  • 1. Data: 2009-07-10 11:56:03
    Temat: Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    http://www.tryorganicgardening.com/organic-gardening
    -sugar.html

    Dla mnie ciekawostka. W skrócie dokarmiamy mikroby, które poprawiają glebę i
    odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy powierzchniowej i trawa je
    'zagłusza'.
    Chyba spróbuję ;-).

    Pzdr.
    Adam

  • 2. Data: 2009-07-10 12:23:29
    Temat: Re: Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Chyba spróbuję ;-).
    I jeszcze link:
    http://www.nawozy.com.pl/nowosci/nowosci.asp?ID=410

  • 3. Data: 2009-07-10 12:40:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 13:56:03 +0200, McBeth napisał(a):

> [...]
    > odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy powierzchniowej i trawa je

    To trawa nie ji tego samego, co chwasty???
    :-DDD

  • 4. Data: 2009-07-10 13:20:35
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > To trawa nie ji tego samego, co chwasty???
    No właśnie trochę te wyjaśnienia pokrętne - zwłaszcza porównując posta i
    wyniki badań. W badaniach wyszło, że cukier podnosi wzrost mikroorganizmów -
    naturalnie poprawia jakość gleby. Być może wzmacnia to trawę na tyle, że
    przerasta chwasty ? Nie wiem. Trzeba chyba zrobić eksperyment.
    Ale sama koncepcja 'cukru na chwasty' trochę sie przewija po necie.

    Pzdr.
    Adam

  • 5. Data: 2009-07-10 14:12:07
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h37a7k$t9f$1@news.onet.pl McBeth
    <m...@l...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Dla mnie ciekawostka. W skrócie dokarmiamy mikroby, które poprawiają
    > glebę i odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy
    > powierzchniowej i trawa je 'zagłusza'.
    > Chyba spróbuję ;-).

    Hejka. A jesteś pewien, że będziesz dokarmiał właściwe mikroorganizmy?
    Może najpierw zastosuj EM profesora Figi z uniwersytetu Riukukuku. <rotfl>
    Pozdrawiam orientalnie Ja...cki

  • 6. Data: 2009-07-10 16:32:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 15:20:35 +0200, McBeth napisał(a):

    > No właśnie trochę te wyjaśnienia pokrętne - zwłaszcza porównując posta i
    > wyniki badań. W badaniach wyszło, że cukier podnosi wzrost mikroorganizmów

    To chyba tylko drożdży - po zasilenieu cukrem i wilgocią wszczynają one
    intensywne namnażanie (czyli następuje przyrost białkowej masy organicznej
    - stanowi ona do 60 procent suchej masy drożdży), fermentację i poprzez nią
    rozkład innych substancji organicznych, same też po obumarciu stanowią
    niezły materiał organiczny jako masa białkowa.

    > naturalnie poprawia jakość gleby. Być może wzmacnia to trawę

    Akurat trawę? - a chwasty co, popełniają w tym czasie samobójstwo,
    odmawiając sobie konkurowania z trawą i wstrzymując się od pobierania
    składników pokarmowych?

    > na tyle, że
    > przerasta chwasty ?

    Kto kogo? - oto jest pytanie. Chwasty sa bardziej ekspansywne, niz trawa,
    zarówno we wzroście, jak i w konkurowaniu o substancje pokarmowe.

    > Nie wiem. Trzeba chyba zrobić eksperyment.
    > Ale sama koncepcja 'cukru na chwasty' trochę sie przewija po necie.

    Podobnie jak inne koncepcje wzięte z sufitu.
    Kiedyś było już coś takiego: "Cukier krzepi!" Wańkowicza.

  • 7. Data: 2009-07-10 17:37:46
    Od: "skryba" <z...@o...pl>

> [...]
    > odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy powierzchniowej i trawa je

    Po mojemu - głupota.
    Po śląsku - fanzolisz jak potłucony
    I to by było na tyle.

    Pozdrawiam na trzeźwo
    Ps. A ja, jako nie jedyny na tej grupie, truskawki z cukrem jadam.

  • 8. Data: 2009-07-10 18:05:52
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Akurat trawę? - a chwasty co, popełniają w tym czasie samobójstwo,
    > odmawiając sobie konkurowania z trawą i wstrzymując się od pobierania
    > składników pokarmowych?

    Trawa zje masę białkową,chwasty,jak to mają w zwyczaju wychlają powstały
    alkohol i to doprowadzi je do zguby.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 9. Data: 2009-07-10 19:03:01
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "McBeth" szekspirowskim walnął tonem:

    Nie wiem czy zauważyłeś kto sponsorował owe badania... Suddeutsche Zucker
    GmBH ;-)

    Zdroofka Johnny

  • 10. Data: 2009-07-10 20:02:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:05:52 +0200, mirzan napisał(a):

    > Trawa zje masę białkową,chwasty,jak to mają w zwyczaju wychlają powstały
    > alkohol i to doprowadzi je do zguby.
    > Pozdrawiam.mirzan

    :-DDD