  • 161. Data: 2021-03-27 09:03:02
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Mar 2021 13:55:37 -0700 (PDT), Majka
    <k...@g...com> wrote:
    > https://www.termet.com.pl/upload/upload/cennik/Cenni
    k_03.2021.pdf
    > I widzę tylko drogie zestawy, około 10 tys, lub same kotły d
    > wufunkcyjne, chyba 20kW za około 7 tysięcy.
    > Gdyby kocioł kosztował (i to GOLD!) 3,5 tysiąca, to był
    > abym szczęśliwa. Ale nie znajduję takiego w cenniku Termet'a

    Jak dwa lata temu wybierałem kocioł to przeraziły mnie wigilijne
    historie związane z serwisowaniem Termetów. Tutaj ktoś nawet
    opisywał, że jego wybór Termeta podyktowany był dobrym dostępem do
    serwisu bo przecież Termet się psuje a dużo serwisantów w okolicy da
    mi szansę zminimalizować wystąpienie "syndromu wigilijnego".

    --
    Marek

  • 162. Data: 2021-03-27 09:14:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 08:55, Marek pisze:

    > Co Ty paplasz, że tak zacytuję klasyka. Majkę, jak sama opisała, czeka
    > REWOLUCJA. Nowy piec, nowe przyłącze i w związku z tym nowa
    > instalacja. Potencjalne koszty całości wykazał już Użytkownik, koszt
    > instalacji  cyrkulacji w tym to pikuś a skazywanie kobiety na
    > instalację bez cyrkulacji podchodzi pod znęcanie się i przemoc domową.

    Ale ona nic nie pisała o nowej instalacji? Z resztą nie wiem po co
    miałaby robić nową instalację?

    Co do cyrkulacji to zawsze jest możliwość ją poprowadzić. Rok temu
    dorabiałem taką cyrkulację do istniejącej instalacji ciepłej wody. Ale
    tu było dość łatwo poprowadzić dodatkową rurę z kotłowni, bo rura była
    poprowadzona zabudową w przedpokoju, następnie poprzez strop i
    poprowadzona do najdalszej łazienki. Podłączona pod króciec ciepłej wody
    pod umywalką. Rury prawie w ogóle nie widać w łazience, bo widać ją
    tylko pomiędzy ścianą, a szafką (może z 40-50cm) luki, gdzie i tak
    zazwyczaj stoi koszyk na brudną odzież, a swoje robi.

    Nawet gdyby miała być ta rura poprowadzona po wierzchu czy ukryta w
    listwie na ścianie to zawsze pozostaje jakaś alternatywa, ale rwanie
    ścian i wymiana dobrej instalacji niesie za sobą spore koszty, a Majka
    jak pisze raczej nie jest przygotowana aż na taką demolkę, skoro pyta
    czy zmieści się w 20 tys. zł. Tyle to jej wystarczy na podłączenie gazu
    oraz wymianę kotła węglowego na gazowy.

  • 163. Data: 2021-03-27 10:03:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Mar 2021 09:14:07 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Ale ona nic nie pisała o nowej instalacji? Z resztą nie wiem po co
    > miałaby robić nową instalację?

    Być może faktycznie nad wyraz dobrałem sformułowanie. Pisząc "nowa"
    miałem na myśli adaptację istniejacej (przyłączy) do nowego pieca,
    zasobnika i cyrkulacji.

    --
    Marek

  • 164. Data: 2021-03-27 11:04:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk napisał:

    > Nic, po prostu masz coś zbyt ciasny umysł. Tłumaczę, ponownie, bo widze
    > że to bardzo istotne dla Ciebie. :P Obecnie, w starym domu, mam termę
    > podszafkową która grzeje wodę na potrzeby całej kuchni

    Czyli wszystko sprowadza się do "mam w kuchni ciepłą wodę w kranie".
    Gratulacje. Też mam. I też czasem naleję ciepłej do gotowania klusek.
    A już myślałem, że to nowy wspaniały wynalazek, coś na miarę tarasu
    z klimatyzacją

    --
    Jarek

  • 165. Data: 2021-03-27 11:09:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Mar 2021 11:04:21 +0100, Jarosław Sokołowski

> [...]
    > Gratulacje. Też mam. I też czasem naleję ciepłej do gotowania klusek.
    > A już myślałem, że to nowy wspaniały wynalazek, coś na miarę tarasu

    Wszystko się sprowadza do obalenia twojej absurdalnej tezy, że terma
    podszafkowa trzymająca wodę o określonej temperaturze sypnie się szybciej
    niż czajnik podtrzymujący temperaturę. Nie sypnie się, szczególnie że
    będzie grzać wodę tylko na potrzeby czajnika i garów. Ewidentnie za dużo
    myślisz i wszystko ci się kiełbasi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 166. Data: 2021-03-27 11:15:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk napisał:

> [...]
    > niż czajnik podtrzymujący temperaturę. Nie sypnie się, szczególnie że
    > będzie grzać wodę tylko na potrzeby czajnika i garów. Ewidentnie za dużo

    Raczej do konfabulacji na temat moich tez, zawsze jasno stawianych.
    W którym miejscu napisałem, że się sypnie? Albo przynajmniej coś,
    co da się w ten sposób zinterpretować? Będzie sobie działać długo
    pod tą szafką, na chwałę Wynalazcy i ku nauce pokoleń.

    --
    Jarek

  • 167. Data: 2021-03-27 16:16:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 26 marca 2021 o 23:34:04 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Kocioł ACV czy Thermagen 1-funkcyjny 18kW to koszt 4,5-5 tys. zł. Ale tu
    > możesz pozostawić instalację w układzie otwartym. Czyli trzeba odliczyć
    > kilka stów z osprzętu potrzebnego do zamknięcia układu.

    Co za "osprzęt" za 5 stów chcesz stosować do zdjęcia naczynia przelewowego i
    zaślepienia pozostałej po m
    nim rury?
    Bo na tym polega zmiana układu otwartego na zamknięty.

  • 168. Data: 2021-03-27 20:21:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 16:16, Kris pisze:

    > Co za "osprzęt" za 5 stów chcesz stosować do zdjęcia naczynia przelewowego i
    zaślepienia pozostałej po m
    > nim rury?
    > Bo na tym polega zmiana układu otwartego na zamknięty.

    Co ja Ci będę tłumaczył, przecież Ty i tak wszystko wiesz najlepiej.
    Wszyscy inni to idioci, złodzieje i zdziercy, a ja dla Ciebie to tylko
    jestem teoretykiem. To po ch... pytasz?

  • 169. Data: 2021-03-27 20:58:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 27 marca 2021 o 20:21:26 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Co ja Ci będę tłumaczył, przecież Ty i tak wszystko wiesz najlepiej.
    > Wszyscy inni to idioci, złodzieje i zdziercy, a ja dla Ciebie to tylko
    > jestem teoretykiem. To po ch... pytasz?

    Kończąsię argumenty jak widać.
    Ale na spokojnie, chcesz być wiarygodny to:
    -wskaż gdzie i kiedy napisałem że " Wszyscy inni to idioci, złodzieje i zdziercy"
    -wymień proszę jakie akcesoria za 5 stów są potrzebne aby zamienić układ otwarty w
    zamknięty(odłączenie naczynia przelewowego i zaślepienie pozostałej po nim rurki)
    Ps:
    miej na uwadze że wszystkich rozumów nie zjadłeś, tu na grupie sa ludzie z pewnym
    doświadczeniem i Twoje wywody są weryfikowane i niewygodne pytania padać będą jakby
    co
    Myjk nie tak dawno zweryfikował Twoją wiedze odnośnie fv i PC, a takich
    weryfikujacych Twoje wywody wątków więcej pamiętam z ostatnich lat

  • 170. Data: 2021-03-27 21:20:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 20:58, Kris pisze:

> [...]
    > Myjk nie tak dawno zweryfikował Twoją wiedze odnośnie fv i PC, a takich
    weryfikujacych Twoje wywody wątków więcej pamiętam z ostatnich lat

    Nie mam zamiaru odpowiadać na twoje, głupie pytania. Uważasz inaczej to
    udowodnij, że 500zł nie jest adekwatną kwotą i podaj wartość jest
    prawidłowa.