  • 1. Data: 2012-01-22 12:31:08
    Temat: Cynkowanie na zimno
    Od: "tomek" <t...@...pl>

    Witam,
    czy ktoś stosował kiedyś cynkowanie na zimno sprayem? Właśnie kończę spawać
    barierkę na balkon i trzeba to będzie ocynkować. Jest dość spora i jej
    transport jest przez to utrudniony. Słyszałem, że taki sam, a nawet (niby,
    tu jakiś test solny
    http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/31/24/
    07/2031240721_1) lepszy
    efekt daje cynkowane na zimno produktami Zinga
    http://www.zingametall.and.pl/2_3_pozostale.htm (stąd Zinga Spray), a tu
    strona producenta http://www.zinga.eu/

    Ta firma jako jedyna ma aporobaty umożliwiające zastosowanie ich produktów
    do zastosowań profesjonalnych takich jak cynkowanie wielkich mostów itp.
    podobno mają jakieś umowy z NATO. Więc to wszystko wygląda poważnie, a za
    puszkę sprayu 500ml zapłacę ok. 100zł co by mi bardzo odpowiadało.

    No i co ważne, bo jak czytam swój post to wygląda jak jakieś "naganianie"
    klientów albo post przedstawiciela handlowego :-) Więc nie jest to nic z
    tych rzeczy i nie mam żadnych powiązań z tą firmą, po prostu na nią trafiłem
    szukając cynkowania w sprayu.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-22 14:31:52
    Temat: Re: Cynkowanie na zimno
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klientów albo post przedstawiciela handlowego :-) Więc nie jest to nic z
    > tych rzeczy i nie mam żadnych powiązań z tą firmą, po prostu na nią

    Podobno, podobno, podobno ....
    W rzeczywistości nie ma to nic wzpólnego z cynkowaniem, ale jest to zwykłe
    malowanie tyle, że zamiast proszku aluminiowego do tego lakieru dodali
    proszku cynkowego. Podobnie też wygląda pokrywanie nierdzewką :)

  • 3. Data: 2012-01-22 17:30:06
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > czy ktoś stosował kiedyś cynkowanie na zimno sprayem? Właśnie kończę
    > spawać
    > barierkę na balkon i trzeba to będzie ocynkować. Jest dość spora i jej
    > transport jest przez to utrudniony.

    u mnie w firmie malują cynkiem w sraju z castoramy jak zrobią buble na
    galwanizerni lub skomplikowana sztuka jest (jakies zamowienia
    specjalne-złączki hydrauliczne). Co do trwałości moge się zapytać czy są na
    nie jakieś wieksze reklamacje klientów.

    uciu

  • 4. Data: 2012-01-22 22:32:23
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> wrote in message

> [...]
    > specjalne-złączki hydrauliczne). Co do trwałości moge się zapytać czy są
    > na nie jakieś wieksze reklamacje klientów.

    Ja tym naprawiałem słupek po spawaniu. Wszystko odpadło.

  • 5. Data: 2012-01-22 23:46:06
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    tomek <t...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > tych rzeczy i nie mam żadnych powiązań z tą firmą, po prostu na nią trafiłem

    Wiem że się stosuje. Ale to bardziej dla oka. Jak powłoka z cynku nakładanego
    ogniowo się zarysuje to tym poprawiają. Warstwa cynku zabezpiecza stal na
    drodze elektrochemicznej. Metalem który koroduje jest cynk. A że koroduje
    kilkadziesiąt razy wolniej niż stal to zabezpiecza stal. Dokąd nie skoroduje
    cały nałożony cynk ( tak teoretycznie to wygląda) to nie ma prawa korozja
    ruszyć stali. W praktyce nie jest tak różowo. Ale działa. Jak nie ocynkujesz
    ogniowo to cynk z aerozolu może niewiele dać. Przede wszystkim nie jesteś w
    stanie przed malowaniem uzyskać odpowiedniej powierzchni na stali. Może
    zamiast cynkować pomaluj. Najpierw czyszczenie z korozji i nalotów. Najlepiej
    piaskowanie. Potem nałożenie powłoki fosforanowej Fosolem. Potem dokłądne
    mycie ciepłą wodą i potem wodą z Emulsolem i na koniec najlepiej woda demi.
    Jak wyschnie to podkład epoksydowy i na wierzch też epoksydowa nawierzchniowa.
    Takie malowanie odpowiada malowaniu proszkowemu z górnej półki. Sam widzisz ze
    lepiej zawieźć do cynkowania ogniowego. Jak dobrze zrobią to za dwa lata
    pomalujesz farbą dedykowana do ocynku i masz spokój na najbliższe 20 lat.

  • 6. Data: 2012-01-23 12:05:10
    Od: "tomek" <t...@...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    > "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> wrote in message

    > Ja tym naprawiałem słupek po spawaniu. Wszystko odpadło.

    A jakiego produktu użyłeś? Bo to, że większość jest do du... to już w
    internecie wyczytałem. Zinga to podobno dobry produkt. Czy ktoś miał
    doświadczenie i też odpadł? :)

  • 7. Data: 2012-01-23 13:43:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A jakiego produktu użyłeś? Bo to, że większość jest do du... to już w
    > internecie wyczytałem. Zinga to podobno dobry produkt. Czy ktoś miał
    > doświadczenie i też odpadł? :)

    Wszystkie, absolutnie wszystkie te produkty to powłoka cynkowopodobna.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-23 13:56:27
    Od: "tomek" <t...@...pl>

    > Wszystkie, absolutnie wszystkie te produkty to powłoka cynkowopodobna.

    Z tego co widzę to piszą, że niby jest w tym 90-98% cynku w powłoce w
    zależności od produktu. No nic. Pomyślę jeszcze nad tym, a jak nie to chyba
    ocynkuje to ogniowo, ale nie wiem ile będzie mnie kosztowała taka
    przyjemność. Waga barierki to będzie około 60kg.

    Czy są jeszcze jakieś równie skuteczne metody (do wykonania samemu)
    zabezpieczenia barierki, które mogą zastąpić cynkowanie ogniowe?

  • 9. Data: 2012-01-23 14:07:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > chyba ocynkuje to ogniowo, ale nie wiem ile będzie mnie kosztowała taka
    > przyjemność. Waga barierki to będzie około 60kg.

    Malowanie a ocynkowanie ogniowe to zupełnie inne technologie, zupełnie inna
    jakośc i trwałość powłoki.
    Jedno do drugiego ma się jak świecenie Słońca "świecenia" Księżyca.

    Marek

  • 10. Data: 2012-01-23 14:14:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "tomek" napisał w wiadomości grup

    >Czy są jeszcze jakieś równie skuteczne metody (do wykonania samemu)
    >zabezpieczenia barierki, które mogą zastąpić cynkowanie ogniowe?

    A malowanie proszkowe. To na prawdę nie jest takie drogie.