  • 11. Data: 2015-09-09 11:04:11
    Temat: Re: Ćwierć-inteligentny dom, PLC, ladder programming
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:bd9d464e-45b3-426e-888b-62852a05ce75@go
    oglegroups.com...

    >ja używam raspberrypi. W zapasie są moduły przekżników, inne raspberry i
    >zapasowa karta pamieci z programem. W razie awarii to prosta wymiana
    >któregos elementu.

    Jak długo już to eksploatujesz? Ile zwisów było? Co się dziej gdy jest
    burza? Jak duża instalacja?

  • 12. Data: 2015-09-09 16:43:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 11:04:17 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jak długo już to eksploatujesz?

    od marca 2013

    >Ile zwisów było?

    był błąd w sofcie maliny i rzeczywiscie na początku były zwisy. Po upgrejdzie cisza i
    spokój bez zadnego zwisu.

    Co się dziej gdy jest
    > burza?

    nic, ale nic blisko nie walneło, dwa czujniki temperatury są tuz przy dachu, wiec
    tylko te mnie niepokoją.

    >Jak duża instalacja?

    mała, kilkanascie czujników temperatury i 12 przekazników. Nigdy nie myslałem co
    zrobic by wyjśc było dużo -zapotrzebowania na zapalanie swiateł nie mam :)
    Moze zastosowac magistrale 1wire (ale tu są opóznienia) albo po usb?

    b.

  • 13. Data: 2015-09-09 17:09:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >zapotrzebowania na zapalanie swiateł nie mam :)

    Ja mam

    >Moze zastosowac magistrale 1wire

    Ja mam

    >(ale tu są opóznienia)

    Akceptowalne

    >albo po usb?

    Tego nie widzę ze względu na rozległość

  • 14. Data: 2015-09-09 20:38:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.09.2015 o 17:09, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    to ja zaryzykuje jeszcze jedno pytanie. dlaczego rasbery a nie arduino?

    ToMasz

  • 15. Data: 2015-09-09 21:07:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 09.09.2015 o 17:09, Ghost pisze:

    >to ja zaryzykuje jeszcze jedno pytanie. dlaczego rasbery a nie arduino?

    oba hobbystyczne bardziej

  • 16. Data: 2015-09-09 21:27:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 20:38:44 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > to ja zaryzykuje jeszcze jedno pytanie. dlaczego rasbery a nie arduino?

    abo posiada wiecej wbudownych mozliwosci sprzetowych in/out i wiecej pinow gpio,
    znaczy sie niewiele trzeba zeby dzialalo.
    Brakowalo mi w zasadzie tylko przetwornika ADC i musialem dodac zewnetrzny.
    Mam ich 3 i pol sztuki (upalilo sie troche od strony obslugi kamery - ale reszta
    dziala -nie robic zwarc :) ), rozne projekty prostych sterownikow na tym ladnie
    wychodzą.

    b.

  • 17. Data: 2015-09-09 23:33:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.09.2015 o 21:27, Budyń pisze:

> [...]
    dziala -nie robic zwarc :) ), rozne projekty prostych sterownikow na tym ladnie

    ja znam tylko arduino. Jeśli miałbyś chwilę wolnego czasu napisz o
    rozwiązaniach domowo - elektronicznych. To że rasberry ma więcej
    możliwości niż arduino, jest oczywistą oczywistością. tyle że arduino
    kosztuje 2 dolce, jest do niego masa rozszerzeń, i - jak na mój gust,
    możliwości przekraczają potrzeby stukrotnie.

    ToMasz

  • 18. Data: 2015-09-10 09:53:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 23:33:55 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > kosztuje 2 dolce, jest do niego masa rozszerzeń, i - jak na mój gust,
    > możliwości przekraczają potrzeby stukrotnie.

    nie wiem co chcialbys wiedziec :) Jednorazowo ustawilem sobie startową karte pamieci
    tak skonfigurowaną jak mi pasuje, za zdalnym dostepem itp i potem robie klona -
    dopisuje kod programu i dziala. Najwiecej sie nadlubie przy robieniu obudowy i
    łączeniu podzespolów.
    Cena - kosztuje 100zł, jako impreza jednorazowa nie jest drogi.

    b.

  • 19. Data: 2015-09-10 09:57:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 17:09:56 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ja mam

    > Ja mam

    > Akceptowalne

    ale moduł przekznikow 1wirowy to musialem sam wystrugac bo w handlu nie ma.
    Zostaly mi ze 2szt 8-przekaznikowych bo zrezygnowalem z tej metody.

    > Tego nie widzę ze względu na rozległość

    Myslalem zeby krotkimi kablami usb wyprowdzic sygnal do kilku modulow przekaznikow -
    wyedy by sie osiagnelo te kilkadziesiat żądanych przekaznikow.

    b.

  • 20. Data: 2015-09-10 10:00:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >

    >ale moduł przekznikow 1wirowy to musialem sam wystrugac bo w handlu nie ma.
    >Zostaly mi ze 2szt 8-przekaznikowych bo zrezygnowalem z tej metody.

    Sa dostepne. Przy czym ja tez mam wlasne.