  • 151. Data: 2015-12-01 16:09:46
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-01 o 15:39, Uzytkownik pisze:

    > No popatrz, a Korwin ostrzegał przed napływem imigrantów, a pomiędzy
    > nimi zamachowców-fanatyków.

    Chcial tez postawic przed trybunalem stanu prezesa NBP za sprzedaz
    rezerw walutowych majaca na celu obrone kursu zlotowki pare lat temu.

    Watpie, ale nie wykluczam.

    Pozdro.. TK

  • 152. Data: 2015-12-01 16:23:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 11:13, Budyń pisze:
> [...]
    Bo chcesz żeby był energooszczędny, tani...
    > czy w ogóle potraficie prowadzic dyskusje patrząc nieco dalej niż koniec własnego
    nosa? Co ma wspólnego moja budowa z ogólnym pogladem na budownictwo i ład
    przestrzenny?

    ROTFL
    To właśnie Ty patrzysz na czubek swojego nosa.
    Co ma Twoja budowla z ogólnym poglądem na budownictwo i ład
    przestrzenny. Ma tyle samo co każda inna budowa.
    Dlaczego wymagasz od innych budowania estetycznego i to jeszcze pod
    przymusem, a samemu uważasz, że Ciebie to nie dotyczy?
    Myślisz, że w ten sposób cudzym kosztem w trybie nakazowym podniesiesz
    wartość swojej budy? :)

  • 153. Data: 2015-12-01 16:24:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 12:12, Budyń pisze:

    > nie, ale ceny nie spadły ;-)))

    A skąd to wiesz?
    Sprzedałeś swój dom? :)

  • 154. Data: 2015-12-01 16:35:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 10:59, Maniek4 pisze:

    > Ze sie nie zgadzam.
    >
    > Pozdro.. TK

    Ale Ty to jesteś taki nietypowy, bo zbyt liberalny. Zapewne Katole jakby
    mogli to by Cię ukamienowali za taką postawę ;)

  • 155. Data: 2015-12-01 16:43:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 09:51, masti pisze:

    > On pączkuje co chwila. To najbardziej znana w Warszawie samowola
    > budowlana. I nigdy z niego nie będzie estetycznego budynku

    Nie będzie estetycznego, bo samowola? :)
    Zajebista argumentacja :)
    Ja natomiast widzę w tej budowli potencjał i całkiem ładny budynek,
    kiedy zostanie ukończony.

  • 156. Data: 2015-12-01 17:09:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 11:27:11 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Skoro stoi to tym gorzej nie uwazasz? :-)

    dla kogo? Jesli jest samowolą to nie moze byc zadnym argumentem w tej dyskusji, bo
    urbanisci nic z tym wspolnego nie mieli.

    b.

  • 157. Data: 2015-12-01 17:27:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 15:19:31 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    woli - powiedzmy ze jest z pomorza zawsze marzył o różowej kostce, tam to nawet
    pasowało. No i w górach taki se zrobi. A ze błąd zrozumie pozniej to juz nie
    poradzisz.

    > No co z tego, że se zrobi różową kostkę? Na świecie stoi wiele różowych
    > domów i jakoś nikt z tego nie robi tragedii.

    No i co z tego? Wazne jest czy psuje harmonię. Wsród sobie podobnych nie bedzie psuł,
    a wśród góralskich chat -owszem.

    > Dla przykładu jakby mój sąsiad postawił coś takiego:
    > http://www.pinkowo.pl/pics/t/l-690.jpeg

    No ładny. I o czym ma swiadczyc? Ze pasuje do okolicy? Nie wiem - nie dałes stosownej
    fotki. Wiec jak wyżej.

    > Sam twierdzisz, że o gustach nie powinno się dyskutować, ale cała ta
    > dyskusja sprowadza się tylko i wyłącznie do narzucania Twojego gustu
    > innym i chcesz, aby to urbaniści narzucali Twój gust.

    uprzejmie cie informuje ze bredzisz :) Nie chce zeby narzucali MOJ gust.

    > Niestety urbaniści są także ludźmi kierującymi się także i swoimi
    > gustami, niekoniecznie zbieżnymi z Twoim gustem czy gustami innych ludzi.

    Otóż to - on ma sie kierowac SWOIM gustem, a takze zasadami obowiazujacymi
    urbanistów.

    > Dlaczego siejesz demagogię i używasz bzdurnych argumentów?
    > Przecież nikt z nas nie kwestionuje przepisów służących bezpieczeństwu.

    kwestionowales obowiazek posiadania wody, co dalej - nie wnikałem. Prąd? Wentylacja?

    > To, że ich odczucia estetyki nie pokrywają się z Twoimi... no cóż takie
    > jest życie nie wszystko i nie to samo musi się nam podobać lub nie podobać.
    > Nie jest też powiedziane, że przyjdzie urbanista i nakaże zrobić tak jak
    > Tobie się podoba. Przykładowo Tobie podobają się czerwone dachy, a
    > sąsiad chciał zrobić czarny, bo taki mu się podoba, a urbanista uważa,
    > że dach powinien być zielony, bo sobie ubzdurał, że stworzy "zielone
    > osiedle".

    no wiec ty masz wypaczone pojecie o pracy urbanisty. On sobie moze wymyslic zielone
    dachy pod warunkiem ze pasują do otoczenia - czyli np na całkiem nowym osiedlu.
    Na istniejacym napisze: czarne, czerwone lub zielone. Bo takie będą urbanistycznie
    pasowac do ISTNIEJACEJ zabudowy. A żółty nie przejdzie -i własnie o to chodzi (mimo
    ze bywają żółte dachy np w czechach dosc popularne)

    b.

  • 158. Data: 2015-12-01 18:33:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 17:27, Budyń pisze:
> [...]
    poradzisz.
    > No i co z tego? Wazne jest czy psuje harmonię. Wsród sobie podobnych nie bedzie

    Ale takich domów wiele znajdziesz w górach zarówno polskich jak i za
    granicą?
    http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id3276,nietyp
    owy-dom-w-gorach
    Dlaczego usilnie chcesz zmusić ludzi do budownictwa drogiego,
    energochłonnego i staroświeckiego.
    Twoje podejście jest nie tylko konserwatywne, ale wręcz totalnie
    zacofane jak w tym sarkazmie: "Pradziod łoroł, dziad łoroł, łojciec
    łoroł, jo żem łoroł i ty synu tyż bedziesz łoroł".
    Człowieku! Świat idzie do przodu z postępem. Zmieniają się technologie,
    zmienia się architektura, zmieniają się upodobania.
    Narzucanie ludziom jak mają budować tylko i wyłącznie uwstecznia.

    Oczywiście czym innym są perełki typu Regle w Zakopanem, gdzie obszar
    jest pod specjalną ochroną i byłoby profanacją zmiana architektury, ale
    my nie dyskutujemy o takich miejscach, lecz dyskutujemy o normalnych,
    nowo budowanych osiedlach mieszkalnych, gdzie priorytetem jest ergonomia
    i funkcjonalność. Sam z resztą pobudowałeś brzydką szopkę. Dlaczego
    bronisz się przed budownictwem ładniejszym od Twojego, które może ktoś
    wybudować obok Twojej szopki? Czy tylko tylko dlatego, że Twoja szopka w
    sąsiedztwie ładnych domów, jeszcze bardziej będzie przypominać szopkę? :)

    > No ładny. I o czym ma swiadczyc? Ze pasuje do okolicy? Nie wiem - nie dałes
    stosownej fotki. Wiec jak wyżej.

    Ale jaki masz problem, aby ktoś postawił taki dom obok Twojej szopki?
    Boisz się, że będzie zbyt ładny? A może, że ludzie zaczną takie ładne
    stawiać i Twój pozostanie jedynym, wstrętnym w okolicy? :)

    > Otóż to - on ma sie kierowac SWOIM gustem, a takze zasadami obowiazujacymi
    urbanistów.

    Wybacz, ale ja wolałbym mieszkać w domu, który się mnie podoba, a nie
    jakiemuś urzędnikowi czy sąsiadom.

    > kwestionowales obowiazek posiadania wody, co dalej - nie wnikałem. Prąd?
    Wentylacja?

    Oczywiście, że kwestionuję, bo powinienem mieć wybór jak chcę mieszkać i
    jak żyć.
    Nie kwestionuję natomiast narzuconych ram co do tego jak ma być wykonana
    instalacja wodna, wentylacyjna, a zwłaszcza elektryczna.

> [...]
    pasowac do ISTNIEJACEJ zabudowy. A żółty nie przejdzie -i własnie o to chodzi (mimo
    ze bywają żółte dachy np w czechach dosc popularne)

    Jasny dach to lepsze zabezpieczenie przed zbytnim nagrzewaniem domu.
    Dlaczego jakiś urzędas ma decydować, że muszę zrobić dach czarny, który
    nagrzewa dom niemiłosiernie?
    Może za jakiś czas inni docenią takie żółte dachy i z czasem wszystkie
    okoliczne zostaną zmienione właśnie na taki kolor.

  • 159. Data: 2015-12-01 18:56:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 18:33:29 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Ale takich domów wiele znajdziesz w górach zarówno polskich jak i za
    > granicą?
    > http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id3276,nietyp
    owy-dom-w-gorach

    rozumiesz pojecie - "okoliczna zabudowa"? Wiec jesli dajesz przykład to musisz
    okreslic wsrod jakich budynków on stoi. Inaczej nie mamy o czym gadac.

    > Oczywiście czym innym są perełki typu Regle w Zakopanem, gdzie obszar
    > jest pod specjalną ochroną i byłoby profanacją zmiana architektury,

    oooo, toz to zamach na wolnosc...

    > bronisz się przed budownictwem ładniejszym od Twojego, które może ktoś
    > wybudować obok Twojej szopki? Czy tylko tylko dlatego, że Twoja szopka w
    > sąsiedztwie ładnych domów, jeszcze bardziej będzie przypominać szopkę? :)

    musisz sie bardziej wysilic zeby mnie pod włos wziac :) Zwłaszcza ze udowadniasz ze
    nie masz pojecia o ładzie przestrzennym.

> [...]
    chodzi (mimo ze bywają żółte dachy np w czechach dosc popularne)

    > Jasny dach to lepsze zabezpieczenie przed zbytnim nagrzewaniem domu.

    buahaha, wymyslaj dalej :)

    > Dlaczego jakiś urzędas ma decydować, że muszę zrobić dach czarny, który
    > nagrzewa dom niemiłosiernie?

    odpowiedzialem juz ze 30x. Poniewaz to juz niczego nie wnosci proponuje na tym
    zakonczyc :)

    b.

  • 160. Data: 2015-12-01 20:42:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 18:56, Budyń pisze:
    owy-dom-w-gorach
    > rozumiesz pojecie - "okoliczna zabudowa"? Wiec jesli dajesz przykład to musisz
    okreslic wsrod jakich budynków on stoi. Inaczej nie mamy o czym gadac.

    Co to znaczy "okoliczna zabudowa"?
    Jakie domy powinni budować kolejni sąsiedzi takiej zabudowy?:
    http://www.panoramio.com/photo/2866997
    https://ludan.flog.pl/wpis/9337704/dom-przy-ulicy-ko
    scielnej-moze-brzydki-ale-ze-swoim-charakterem#w
    Rozumiem, że narzucisz im obowiązek utrzymania takiego stylu? :)

    > oooo, toz to zamach na wolnosc...

    Tyle, że ten zamach na wolność powinien się odbyć za zgodą mieszkańców.
    Zapraszamy analityków, robimy zebrania, dyskutujemy, a następnie robimy
    lokalne referendum i głosujemy większością za lub przeciw.

    > musisz sie bardziej wysilic zeby mnie pod włos wziac :) Zwłaszcza ze udowadniasz ze
    nie masz pojecia o ładzie przestrzennym.

    Ty natomiast nie masz pojęcia o estetyce i pięknie twierdząc, że osiedla
    powinno się budować metodą copy->paste