  • 41. Data: 2009-11-19 19:29:42
    Temat: Re: Czemu duze skosy na dachach?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A to roznie bywa. Szwagier ma wspolnote w takiej kamienicy (miasto
    > sprzedalo mieszkania bodajze w cenie 10%) i jada z tym koksem - co rok to
    > ladniej. Jak widac oddanie ludziom taniej daje pozytywne skutki.

    To ma akurat szczęście. Niestety, regułą jest, że w takich budynkach średnia
    wieku mieszkańców to 150 lat i ci ludzie nie chcą dokładać ani złotówki do
    remontów żyjąc jeszcze myślami w czasach komunizmu by "ta administracja"
    zrobiła remont. Dopiero jak się z czasem wykruszają to można przepchnąć
    uchwały dotyczące remontów.

  • 42. Data: 2009-11-19 19:34:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:he46b9$2jem$1@newsread2.aster.pl...

> [...]
    > administracja" zrobiła remont. Dopiero jak się z czasem wykruszają to
    > można przepchnąć uchwały dotyczące remontów.

    Miasto postawilo warunek - sprzedaz za 10% jesli wezmie przynajniej ilestam
    ludzi (nie pamietam dokladnie). Grupka ludzi urabiala wszystkich, jednemu
    nawet skredytowali. I wiesz jacy ci dziadkowie teraz zadziorni i wazni?
    Kazden wlascicielem jest!

    BTW Czynsz jest polowa tego co bylo, a stan kamienicy jak nigdy i ciqgle sie
    cos dzieje.

  • 43. Data: 2009-11-19 21:18:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ghost pisze:

    > Pisalem, trzeba czasem pomoc raczkami.

    Tylko po co sobie roboty dokładać?

  • 44. Data: 2009-11-20 00:11:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    > administracja" zrobiła remont. Dopiero jak się z czasem wykruszają to
    > można przepchnąć uchwały dotyczące remontów.

    A zeby to srednia wieku byla 150 lat. Dokwateruja taka rodzinke z
    pieciorgiem dzieci, gdzie ka i cha to normalne slowa od malego i mlodziez
    rosnie. Do mlodziezy z czasem przychodzi inna mlodziez z polowy miasta o
    wyrazie twarzy jak mix dauna i porazenia mozgowego zaprawianego pozna faza
    kretynizmu. Ja stary nie jestem i mam ich w sumie w glebokim powazaniu, ale
    palenie trawki za plotem juz mi zaczyna przeszkadzac, bo mam swoje male
    dzieci. Ale oby na tym sie skonczylo. Kolejny lokator to jakis okoliczny
    lump, nastepni to znowu inteligentna inaczej rodzinka z duzym spelnionym
    popedem seksualnym. Argumentacja i rozumowanie godne dzikiej krowy na
    biegunie polnocnym, nawet nie wiedzialem, ze na sprawy mozna patrzec w ten
    sposob. A jakie wymagania, hoho w glowie g..no a zachowanie jak ostatni cud
    swiata. Ech szkoda gadac. Starsi wymieraja i z raju w centrum miasta robi
    sie normalny slums. Cale szczescie, ze niedlugo wyprowadze sie do moich
    skosow i beznadziejnych super fajnych okien dachowych, nawet gdyby sie nie
    otwieraly to w tej sytuacji i tak beda jak marzenie.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-11-20 07:07:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wyprowadze sie do moich skosow i beznadziejnych super fajnych okien
    > dachowych, nawet gdyby sie nie otwieraly to w tej sytuacji i tak beda jak

    Im szybciej tym lepiej... juz czekaja nastepni na Twoje mieszkanko ;-)

  • 46. Data: 2009-11-20 09:45:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Im szybciej tym lepiej... juz czekaja nastepni na Twoje mieszkanko ;-)

    :-DDD
    To napewno :-))

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-11-23 18:11:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Papa i lepik są aż tak drogie?
    osobiscie byłem za dachem płaskim w takim mieszkałem przez 30lat, ale
    warunki na to nie pozwoliły, przyznam, że się cieszę z tego powodu teraz

    Został skośny 2 spadowy + dwie jaskółki, dach i z dachówką ceramiczną robben
    + 3 okna dachowe w tym jedno łazienkowe
    za 230m2

    wieźba 10tyś - 640zł za kubik
    robota 23tyś ok 100zł za 1m i to niby po znajomosci
    dachówka 25tyś z dodatkami rynny okna itp

    ja oceniam, że dach płaski to połowa wartości dachu skośnego, jak się mylę
    to sprstujcie mnie,

    prawdą jest, że przy budowie domu 250m2 z piwnicą
    dach to 1/3 wydatku

  • 48. Data: 2009-11-23 22:40:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No niestety, po snieg trzeba sie czasem przejsc na dach.

    To nie można na takim płaskim dachu zrobić ogrzewanego ?
    Jak za dużo śniegu to włączamy grzanie i po śniegu ;D

  • 49. Data: 2009-11-23 22:49:12
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Dziś jest to najtańsza konstrukcja jeśli chodzi o cenę / m2. Ma na to
    > wpływ:
    > 1) Brak połowy ścian zewnętrznych (koszta styropianu, tynków)

    Połowy ?
    Kwestia rozbija się zasadniczo o dwie ściany ok. 1,5-2m.
    W zamian za to nie musisz ocieplać dachu.

    > 2) Tania zabudowa piętra płytami g-k

    Jeszcze tańsza zabudowa zwykłym tynkiem i mniej problemów zarówno z montażem
    jak i późniejszym użytkowaniem (pękanie spoin płyt oraz hulające wiatry pod
    płytą)

    > 3) Stosowanie świetlików w miejsce okien

    Ja tam wolę normalne okna i w normalnych pozycjach i wysokościach.
    Czasami jak robię w takich domach z wysoko umieszczonymi oknami dachowymi,
    gdzie trzeba sanąć na taborecie i dość mocno się wychylić, żeby zobaczyć co
    się dziej na podwórzu to dostaję klaustrofobii :D

    > 4) Redukcja jednego stopu.

    Którego ?
    Przecie to jedna cholera czy zrobić strop czy ocieplać dach, tyle, ze ze
    stropem o wiele łatwiej i mniej materiału wyjdzie.

  • 50. Data: 2009-11-23 22:57:06
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > U mnie naprawiaja po kazdej zimie i kazdym lecie. Papa i lepikiem wlasnie.
    > Znam to z obdukcji bo mieszkam pod takim dachem. Dwa lata temu zrobilismy
    > remont w lipcu a za dwa tygodnie zaczelo padac. Zalamka po prostu co
    > wyszlo na sufitach. Nie wiem jak uszczelnia sie dachy plaskie systemowymi
    > sposobami, ale nie jest to proste jakby sie wydawalo. Na skosach jest duzo
    > latwiej. Praktycznie wystarczy zaklad i z glowy, no chyba ze zima snieg
    > zamarznie i bedzie podciekac. Takie cos tez mialem u siebie w koszach
    > zanim nie pokrylem blacha.

    Maniek, nbie patrz na roboty firm przetargowych. Tam zawsze robią tak, żeby
    zapenić sobie stałą robotę.
    Na domach prywatnych tyeraz kładzie się takie papy, że przeżyją nas
    wszystkich. Dobra papa dachowa to ma grubość 4-5mm i do tego ma jeszcze
    posypkę. Jak zostanie dobrze położona to przetrwa wiele lat.