  • 21. Data: 2011-09-11 20:35:02
    Temat: Re: Co w garazu na posadzke?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-10 20:22, Kazimierz Debski pisze:

> [...]
    > Ale czy na pewno nastąpi całkowite (a nie w 99,999%) przereagowanie tego
    > nikt nigdy nie zagwarantuje.
    >
    > Natomiast wszelkie żywice formaldehydowe (fenolowo - formaldehydowe,
    > melaminowo - formaldehydowe, mocznikowo - formaldehydowe, itp.) niestety
    > nie tworzą trwałych wiązań podczas utwardzania. Stąd w takich żywicach
    > nawet po utwardzeniu następuje uwalnianie formaldehydu. Formaldehyd był
    > w Polsce rakotwórczy. Od wejścia Polski do UE stał się rakotwórczy
    > kategorii III, co oznacza, że jest tylko podejrzewany o rakotwórczość.

    Dzięki, to są istotne i ważne informacje.

    Pytanie:
    Jak w sklepie odróżnić żywicę epoksydową od formaldehydowej? Z tego, co
    pamiętam, Distal jest epoksydowy.
    Jakichś wynalazków typu Poxipol nie kupuję.
    Przepraszam, jeśli pytanie debilne, ale chodzi mi o to, czy producent ma
    obowiązek opisać skład na opakowaniu?
    Żeby się nie okazało przykładowo, że rączkę od czajnika skleję
    formaldehydem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 22. Data: 2011-09-11 21:25:20
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 22:35:02 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > obowiązek opisać skład na opakowaniu?
    > Żeby się nie okazało przykładowo, że rączkę od czajnika skleję

    Jeśli chodzi o formaldehyd, to bardziej obawiaj się np. dymu
    papierosowego i spalin samochodowych.

    --
    ŁC
    "Wielu ludzi woli umrzeć niż pomyśleć" - Bertrand Russel

  • 23. Data: 2011-09-13 07:53:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Podsumowując: gdybym miał teraz wybierać, to dałbym na podłogę płytki.
    > Jacek

    Polecam najtansze z castoramy, ladne bezowe w cenie 19zł m2
    szkliwione, u mnie 6miesięcy i wicąz jak nowe, i siostry
    3lata tez bardzo dobrze wyglądają, tylko fugi zapaskudzone.

    U mnie jeszcze fugi jak nowe :)

    Znajomy wykladal wielki garaz polerowanymi
    z caso w cenie 36zl m2. I tez daja radę
    latwo utrzymac czystoś.