  • 41. Data: 2009-11-28 23:04:01
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
    news:hervas$1lf$1@inews.gazeta.pl...

    >http://cbs.grundfos.com/export/sites/dk.grundfos.cb
    s/GPL_Poland/downloads/Download_Files/Downloads_GPL_
    Grundfos_Comfort_UP_leaflet.pdf.pdf)

    8 litrow na minute przy zalozeniu, ze wysokosc podnoszenia wynosi zero
    metrow. Nie napawa optymizmem.
    Dzieki za linka, obawiam sie, ze druga pompa nie poprawi radykalnie
    sytuacji. :-(

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-11-28 23:30:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Przegrales. :-)

    To gdzie mam wysłac piwo ? :D

    > Wyglada dokladnie tak jak ta w linku:
    > http://www.bazarek.pl/produkt/0/413634/wilo-star-z-c
    irco-star-230v-pompa-cyrkulacyjna-do-cwu-star-z15-pr
    zylacze-12cal-84mm.html
    > Rewelacyjny opis, przeplyw i wysokosc podnoszenia. :-DD

    No teraz już wiesz dlaczego cyrkulacja Ci nie działa ? :D

  • 43. Data: 2009-11-28 23:45:11
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

    > według mnie to pkt.3 i dołożyć do pompy wyłącznik który wyłączy pompe po
    > wykryciu na powrocie temperature powiedzmy ok 35 stopni C tak jak to np
    > ma pompa UP 15-14BT GRUNDFOS, warto pomyśleć też o drugiej pompie na
    > poddasze bo wydajność pompy jest zależna od wysokosci na którą musi ją
    > pompowac ( spójrz na wykres np. tu
    > http://cbs.grundfos.com/export/sites/dk.grundfos.cbs
    /GPL_Poland/downloads/Download_Files/Downloads_GPL_G
    rundfos_Comfort_UP_leaflet.pdf.pdf)
    > pozdrawiam

    O jakiej wysokości piszesz ?
    W układnie zamkniętym, który nie jest zapowietrzony jakim jest układ
    cyrkulacji nie ma podnoszenia słupa wody.

  • 44. Data: 2009-11-29 09:07:19
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > No teraz już wiesz dlaczego cyrkulacja Ci nie działa ? :D

    Przepływ : 0,00 l/s
    Wysokość podnoszenia : 0,00 m

    :-)

    J.

  • 45. Data: 2009-11-29 10:13:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To bylo by niezle, ale posadzka juz wylana a to pod nia sa te podejscia.

    Ja mam u siebie ponad trzy metry, odejscie za samym koncem cyrkulacji, w
    lazience - sprawdzilem. Z pewnych wzgledow nie ogrzewam obecnie lazienki.
    Przez krotka chwile leci zimna woda, ale naprawde krotko. Wiec po pierwsze,
    jak zaczniesz normalnie grzac to moze sytuacja sie poprawi - zwlaszcza jesli
    rura w posadzce a w posadzka ogrzewana. Po drugie, jesli masz tylko cztery
    metry max odejscia, to sprobuj jednak na dzien dobry pozamykac te drabinki i
    powrot zrobic tylko na koncu, moze pomoze.

    Nie, tak na pewno nie powinno byc.

  • 46. Data: 2009-11-29 11:03:51
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Powinno to wyglądać tak:

    U mnie to wygląda tak: na zdjęciach ostatnie dwa podejścia w ciągu
    parteru, załatwiające kuchnię:

    http://lh4.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/SxFYTZRhUOI/AAAAAA
    AACHo/T-YBATFzxi0/s720/7663_Kuchnia.jpg

    Dwie rury bliżej ściany to ciepła woda i zimna, ta najdalsza od
    ściany to recyrkulacja. Mniejsza o przeznaczenia tych podejść, bo to
    osobny temat, ale jeśli je potraktujemy jako normalne podejścia np
    do dwóch osobnych zlewów w kuchni, to widać, że w tym z prawej bez
    recyrkulacji jest może ze 60cm rury, do tego można doliczyć 30cm na
    wężyk baterii, zwykle już małej średnicy, więc czas zlatywania
    stamtąd zimnej wody będzie pewnie ledwie zauważalny.
    Oczywiście pozostaje cały czas otwarta kwestia włączania
    recyrkulacji, jednak mimo wszystko nie spodziewam się, żeby aż ileś
    minut było potrzebne.

    A ostatnie oczko tego obwodu (to z lewej) wyląda tak:

    http://lh5.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/SxFYT1UI00I/AAAAAA
    AACHs/75pcDMXc4pQ/s512/7668_Kuchnia.jpg

    Tu (a tu właśnie ma być zlew kuchenny, czyli miejsce, gdzie chyba
    najczęściej wodę się odkręca "na moment") długość odcinka bez
    recyrkulacji została zminimalizowana do granic możliwości :-)

    J.

  • 47. Data: 2009-11-29 12:35:05
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Przewaznie bedac w lazience korzystam rowniez z wody a gdyby nie to koszt
    > niepotrzebnego wlaczenia takiej pompy na dwie minuty jest pomijalny w
    > porownaniu z mieszaniem caly dzien, a w nocy i tak zimna.

    To prawda ale czasem w łazience latają koty i czujki się włączają. Są niby
    takie niewrażliwe ale życzę szczęścia w ich ustawianiu. Na ciebie się nie
    włączy i kosztuje też dużo.
    A każde przypadkowe mieszanie wody to też piec ci odpali i zje gazu.
    Miałem czujkę i dorobiłem klawisze. Mam tych klawiszy teraz kilka i gdzie
    nie nacisnę to się woda zamiesza.

  • 48. Data: 2009-11-29 12:36:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    . :-)

    > Ciezko. Jesli chcesz miec ciepla wode zaraz po odkreceniu, a czas jej
    > docyrkulowania jest dlugi, musi ona byc dociagana stale i strat nie
    > unikniesz - koszt komfortu.

    Ale to się tak nie da. Stała cyrkulacja to tragedia. Przepał na maxa taki
    jakbyś palił w zimie, a jest np środek lata.

  • 49. Data: 2009-11-29 13:24:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    >>
    > . :-)

    > Ale to się tak nie da. Stała cyrkulacja to tragedia. Przepał na maxa taki
    > jakbyś palił w zimie, a jest np środek lata.

    Nikt nie pisze o stalej. Ale rozwiazanie z przyciskami to jest jakies
    kuriozum.

  • 50. Data: 2009-11-29 14:18:20
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Nikt nie pisze o stalej. Ale rozwiazanie z przyciskami to jest jakies
    > kuriozum.

    Lepiej niż gibać się w głupich pozach żeby czujka cię wreszcie zauważyła :-)
    I machać do niej rękami :-) W przeciwnym razie cyrkulacja sama będzie sie
    uruchamiać bez powodu.
    Czujka pracuje na 12V i nie wolno przełączać nią 230V. A takim wyłącznikiem
    w ścianie jak masz zwykłe kable to możesz podawać sygnał bez dodatkowych
    kosztów, napięciem z sieci.
    Możesz jeszcze na pilota zrobić :-)
    Po drugie czujka w zaparowanej łazience długo nie wytrzyma i cały zysk z
    oszczędności na wodzie pójdzie na wymianę czujek.