  • 11. Data: 2010-04-23 19:44:27
    Temat: Re: Czereśnie
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    news:hqrq6r$cvp$1@news.onet.pl...
    > Amator czereśni?
    >
    > Kto to potem zje (oprócz pełnobrzuchych szpaków i sójek).....

    Oraz Nasionnica trześniówka
    ;-)

    Pozdrawiam utylizacyjnie
    skryba

  • 12. Data: 2010-04-24 21:24:40
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    skryba ogorodowy <z...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

    > Oraz Nasionnica trześniówka
    > ;-)
    >
    > Pozdrawiam utylizacyjnie
    > skryba
    A co z robakiami wewnatrz soczystych czeresni..???! W ubigłum roku miałem
    zatrzesienie owoców, duzych , soczystych , ale prawie w kazdym witał nas
    mały gasienicowaty robak. Czym traktować czeresnie by zapobiec
    takim "niespodziankom"...?? Marex

  • 13. Data: 2010-04-25 04:43:40
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrzesienie owoców, duzych , soczystych , ale prawie w kazdym witał nas
    > mały gasienicowaty robak. Czym traktować czeresnie by zapobiec

    Czytaj o zwalczaniu Nasionnicy trześniówki.
    W okresie kwitnienia akacji (od drugiej połowy maja)
    w obrębie korony drzewa czereśni ziemię nakryć geowłókniną
    tak by wydostające się z podłoża muchy tego szkodnika nie mogły
    się dostać do zielonych jeszcze wówczas owoców.
    Te, które przylecą od sąsiadów posiadających drzewa czereśni i wiśni
    - zwalczać stosując do oprysków np: "Calypso 480 SC" w odstępie
    około 7 - 10 dni. Trzy opryski powinny wystarczyć.
    Możesz zastosować żółte tablice lepne by zorientować się kiedy
    szkodnik się pojawi. Jak wyglada postać dorosła owada zobaczysz w sieci.

  • 14. Data: 2010-04-27 21:05:17
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

> [...]

    > Możesz zastosować żółte tablice lepne by zorientować się kiedy
    > szkodnik się pojawi. Jak wyglada postać dorosła owada zobaczysz w sieci.
    Bardzo Dziekuję Ci Skrybo za cenne wskazówki- myślę sobie tak, czy
    oprócz okrywania ziemii pod czeresniami nie przygotować jakos pnia drzewa
    przed spodziwanym wdrapywaniem sie owadów.Czy muchy przeobrazone wylatuja z
    ziemii i od razu lotem wznoszacym kieruja się na owoce? czy część lezie też
    po korze drzew? Raz jeszcze wielkie dzieki.
    Marez

  • 15. Data: 2010-04-28 03:17:05
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

> [...]
    > przed spodziwanym wdrapywaniem sie owadów.Czy muchy przeobrazone wylatuja
    > ziemii i od razu lotem wznoszacym kieruja się na owoce? czy część lezie

    Czytaj dokładnie. Pisałem:

    Nie muszą się na piechotkę wdrapywać po pniu.
    W moich stronach muchy fruwają.
    Nawet, jeśli im przygotujesz drabinę to raczej nie skorzystają.

    Pozdrawiam awiacyjnie
    skryba