  • 31. Data: 2010-12-16 16:51:08
    Temat: Re: Czujnik nie chce wejsc do peszla
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 15 Gru, 19:41, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > 5e? to to tr ci myszk ... na tej grupie rz dzi min. kat. 6 i to STP.
    > Cho wi kszo i tak wk ada w kna 1m, i to z zapasem 2^10.
    >
    > :P

    Wiem. Jak kiedys widzialem w jakims muratorze jak teraz sie elektryke
    kladzie to doszedlem do wniosku ze musze byc niezle popieprzony ze ja
    w pokoj 16m2 tylko 30m kabla 2,5mm2 polozylem i tym oblecialem 24
    gniazdka i 5 lamp i odprowadzenie do wentylatora :)

  • 32. Data: 2010-12-21 20:25:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > w pokoj 16m2 tylko 30m kabla 2,5mm2 polozylem i tym oblecialem 24
    > gniazdka i 5 lamp i odprowadzenie do wentylatora :)

    Przy remontach to sobie mogles obleciec, ale pozwól sobie na taka instalacje
    w nowobudowanym domu to nie przejdzie odbioru.

  • 33. Data: 2010-12-21 22:45:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Przy remontach to sobie mogles obleciec, ale pozwól sobie na taka
    > instalacje w nowobudowanym domu to nie przejdzie odbioru.

    Przeciez na odbiorach nikt niczego nie sprawdza. Odbior to tylko formalnosc
    taka;))
    Teoria teoria a zycie swoje;)

    Kris

  • 34. Data: 2010-12-22 09:00:50
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2010 21:25, Plumpi pisze:
    > Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Przy remontach to sobie mogles obleciec, ale pozwól sobie na taka
    > instalacje w nowobudowanym domu to nie przejdzie odbioru.

    Hehehehehehehe

  • 35. Data: 2010-12-22 10:47:35
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Przeciez na odbiorach nikt niczego nie sprawdza. Odbior to tylko
    > formalnosc taka;))
    > Teoria teoria a zycie swoje;)

    Formalnosc, formalnoscia, ale ktos pod tym sie musi podpisac i pieczatke
    postawic. W urzedzie urzednik jest w miare kryty, bo on nie jest mistrzem
    kominiarski, ani inzynierem elektrykiem i sprawdzic moze tylko czy panowie
    uprawnienia maja aktualne i czy w ogóle maja te uprawnienia. Natomiast
    elektryk odpowiada za instalacje wlasna glowa.
    Wiem jak wyglada praktyka - sam poprosilem kumpla o odebranie mojej
    instalacji i wykonanie pomiarów, to mi powiedzial, ze ma gotowe szablony w
    excelu i zaraz to w biurze zalatwimy, on nie ma czasu zeby jezdzic. Nie
    rozumiem takiego podejscia do tematu.

    --
    Bartek

  • 36. Data: 2010-12-22 11:20:20
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Formalnosc, formalnoscia, ale ktos pod tym sie musi podpisac i pieczatke
    > postawic.

    W rzeczywistości nie ma czegoś takiego jak projekt instalacji elektrycznej w
    domu jednorodzinnym.
    Zakład energetyczny do odbioru interesuje tylko ilość punktów świetlnych
    oraz pomiary.
    A którędy sobie przewody puścisz to ich wogóle nie interesuje. Ma być tak
    aby nikomu nie zrobić krzywdy, czyli tak jak nakazuje sztuka i piszą w
    książkach.

> [...]
    > excelu i zaraz to w biurze zalatwimy, on nie ma czasu zeby jezdzic. Nie

    Może ci zaufał bo wie że wykonałeś to dla siebie i jest dobrze?

    Marek

  • 37. Data: 2010-12-22 11:29:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w domu jednorodzinnym.
    > Zakład energetyczny do odbioru interesuje tylko ilość punktów świetlnych

    Zakład energetyczny u mnie wcale się nie intertesował co mam w domu.
    Zapytali tyl;ko jaką moc zamawiam, w granicy działki postawili skrzynke z
    licznikiem i zabezpieczeniami, podpisali ze mna umowe na dostawe energi i
    tyle(nmiałem wybudowane wtedy tylko mury. Jakzrobiłem dach to pociągnełem
    przewód od skrzynki do rozdzielni i zrobiłem sobie instalacje w domu.
    Jedynie do odbioru budynku w PINB był potrzebny protokół z piomiarów
    instalacji

    > Może ci zaufał bo wie że wykonałeś to dla siebie i jest dobrze?

    Żadne zaufanie. Oni tez są kryci. Jak się coś stanie to powiedzą że w czasie
    pomiarów bylło wszystko ok a co później inwestor zmieniał to ich nie
    obchodzi

    Krzysiek