  • 71. Data: 2009-11-26 00:54:28
    Temat: Re: Czemu duze skosy na dachach?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Ale chyba lepiej ejst je mieć na strychu, gdzie przez nie korzystasz na
    > codzień z tej przestrrzeni, a zazwyczaj trzymane są bezużyteczne lub
    > użyteczne, ale mało używane rzeczy np. stół i krzesła ogrodowe, parasol,
    > rower, walizki, namiot itp. Tym przedmiotom nie przeszkadza, że leżą w

    Wystarczy strych zrobić nieco niżej ;)

    > ciasnym kącie pod skośnym dachem. Natomiast w pokoju taki skos
    > uniemożliwia mi ustawienie szafy, czy choćby nawet biurka.
    > Znam wielu ludzi, którzy wybrali projekt domu, bo był ładny, a po 3-4
    > latach użytkowania mówią jedno "najchętniej to bym to wszystko zburzył i
    > postawił od nowa likwidując te pier....ne skosy. Patrząc dodatkowo na te

    Histerycy ;)

    A wracając do skosów - albo robisz wyższy budynek i masz dwa piętra plus
    strych, albo niższy i masz jedno piętro i strych. Możesz jeszcze pójść
    na kompromis i zabudować "strych" tak, żeby mieć normalne
    prostopadłościenne pomieszczenia, a "strych" ze skosami schowany za nimi.

    Tak czy inaczej skosy zawsze gdzieś będą (albo łuki). Albo będziesz miał
    płaski dach i klasyczne z nim problemy.

  • 72. Data: 2009-11-26 11:54:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To nie do konca jest tak.
    > Pomijajac wszelkie odczucia czy fobie,

    Tylko nie fobie - powiedzmy, poczucie komfortu.

> [...]
    > goscinny, gabinet, pralnie, kotlownie, spizarnie i garaz. Niby moglbym
    > postawic parterowke, ale tu trzeba miec duza dzialke. Jezeli ktos chce
    > miec przestrzen na dole i nie zalezy mu na przestrzeni na gorze, chce
    > mniej ogrzewac i nie lubi skosow to smialo moze sobie zabudowac gipsem
    > calkowicie wszystkie skosy otrzymujac wylacznie pomieszczenia
    > pelnowymiarowe, ale o innym ukladzie niz na dole i znacznie mniejsze. W
    > ten sposob moze byc wilk syty i wilk syty. Dodatkowo zyskuje nie
    > lopatowanie sniegu zima. To taki inny wariant wieloklocka z zaletami

    Tak, ale dalej pozostaje o wiele wyzszy (jak mi sie zdaje) koszt samego
    dachu.

  • 73. Data: 2009-11-26 11:55:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedys byl jakis film w latach osiemdziesiatych w ktorym wchodzilo sie do
    > pomieszczenia wielkosci budki telefonicznej, a w srodku bylo ogromne
    > pomieszczenie. To chyba film z czasow Kosmos 1999, ale poza tym nic nie
    > pamietam. Moze to tez taki dom? :-))

    Ostatnio byl remake - Dr Who.

  • 74. Data: 2009-11-26 12:45:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Tak, ale dalej pozostaje o wiele wyzszy (jak mi sie zdaje) koszt samego
    > dachu.

    U mnie dach czterospadowy+ dwa wykusze.,
    Więźba- 7000zł materiał + 5000zł robocizna
    Pokrycie(dachówka Braas, membrana, rynny lindab, okna dachowe Fakro 6szt
    itp)- 13000materiał+ 8000zł robocizna(w tym łaty i kontrłaty)
    Razem 33tys jeśli dobrze pamiętam. Dom 10,5 * 10,5 metra

    Zwykły płaski dach lub prosty dach dwuspadowy wyszedł by mnie pewnie dużo
    taniej.
    U mnie samych gąsiorów wyszło 150szt a przy dwuspadowym byłoby kilkadziesiat
    maksymalnie.
    Dodatkowo na prostym dachu mógłbym zastosować blachodachówke- u mnie sie nie
    kalkulowało bo za dużo odpadów by było.

    Krzysiek

  • 75. Data: 2009-11-26 19:35:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tylko nie fobie - powiedzmy, poczucie komfortu.

    Aaaa, ktos tu pisal o klaustro...komforcie. :-)

    > Tak, ale dalej pozostaje o wiele wyzszy (jak mi sie zdaje) koszt samego
    > dachu.

    To prawda. W pewnych sytuacjach moze rekompensowac skomplikowana bryle
    wieloklocka. :-)

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2009-11-26 19:42:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ghost pisze:

    > Ostatnio byl remake - Dr Who.

    Kontynuacja raczej.

  • 77. Data: 2009-11-26 22:03:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ostatnio byl remake - Dr Who.

    Tytul bez zmian?
    Moze by siegnac do zrodel i sie zalamac? :-)
    Ogladalem ze dwa lata temu na jakims TVN Kosmos 1999, ze tak powiem,
    spodziewalem sie czegos lepszego. U ludzi w pewnym wieku byl to serial
    kultowy swego czasu.

    Pozdro.. TK