  • 151. Data: 2020-08-09 21:15:34
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Nie mam konta na żadnym portalu społecznościowym. Jak
    > zainstalowałam apkę, to automatycznie zassał mi wszystkie
    > kontakty z telefonu. Bardzo przydatna rzecz.

    To że zassał, to jeszcze nic. W ogóle nie smyram paluchem
    po ikonce WhatsAppa, jest gdzieś głęboko schowana. Ważne,
    że ssanie dokonało się też w druga stronę -- w kontaktach
    dostępnych przy normalnym dzwonieniu, pojawiła się mała
    ikonka WhatsAppa przy każdej osobie, która używa tej
    aplikacji. Ode mnie zależy, czy zadzwonę przez publiczną
    sieć, czy przez WhatsAppa. Ktoś powie, że to naruszenie
    prywatności, skoro wiem, co kto ma zainstalowane. Bzdura.
    Jak mam czyjś numer, to wiem, że ma telefon -- takie samo
    naruszenie.

    --
    Jarek

  • 152. Data: 2020-08-09 21:29:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > A tu jest chociaż cieplej i czasami może znajomy na placek
    > drożdżowy wpadnie (nie wiem skąd go wezmę ale coś wymyślę).

    O kurcze, czyżby chodziło o *ten* placek drożdżowy? Co do mnie,
    to mogę nawet bez placka.

    > Wiesz, że w jednej z gmin tak dużo jest anglików, że wybrali
    > swojego Burmistrza (anglika).

    Co zapewne nie spowodowało podziału gminiy na lepszy i gorszy
    sort: Anglików i Hiszpanów (lub odwrotnie).

    > Hiszpania jest bardziej otwartym krajem na inne narodowości
    > niż jakikolwiek inny kraj europejski.

    Nie popadajmy w drugą skrajność. To prędzj Polska jest krajem
    "bardziej niż inne" w Europie. A przynajmniej tak by chciała
    część jej obywateli, tych zakompleksiałych.

    --
    Jarek

  • 153. Data: 2020-08-09 21:34:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 19:55, Kadar Oszmanski pisze:

    > Stoi jak słup i ani mru mru.
    > Na prawdę nie wiem czy poradziłbym sobie z paczkomatem
    > jak się trochę to zadomowię (za jakieś 15 lat) to pewnie
    > będę korzystał i z tej opcji.

    Nasi tam są! :-)
    https://log4.pl/paczkomaty-inpost-stana-w-hiszpanii,
    12,7454.htm

    Robert

  • 154. Data: 2020-08-09 21:35:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 14:45, FEniks pisze:
    > Przepraszam za brak zawijania wierszy, ale nie mogę teraz znaleźć, gdzie
    > to ustawić.
    ENTER! :-)

    Robert

  • 155. Data: 2020-08-09 21:43:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Ja nie pretenduję do osoby znającej się. Używam, co mam pod ręką
    > i wydaje mi się dostatecznie intuicyjne w obsłudze.
    >
    > Widzę natomiast, że TB zawija te moje wiersze, ale u kogoś, np.
    > u Ciebie. U mnie jest on w jednej linijce. Dziwne.

    Ja używam TB baaardzo rzadko. Do czytania maili. Do pisania dużo
    rzadziej. Więc tym bardziej znający się nie jestem. Ale coś sobie
    przypominam (nie wiem czy słusznie), że można tam wybrać dwie metody
    pisania: w HTML i w 'plain text'. W tym pierwszym przypadku oczywiście
    przed wysłaniem do Usenetu odbywa się automatyczna konwersja do tekstu
    (przy wysyłaniu maila może być różnie). To by mi tłumaczyło takie
    zachowanie -- może trzeba przestawić metodę pisania na 'plain text'.

    --
    Jarek

  • 156. Data: 2020-08-09 21:51:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Nasi tam są! :-)
    > https://log4.pl/paczkomaty-inpost-stana-w-hiszpanii,
    12,7454.htm

    Ta informacja ma dokładne dziewięć lat. To znaczy pojutrze będzie
    miała. Warto sprawdzić jak te zapowiedzi przełożyły się na praktykę.
    Czy pomysł upadł, czy wręcz przeciwnie -- teraz nawet Portugalczycy
    zamawiają przesyłki do paczkomatów w hiszpańskich miastach.

    Jarek

    --
    Och Portugalczyk tym zdaniem mnie zranił
    Że nagle serce uwięzło mi w krtani

  • 157. Data: 2020-08-09 22:29:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.08.2020 20:08, Kadar Oszmanski wrote:

    > środka urzędnicy siedzą przy ładnych biurkach za moje pieniądze
    > przy biurkach siedzą z niezadowolonymi minami urzędnicy,
    > którym ja cały czas płaciłem. I taki z niezadowoloną miną
    > pyta mnie: a z czego Pan teraz będzie żył?
    > Postanowiłem coś zmienić.
    > K.

    Ale to na emeryturze jesteś?

  • 158. Data: 2020-08-09 22:35:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.08.2020 19:53, Kadar Oszmanski wrote:

    > Hiszpania jest bardziej otwartym krajem na inne narodowości
    > niż jakikolwiek inny kraj europejski.
    > K.

    Aż im obcy przejmą kraj. To jest lewackie myślenie, bo jak będzie trzeba
    bronić ojczyzny to nie będzie komu. Na pewno nie obcy chwycą za broń w
    obronie kraju, który zasiedlili. Jeszcze go oddadzą najeźcom. Wolność
    nie jest dana na zawsze, nawet teraz w czasie panowania Jewropy.
    Wszystko może się zmienić jednego dnia.
    Państwa narodowe powinny dbać o swoje interesy gospodarcze i demograficzne.

  • 159. Data: 2020-08-09 22:37:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.08.2020 18:59, Pete wrote:

    > Kilkanaście złotych za jedną. Rocznie Allegro mi podsumowało Smarta na
    > ponad 1 tys oszczędności.
    > A wolę podjechać pod Paczkomat niż po każde większe niż bułka zakupy
    > jeździć po różnych sklepach. No i po Paczkomat mam po drodze do domu.
    > Kolejna sprawa to wolę jak mi się kurier po obejściu nie kręci,
    > zwłaszcza jak nikogo w domu nie ma.
    >
    > I darmowe zwroty o których wspomniała Ewa.

    Na allegro wszystko jest droższe niż w sklepach www tych samych firm.

  • 160. Data: 2020-08-09 22:50:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, KIKI.
    On 09.08.2020 22:37 you wrote:

    > Na allegro wszystko jest droższe niż w sklepach www tych samych
    > firm.

    Ale darmowy Paczkomat na allegro jest od 40 zł a na www zwykle od
    kilkuset.
    A jak się zamawia za te sto złotych to koszt transportu że strony sklepu
    powoduje że Allegro jest lepszą opcją.

    --
    Pete