Otoczenie nabiera smaku dopiero wtedy, kiedy istnieje duża różnorodność.
    To, że nie każda forma Tobie się podoba jest zaletą, bo tylko dzięki
    temu, że coś Ci się nie podoba masz punkt odniesienia, z którym możesz
    porównać to co Tobie się podoba. Tylko dzięki temu punktowi odniesienia
    to co Tobie się podoba, nabiera dodatkowych walorów estetycznych.
    Natomiast, kiedy zaczniesz powielać takie same formy, choćby same w
    sobie były piękne to stają się nudne, nieciekawe i brzydkie.
    Oto jeden z przykładów:
    https://rynekpierwotny.pl/oferty/dolcan-plus-sa/osie
    dle-magenta-warszawa-rembertow-611/
    O ile sama forma domu jest dość ciekawa i nawet estetyczna to całe
    osiedle identycznych domów staje się brzydkim, nudnym kiczem.
    Gdybyś taki jeden dom postawił pomiędzy przeciętnymi domkami, które się
    obecnie buduje to stwierdził byś, że ten dom jest wyjątkowo ładny i
    estetyczny.
    Niestety tak właśnie działa ludzka psychika, że potrafi docenić piękno
    tylko wtedy, kiedy ma punkt odniesienia.
    Z tego powodu w galeriach sztuki całe otoczenie projektuje się
    ascetycznie, bo tylko dzięki temu można wyeksponować piękno sztuki.
    W budownictwie jest podobnie i nieprawdą jest, że kilka brzydkich domów
    obniża wartość ładnego domu. W ręcz przeciwnie, zaczyna go eksponować i
    potęgować jego piękno. Wybudowanie kolejnych, identycznych domów
    powodują, że ten ładny dom przestaje być atrakcyjny.
    Oczywiście nie piszę tu o budowaniu chlewni czy wysypisk śmieci, bo to
    jest inna historia.

  • 132. Data: 2015-12-01 08:26:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 20:13, masti pisze:

> [...]
    lekarz ani urbanista nie nastaje na twoja wolnosc - mimo ze czasem boli.

    > i po tej estetyce projektują takie cuda?

    A bierzesz pod uwagę, że może to być niedokończony projekt z powodu
    braku kasy lub też w trakcie prac?

  • 133. Data: 2015-12-01 08:27:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 23:48, masti pisze:

    > racja. to Użytkownik twierdził.

    > zupełna wolność? Czyli chlewnia obok Twojego domu?
    > czy jednak jakieś ograniczenia?

    Chlewnia jak najbardziej o ile są to tereny przewidziane na taką
    działalność.
    Nie popadaj w skrajności.

  • 134. Data: 2015-12-01 09:07:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 08:20:51 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > To właśnie m.in. z powodu tego domku, będąc na wczasach nad morzem,
    > pojechałem z córką do Sopotu. Naprawdę rewelacja.

    rozumiem cie - tyle ze oceniam, ze w razie dowolności powstałoby 100x wiecej budynków
    paskudnych niz ciekawych. Deweloperzy dla wycisniecia dodatkowych m2 mieszkania z
    działki która dysponują zrobią wszystko i estetyka bedzie na szarym koncu, nie mam co
    do tego żadnych wątpliwosci.
    Ale jest to pomysł aby była mozliwe odstepstwo od planów urbanistycznych jesli
    projekt bedzie posiadał odpowiednie walory artystyczne komponujące z otoczeniem -
    tak, tak - ale urzędnik by decydował, to znów niedobrze :)

    b.

  • 135. Data: 2015-12-01 09:44:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > zupełna wolność? Czyli chlewnia obok Twojego domu?
    > czy jednak jakieś ograniczenia?

    Dlaczego zawsze przy tego typu dyskusjach ktos musi wyjechac z tak
    idiotycznymi argumentami?

    Pozdro.. TK

  • 136. Data: 2015-12-01 09:49:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-01 o 00:09, Adam Sz. pisze:

    > No ale co myslales,

    No dokladnie tak myslalem. :-)

    > ze bede strzelal do arabow albo ghosta? :-)
    > Strzelectwo jest piekne - daje mnostwo adrenaliny i jest swietna rozrywka.

    Po to Korwinowi kalasznikow w szafie?

    > Strzelales z czegos powazniejszego kiedys? To jest po prostu swietna zabawa :)
    > Przy okazji cwiczymy celnosc, a w razie jakiegos napadu masz czym rodzine
    > obronic :)

    Zeby obronic rodzine to przede wszystkim trzeba miec odpowiednia glowe,
    pozniej karabin.

    Pozdro.. TK

  • 137. Data: 2015-12-01 09:51:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    Ani lekarz ani urbanista nie nastaje na twoja wolnosc - mimo ze czasem boli.

    > A bierzesz pod uwagę, że może to być niedokończony projekt z powodu

    On pączkuje co chwila. To najbardziej znana w Warszawie samowola
    budowlana. I nigdy z niego nie będzie estetycznego budynku

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 138. Data: 2015-12-01 09:53:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Uzytkownik wrote:

    > Chlewnia jak najbardziej o ile są to tereny przewidziane na taką
    > działalność.
    > Nie popadaj w skrajności.

    jak wolność to wolność.
    Bo skoro jednak ograniczenia to pytanie tylko jakie.
    Czy rodzaj działalności? A możę odległość od drogi? A może skos dachu? a
    moze kolor elewacji? A może ....

  • 139. Data: 2015-12-01 09:57:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-01 o 09:07, Budyń pisze:

> [...]
    projekt bedzie posiadał odpowiednie walory artystyczne komponujące z otoczeniem -
    tak, tak - ale urzędnik by decydował, to znów niedobrze :)

    Budyn, ale decyduja dzis a Masti nizej podal przyklad gargamela ktory
    jakos powstal przy udziale urbanistow. To nic innego, jak dowod na to,
    ze urzednik i tak nie ochroni wiekszych czy mniejszych estetow przed
    niepasujacym im otoczeniem. Podajecie tu przyklady domow Waszym zdaniem
    brzydkich, ale nie sa przeciez z ksiezyca. Wiec po chu Ci taki urbanista?

    Pozdro.. TK

  • 140. Data: 2015-12-01 10:23:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 07:46:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > marzysz na jawie :) Przestan sie zaciągac korwinem :)

    HINT: bron sportowa, nic nie marze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.