  • 41. Data: 2020-08-03 10:54:37
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-03 o 01:49 -0700, Kadar Oszmanski napisał:

    > pl.misc.budowanie

    To nie jest serwer, tylko adres (nazwa) grupy. Publicznym,
    ogólnodostępnym serwerem jest np. nntp.aioe.org.

    Mateusz

  • 42. Data: 2020-08-03 11:01:43
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Jaki serwer? Jakie masz IP? Może nie masz uprawnień z innego IP żeby z
    > polskich serwerów korzystać?
    > Co tam wpisałeś i jaki masz IP ?

    Nie wiem o co pytasz więc wysyłam screen:
    https://ibb.co/c6D6nhc
    https://ibb.co/HhC8K57
    K.

  • 43. Data: 2020-08-03 11:12:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Ja mam komunikat:
    > Nie można połączyć się z serwerem
    > pl.misc.budowanie

    Nie można się połączyć, bo takiego serwera nie ma. A ja przecież
    wyraźnie pisałem, jakiego serwera użyć -- news.neostrada.pl.
    Wyżej też jego nazwa jest wymieniona. Należy połączyć się do niego,
    a na nim zasubskryboać grupę pl.misc.budowanie. Teb serwer na dzień
    dobry tylko zaakceptuje czytanie z niego, nie będzie można nic wtsłać
    (co może nawet lepiej). Opisałem też co należy zrobić, żeby dało się
    też pisać. Ale na tym etapie jeszcze nie jesteśmy, więc szkoda gadać.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2020-08-03 11:23:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Nie wiem o co pytasz więc wysyłam screen:
    > https://ibb.co/c6D6nhc

    Na tym screenie Menedżer subskrypcji chciałby sobie coś zasubskrybować,
    ale biedaczek nie może, bo mu każą łączyć się z nieistniejącym serwerem
    przypiętym do konta "Grupa budowlana". Ale powyżej (z lewej strony)
    jest widoczne konto "Grupy dyskusyjne". Z jakim serwerem ono jest
    powiązane? Może z jakimś istniejącym?

    > https://ibb.co/HhC8K57

    Tu widać (z lewej strony) zakładkę "Konfiguracja serwera". Trzeba
    skonfigurować i tyle.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2020-08-03 11:47:08
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 02.08.2020 o 15:21, ToMasz pisze:
    > PS ja mam w okolicy Będzina 50% takiego domu, bez księgi wieczystej i
    > nikt od paru lat nie chce tego za darmo.

    Mnie ten "PS" zainteresował, kupuję takie udziały. Napisz na maila na
    priv, wymienimy się telefonami i pogadamy.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 46. Data: 2020-08-03 14:36:26
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Tu widać (z lewej strony) zakładkę "Konfiguracja serwera". Trzeba
    > skonfigurować i tyle.
    > Jarek

    Gdyby to było takie proste to każdy by to potrafił:
    https://ibb.co/85F5hpb
    https://ibb.co/0r8wXdw
    https://ibb.co/jyxPbtT
    https://ibb.co/rHskDqd
    https://ibb.co/WfcdkfR

    I nie działa.
    K.

  • 47. Data: 2020-08-03 14:45:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 14:36, Kadar Oszmanski pisze:

    > Gdyby to było takie proste to każdy by to potrafił:

    > https://ibb.co/jyxPbtT

    Zobacz czy połączy się jak usuniesz kropkę po "pl"

    Robert

  • 48. Data: 2020-08-03 14:52:48
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Zobacz czy połączy się jak usuniesz kropkę po "pl"
    >
    > Robert

    Nie połączy się próbowałem.
    K.

  • 49. Data: 2020-08-03 14:54:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zobacz czy połączy się jak usuniesz kropkę po "pl"

    Kropka chyba nie ma znaczenia. przynajmniej u mnie.
    Ja mam port 119.

    Spróbuj zamiast neostrady ten serwer:
    freenews.netfront.net

    Robert

  • 50. Data: 2020-08-03 14:54:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Gdyby to było takie proste to każdy by to potrafił:

    Chyba jest proste, bowiem (prawie) każdy we współczesnym Usenecie
    używa Thunderbirda i potrafi. Ja wcześniej NIGDY nie używałem
    (i nie zamierzam), a też sobie w kilka minut podadziłem. I zdałem
    z tego relację w formie poradnika dla początkujących.

    > https://ibb.co/jyxPbtT

    A dlaczego tu jest wybrane "Bezpieczne połączenie SSL/TLS"?!
    Gdyby miało być coś ustawione inaczej niż domyślnie, to bym
    o tym przecież napisał! Serwery NNTP używają nieszyfrowanego
    połaczenia na porcie 119 -- i tak ma być.

    --
    Jarek