  • 21. Data: 2015-09-10 11:11:47
    Temat: Re: Ćwierć-inteligentny dom, PLC, ladder programming
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 10:00:59 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Sa dostepne. Przy czym ja tez mam wlasne.

    linka daj

  • 22. Data: 2015-09-10 11:24:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 10 września 2015 10:00:59 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >linka daj

    sam se wez
    http://lmgtfy.com/?q=1wire+relays

  • 23. Data: 2015-09-10 11:28:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > nie wiem co chcialbys wiedziec :)
    dlamnie arduino to sterownik. stary laptop (notebook) bez ekranu to
    oszczędne i tanie PC. Rasberry - coś dokładnie po środku. łączące wady i
    zalety. Tyle że moim zdaniem zalet jest dużo mniej.

    > Jednorazowo ustawilem sobie startową karte pamieci tak skonfigurowaną jak mi
    pasuje, za zdalnym dostepem itp i potem robie klona
    czyli łatwo przenosi się soft. fajnie. tylko że ja po naprawdę krótkim
    okresie "zabawy" z arduino które ma USB, chcę kupować arduino bez usb,
    bo po zakończeniu testów oprogramowania programuję je jeden raz w jego
    życiu...

    > Najwiecej sie nadlubie przy robieniu obudowy i łączeniu podzespolów.
    to jest oczywiste. Prosto to wygląda na schemacie, a płytka plus 2
    czunjniki i 2 diody to już jest naście kabli. :)

    > Cena - kosztuje 100zł, jako impreza jednorazowa nie jest drogi.
    100 za wszystko czy za samo rasbery?

    ToMasz

  • 24. Data: 2015-09-10 11:39:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-10 11:11, Budyń wrote:

    > linka daj

    Uwierz mi, że nie chcesz robić na magistrali 1wire ;-)

    Już raczej pomyśl o RS-485 i Modbus.

    Zaleta taka, że medium/protokół standardowe i bardziej odporne na
    zakłócenia.

    A jak zechcesz podmienić malinkę na PLC (albo na cokolwiek innego -
    choćby na wynalazki typu openhab.org) to całe wejście/wyjście pozostaje
    bez zmian.

    Moduły są dostępne choćby tutaj:
    <http://www.aliexpress.com/af/modbus-relay.html>

    Ponieważ sama implementacja modbusa jest trywialna to jak komuś za drogo
    to można sobie zrobić samoróbkę choćby na wynalazkach typu:

    <http://www.allegro.pl/listing/listing.php?string=Mo
    duł+8-kanałowy+przekaźnik>

    plus

    <http://www.allegro.pl/listing/listing.php?string=ko
    nwerter+rs485>

    plus

    jakikolwiek sensowny procesor (pic, arm - są dostępne kody źródłowe)

    Ostatnio ćwiczyłem na CYPRESS SEMICONDUCTOR CY8CKIT-049-42XX PROTOTYPE
    BOARD - do kupienia na przykład tu:

    <http://pl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/Pro
    ductDisplay?catalogId=15001&langId=-22&urlRequestTyp
    e=Base&partNumber=2420489&storeId=10170>

    Piotrek

  • 25. Data: 2015-09-10 12:23:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2015-09-10 11:11, Budyń wrote:

    >Uwierz mi, że nie chcesz robić na magistrali 1wire ;-)

    Dlaczego ja niechcący zrobiłem?

  • 26. Data: 2015-09-10 12:51:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 11:39:36 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Uwierz mi, że nie chcesz robić na magistrali 1wire ;-)

    Wiem :-) Ale chce wiedziec dlaczego i jakie sa alternatywy.

> [...]
    >
    > A jak zechcesz podmienić malinkę na PLC (albo na cokolwiek innego -
    > choćby na wynalazki typu openhab.org) to całe wejście/wyjście pozostaje

    malina robi zewnetrzna komunikacje, generuje wykresy , nadeje je do netu i zrobi
    dowolną rzecz którą wymyslę - mysle ze plc nie da rady (mimo innych zalet)

    Aaa, no i ja jestem amatorem - musze umiec to ogarnąć bez doktoratu :)

    b.

  • 27. Data: 2015-09-10 19:46:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wiem :-) Ale chce wiedziec dlaczego i jakie sa alternatywy.

    Piotrek podał 3 linki, w każdym wyniku jest słowo arduino.

    na forach arduino mówią że po rs232 poleci na 20 metrów (i mnie to
    wystarcza)
    i 1200m używając rs485 ( w co ja nie wierze, ale w 100m bym uwierzył)

    Nie jestem pewien co chcecie osiągnąć ale ja bym to zrobił tak:

    [arduino+czunkiki] --------------rs232------------[arduino+przekaźniki]

    (przypominam że arduino kosztuje 2usd, przekaźnik 1usd)

    > Aaa, no i ja jestem amatorem - musze umiec to ogarnąć bez doktoratu :)

    ja się staram programować (przepisywać przykłady) w c++ natomiast mój
    syn robi to tak:

    http://thwang.ntue.edu.tw/letryrobot/Arduino/magicia
    n/images/ArduBlock_004.png

    ToMasz

    PS
    JA chcę mieć jedno arduino "master" i 10 "slave" połączone w sieć,
    najlepiej bezprzewodową (ale nie wifi!). Tyle że to zupełnie nie
    budowlany projekt :). Czekam na paczki z chin

  • 28. Data: 2015-09-11 08:04:57
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-10 o 12:51, Budyń pisze:
    > malina robi zewnetrzna komunikacje, generuje wykresy , nadeje je do
    > netu i zrobi dowolną rzecz którą wymyslę - mysle ze plc nie da rady
    > (mimo innych zalet)
    Zależy jaki. Najprostsze Logo Siemensa (niegdyś taki bardziej
    inteligentny przekaźnik) ma obecnie na pokładzie Ethernet i web serwer.

    > Aaa, no i ja jestem amatorem - musze umiec to ogarnąć bez doktoratu :)
    Chcesz mi powiedzieć, że programowanie w drabince to jakaś czarna magia?
    Ten system został wymyślony po to, żeby mniej ogarnięty elektryk,
    dostający czkawki na polecenie "zaprogramuj", wziął sterownik i go bez
    stresu "skonfigurował", czyli połączył wejścia z wyjściami, po drodze
    umieszczając jakieś warunki ;-)

    Maciek

  • 29. Data: 2015-09-11 08:59:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-10 12:23, Ghost wrote:
    > Dlaczego ja niechcący zrobiłem?

    A kto by Cię tam wiedział ;-)

    Natomiast ja nie poszedłem tą drogą ponieważ sprzęt i protokół zostały
    wymyślone raczej do połączeń rzędu kilku-kilkunastu cm (w obrębie jednej
    płytki).

    Wprawdzie później mocno je "odrutowano", ale przy nieco bardziej
    rozbudowanej/rozległej architekturze ludzie dalej szukają nomen-omen
    duchów (wpisz sobie do googla 1wire troubleshooting).

    I o ile przy podłączeniu czujnika temperatury nic wielkiego się nie
    stanie jak "zniknie" z magistrali, to wolałbym, ażeby włączniki czy inne
    żarówki mi jednak nie "znikały" ...

    O takich szczegółach, że nie ma dedykowanych interface do podłączenia do
    nieco bardziej profesjonalnego sprzętu (typu PLC) to nawet nie wspomnę.

    No i podstawowa zaleta 1wire, że jest mianowicie 2wire jest tu tracona
    bo i tak na ogół musisz ciągnąć 3wire (masa, zasilanie np. przekaźników
    i rzeczony 1wire). Tak więc czemu nie dołożyć jeszcze jednego druta i
    nie mieć porządnego kawałka magistrali?

    Piotrek

  • 30. Data: 2015-09-11 09:06:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2015-09-10 12:23, Ghost wrote:

    >A kto by Cię tam wiedział ;-)

    >Natomiast ja nie poszedłem tą drogą ponieważ sprzęt i protokół zostały
    >wymyślone raczej do połączeń rzędu kilku-kilkunastu cm (w obrębie jednej
    >płytki).

    Chyba ci się jednak protokoły pomyliły.

    >Wprawdzie później mocno je "odrutowano", ale przy nieco bardziej
    >rozbudowanej/rozległej architekturze ludzie dalej szukają nomen-omen duchów
    >(wpisz sobie do googla 1wire troubleshooting).

    Przy każdym protokole ich szukają.

    >I o ile przy podłączeniu czujnika temperatury nic wielkiego się nie stanie
    >jak "zniknie" z magistrali, to wolałbym, ażeby włączniki czy inne żarówki
    >mi jednak nie "znikały" ...

    SOA#1

    >O takich szczegółach, że nie ma dedykowanych interface do podłączenia do
    >nieco bardziej profesjonalnego sprzętu (typu PLC) to nawet nie wspomnę.

    Wspomnij, najlepiej porównując z innymi protokołami, bo nie bardzo wiem o co
    ci może chodzić

> [...]
    >tak na ogół musisz ciągnąć 3wire (masa, zasilanie np. przekaźników i
    >rzeczony 1wire). Tak więc czemu nie dołożyć jeszcze jednego druta i nie

    Rozumiem, że ethernetem ciągniesz zasilanie do komputera?