  • 1. Data: 2014-04-05 21:40:54
    Temat: Coś mocniejszego od Dremela - co radzicie?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Szukam szlifierki prostej do czyszczenia wewnętrznych powierzchni.
    Dremel 3000 jest za delikatny, a z kolei szlifierki proste np. Makita za
    ciężkie.
    Idealnie by było, aby był uchwyt taki, jak w wiertarce, żeby się dało
    założyć szczotkę z trzpieniem fi 6 albo wiertełko fi 1,5 bez kombinacji
    z tulejkami.
    Regulacja obrotów obowiązkowa.
    A może coś z wałkiem giętkim?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-04-06 01:39:49
    Temat: Re: Coś mocniejszego od Dremela - co radzicie?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > dało
    > założyć szczotkę z trzpieniem fi 6 albo wiertełko fi 1,5 bez

    a potrzebujesz wysokich obrotów jak w dremelu czy wystarczą takie jak
    w wiertarce?
    może zwyczajnie potrzebujesz 2 urządzeń - do wiercenia dremela a do
    szlifowania czegoś innego ?

    jeffrey

  • 3. Data: 2014-04-06 09:20:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-06 01:39, Jeffrey pisze:
    > a potrzebujesz wysokich obrotów jak w dremelu czy wystarczą takie jak w
    > wiertarce?
    > może zwyczajnie potrzebujesz 2 urządzeń - do wiercenia dremela a do
    > szlifowania czegoś innego ?
    Problem w tym, że ma to obsługiwać kobieta, a więc ma być lekkie i
    proste w obsłudze (żadne tam wymiany uchwytów, czy tulejek zaciskowych).
    Dla mnie mogą być dwa urządzenia, ale w tym przypadku musi być jedno.
    Chyba kupię na próbę z 2 stówki jakiś wałek giętki i zrobimy próby z
    wiertarką na stojaku, jako napędem.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-04-06 12:15:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > musi być jedno. Chyba kupię na próbę z 2 stówki jakiś wałek giętki i
    > zrobimy próby z wiertarką na stojaku, jako napędem.

    gdybyś napisał konkretnie do jakich prac (dokładne czynności) chcesz
    to urzywać może byłoby prościej coś doradzić

    jeffrey

  • 5. Data: 2014-04-06 15:00:49
    Od: w...@g...com

  • 6. Data: 2014-04-06 16:59:15
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-06 12:15, Jeffrey pisze:
    > gdybyś napisał konkretnie do jakich prac (dokładne czynności) chcesz to
    > urzywać może byłoby prościej coś doradzić
    Do czyszczenia tygli po wyprażaniu próbek w laboratorium. Niektóre mają
    otworki wymagające udrożnienia (wiertłem fi 1,5 idzie nieźle). Wszystkie
    wymagają wyczyszczenia wewnątrz. Masa po wyprażaniu jest silnie
    spieczona, a czasem nawet zeszkliwiona.
    Jacek

  • 7. Data: 2014-04-06 17:31:08
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Wszystkie wymagają wyczyszczenia wewnątrz. Masa po wyprażaniu jest
    > silnie spieczona, a czasem nawet zeszkliwiona.

    to multiszlifierka byłaby najodpowiedniejsza, do dremela możesz
    dokupić giętki wałek i nawet uchwyt wiertarski
    kiedyś pamiętam do prac stacjonarnych wykupywało się stare urządzenia
    dentystyczne

    jeffrey

  • 8. Data: 2014-04-07 10:42:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Szukam szlifierki prostej do czyszczenia wewnętrznych powierzchni. Dremel
    > 3000 jest za delikatny, a z kolei szlifierki proste np. Makita za ciężkie.

    Proxxon IB/E (koniecznie ten model, a nie te tańsze plastikowe) To jest
    model przemysłowy. Kosztuje 4 stówy, ale działa wieki. Modelarze montują na
    tym maszyny CNC i używają do pracy ciągłej. Nie ma na rynku bardziej
    wytrzymałej multiszlifierki.

    Jeśli chcesz to możesz jeszcze dokupić wałek giętki (ok 100zł). No i jeśli
    koniecznie nie chcesz tulejek (moim zdaniem są wygodniejsze niż futerko) to
    możesz dokupić futerko. Jest też wałek giętki od razu z futerkiem.

    Całość najlepiej kupować na amazon.de.

    Ps. moja kobieta sobie bez problemu radzi tym bez wałka giętkiego i po
    założeniu diamentowej końcówki robi pisanki :-)

    Pozdrawiam
    Ergie