  • 61. Data: 2012-06-04 11:29:08
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas
    > takiego prawa.
    >

    > b.

    W bardzo prosty sposób. Każe przedstawić rachunki za wywóz nieczystości,
    i/lub poprosić, bądź samemu zlecić badanie szczelności szamba. W 99%
    przypadków ludzie rezygnują z szamba i podłączają do kanalizy :)

    pozdrawiam

  • 62. Data: 2012-06-05 22:42:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 11:29:08 +0200, rrr napisał(a):

    > W bardzo prosty sposób. Każe przedstawić rachunki za wywóz nieczystości,
    > i/lub poprosić, bądź samemu zlecić badanie szczelności szamba. W 99%
    > przypadków ludzie rezygnują z szamba i podłączają do kanalizy :)

    ...chyba że mają, powszechne już dosyć, przydomowe oczyszczalnie.

    --
    "@warczyslaw: Jak doprowadzono do tego, że nie można znaleźć asystenta,
    który by nie znał

  • 63. Data: 2012-06-06 10:03:20
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:

    > ...chyba że mają, powszechne już dosyć, przydomowe oczyszczalnie.

    Oczywiście, oczyszczalnia to inna inszość i tu mogą cmoknąć w pompę,
    natomiast jak ktoś ma szambo istnieją m.in. ww. sposoby by skutecznie
    zachęcić go do kanalizacji.

    pozdrawiam
    rafał

  • 64. Data: 2012-06-06 10:14:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 11:58:08 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Nie wierzę. Przeczytałem umowę swoją i kilka "pierwszych z brzegu" z
    > internetu - zawsze jest wymóg konieczności założenia licznika na "innym
    > źródle".
    Fajnie się składa bo w końcu wprowadzili u nas indywidualne nr kont bankowych(kazdy
    płatnik ma swoje subkonto) i w związku z tym dostałem nową umowe. Przeczytałem dwa
    razy- nie ma nic z tego o czym piszesz wyżej.
    Oczywiście jak dalej nie wierzysz moge zrobic skan umowy.

  • 65. Data: 2012-06-10 03:03:40
    Od: Xena <t...@p...fm>

    W dniu 2012-05-29 09:35, 4CX250 pisze:
    > Tylko nie wchodźcie przypadkiem do szamba pustego bo już nie wyjdziecie.

    A dlaczego nie wyjdziemy?
    Nie mam szamba, to zapytać mogę, c'nie?

    --
    Pozdrawiam Tatiana
    Kolejność rzeczy:

  • 66. Data: 2012-06-10 08:27:13
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2012-05-29 09:05, Majka pisze:
    > ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    > Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.
    >
    > Pytanie o szambo: co z nim zrobić?
    >
    > 1. zostawić w ziemi? (puste oczywiście?)
    >
    > 2. usunąć?

    ja bym zostawiał.

    Jak umyjesz to robisz basen albo rezerwuar na deszczówkę albo choćby
    backup na wypadek padu kanalizacji (ale to chyba się nie zdarza)

  • 67. Data: 2012-06-11 10:18:35
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > A dlaczego nie wyjdziemy?
    > Nie mam szamba, to zapytać mogę, c'nie?

    dotyczy to zapewne szamba pustego, ale nie do końca, albo nieosuszonego
    i nieprzewietrzonego. W zbiornikach gnilnych zbierają się różne
    toksyczne gazy, np. siarkowodór potrafi zabić w kilkanaście sekund przy
    dużym stężeniu, a nawet te mniej toksyczne, jak metan czy dwutlenek
    węgla mogą oszołomić i udusić w niewiele dłuższym czasie. Problem w tym,
    że większość z nich (może z wyjątkiem metanu) jest cięższych od
    powietrza, a przy okazji nieźle rozpuszczalnych w wodzie, więc nawet
    długie wietrzenie niewiele może pomóc, jeśli na dnie została jakaś
    warstwa ścieków. Oczywiście im szambo płytsze, tym niebezpieczeństwo
    mniejsze, ale po co ryzykować...

  • 68. Data: 2012-06-11 22:52:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2012 08:27:13 +0200, Mruk napisał(a):

    > (...)albo choćby
    > backup na wypadek padu kanalizacji (ale to chyba się nie zdarza)

    ...póki się nie zdarzy.

    --
    XL

  • 69. Data: 2012-06-12 10:19:43
    Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl>

    świetny wątek, budująca dyskusja, bardzo wszystkim dziękuję za rzeczowe
    głosy, ciekawe porady i pomysły, jak i za intrygujące pobocza wątku.

    Szambo prawdopodobnie pozostanie. Trzeba je będzie umyć bądź wyczyścić -
    może to być trochę nieapetyczne, ale może robią to jakies firmy.
    Mam nadzieję, że prędko się nie zawali (strop z płyt drogowych mon).
    Przyszłe przeznaczenie jeszcze nieoznaczone: albo rezerwowe szabmo, albo
    rezerwuar wody deszczowej do podlewania.

    Jeszcze raz wszystkim dziękuję!
    Majka

  • 70. Data: 2012-06-13 19:03:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 08:19:43 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

    > Przyszłe przeznaczenie jeszcze nieoznaczone: albo rezerwowe szabmo, albo
    > rezerwuar wody deszczowej do podlewania.

    Najnowszy pomysł mojego męża: kupić odpowiednią ilość folii do oczek
    wodnych (sklepy ogrodnicze), zespawać rękaw i zaspawać jeden koniec (czyli
    zrobić worek, po prostu), włozyć go do szamba i napełniać szambo wodą
    deszczową. Worek oczywiście musi być odpowiednio "nadmiarowy" w stosunku do
    kształtu i wymiarów szamba, aby mógł się w nim dobrze ułożyć bez naprężeń,
    wszelkie zmarszczenia i fałdy wynikające z kształtu i nadmiarowości nie
    mają znaczenia, są wręcz konieczne; zasada analogiczna jak przy wykonywaniu
    oczka wodnego. Wylot worka przymocowujemy obręczą wokół otworu w "suficie"
    szamba, przykrywamy czystą i szczelną pokrywą.
    Prosty sposób - bez konieczności higienizacji, dezynfekcji, gruntownego
    czyszczenia zbiornika szambowego. Szambo w razie czego może w każdej chwili
    wrócić do dawnego zastosowania.
    --
    XL