  • 1. Data: 2017-04-10 08:05:43
    Temat: Czujnik zamknięcia drzwi na klucz
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam problem.
    Zaplanowałem sobie w drzwiach łazienki czujnik zamknięcia drzwi na
    klucz. Jakaś blaszka miała się zwierać i po sprawie. Tymczasem żona
    zadecydowała, że w drzwiach będzie zamek magnetyczny - no i mam problem.

    W takim zamku nie ma osobnego języczka wysuwanego po przekręceniu klucza.

    Co byście poradzili? Jak to zrobić, żeby się nie narobić? Kompletnie nie
    mam pomysłu. Mam wyprowadzony przewód 2 x 0.5 mm2 ze ściany w miejsce,
    gdzie będzie ościeżnica.

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-04-10 09:50:31
    Temat: Re: Czujnik zamknięcia drzwi na klucz
    Od: 230V <P=U*J>

    na futrynie (framudze) drzwi zamontuj dwie małe blaszki (punkty), np.
    pinezki, blaszki, wkręty, lub przyklej cienkie podkładki.

    te dwa metalowe elementy podłącz do tych dwóch wystających przewodów.

    na drzwiach zamontuj jakiś elektryczny "zwieracz" tych dwóch blaszek
    (metalowa podłużna blaszka obejmująca w/w dwa punkty z framugi).
    Zamykając drzwi zwierasz te dwa punkty blaszką zamontowaną na drzwiach i
    przez obwód elektryczny płynie prąd.

    Jeśli będziesz wybierać miejsce montowania tych blaszek, to sugeruję
    zamontować je w części poziomej futryny (czyli na górze nad drzwiami),
    po to, aby przypadkowo dziecko czy inny domownik nie dotknął tych
    blaszek będących pod napięciem.

    możesz oczywiście zamontować zamiennie jakiś mikroprzełącznik"
    google wyrzuci masę podpowiedzi z hasłem mikroprzełączniki

  • 3. Data: 2017-04-10 09:54:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 08:05:45 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Co byście poradzili? Jak to zrobić, żeby się nie narobić? Kompletnie nie
    > mam pomysłu. Mam wyprowadzony przewód 2 x 0.5 mm2 ze ściany w miejsce,

    W łazience w domu zamek magnetyczny???
    Dwoje drzwi do jednej łazienki?

  • 4. Data: 2017-04-10 10:11:01
    Od: abomito <a...@w...pl>

    ecydowała, że w drzwiach będzie zamek magnetyczny - no i mam problem.

    O ile wiem, to zamek magnetyczny jest "normalnie zamknięty".
    Czyli nie ma problemu.
    A jak być chciał coś zmienić, to są kontaktony. Bywają nawet gustowne w
    obudowach.Dokładasz tam bateryjkę , diodę(albo biper jaki)- i wułala!
    Pozdro. abomito

  • 5. Data: 2017-04-10 10:15:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-10 o 08:05, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Co byście poradzili? Jak to zrobić, żeby się nie narobić? Kompletnie
    > nie mam pomysłu. Mam wyprowadzony przewód 2 x 0.5 mm2 ze ściany w

    Jakby Cię interesowało to u siebie mam zrobione pod alarm czujniki
    sprawdzające czy drzwi wejściowe zostały zamknięte na klucz w taki sposób:

    Miniaturowy łącznik migowy
    https://www.tim.pl/lacznik-miniaturowy-8313354a2-w0-
    59-601022 umieściłem
    na kawałku kątownika w kształcie L

    Ten wyłącznik jest przykręcony dwiema śrubkami do dłuższego boku. Zaś
    krótszy bok przykręcony jest wkrętami do futryny w otworze, w który
    wchodzi zasuwa zamka. Zasuwa zamka po jego zamknięciu dociska dźwigienkę
    łącznika. Od kilku lat działa bezawaryjnie.

    Tyle, że zamykanie jest na klucz, a nie wiem o jakim Ty zamku
    magnetycznym piszesz.

  • 6. Data: 2017-04-10 10:16:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    A z resztą: do zaczepu nasz doprowadzone jakieś napięcie.
    To równolegle z zaczepem możesz nawet cuda-wianki tworzyć.
    putanie tylko, gdzie przycisk.

  • 7. Data: 2017-04-10 10:21:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-10 o 10:15, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > dźwigienkę łącznika. Od kilku lat działa bezawaryjnie.
    >
    > Tyle, że zamykanie jest na klucz, a nie wiem o jakim Ty zamku

    P.S. Tyle, że u mnie jest gruba i masywna futryna drewniana. Otwór
    musiałem pogłębić, aby się wszystko zmieściło.

    Jeżeli u Ciebie się nie zmieści to można spróbować zastosować
    miniaturowy kontaktron do systemów alarmowych
    https://ivolta.pl/b-1-kontaktron-boczny-bialy-/7002/
    produkt/?gclid=CO6A46C6mdMCFV5lGQod9Z0DVw
    , a w zasuwie nawiercić od czoła otworek i wkleić malutki magnesik
    neodymowy w kształcie walca.

  • 8. Data: 2017-04-10 10:36:24
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Co byście poradzili? Jak to zrobić, żeby się nie narobić? Kompletnie nie
    > mam pomysłu. Mam wyprowadzony przewód 2 x 0.5 mm2 ze ściany w miejsce,

    Nie dasz rady, bo cały mechanizm masz w klamce.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-04-10 11:08:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-10 o 10:16, abomito pisze:
    > A z resztą: do zaczepu nasz doprowadzone jakieś napięcie.
    > To równolegle z zaczepem możesz nawet cuda-wianki tworzyć.
    > putanie tylko, gdzie przycisk.

    Niedasię
    Zamek magnetyczny działa w ten sposób, że ZAWSZE zasuwa wchodzi w otwór
    w ościeżnicy.
    Natomiast w klamce jest cały mechanizm sterujący, czy klamka ma
    odciągnąć zasuwę (zamek otwarty) czy nie (zamek zamknięty).

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-04-10 11:41:12
    Od: Tornad <t...@g...com>

> [...]
    >
    > Co byście poradzili? Jak to zrobić, żeby się nie narobić? Kompletnie nie
    > mam pomysłu. Mam wyprowadzony przewód 2 x 0.5 mm2 ze ściany w miejsce,

    Nie za bardzo kumam co ten czujnik ma robic, jaka funkcje spelniac. Zamek
    magnetyczny zamyka się po "zaparciu" drzwi i aby go otworzyć trzeba do niego
    podlaczyc prad.
    Niezaleznie od tego jaki to zamek, proponuje aby w otworze w futrynie, w który
    wchodzi zapadka tego zamka, zamontować mikrowylacznik a scislej
    mikroprzełącznik. Takie sa produkowane z dźwigienka lub bez, tyle, ze sa
    stosunkowo drogawe. Od bidy możesz taki mikroswitch wydlubac ze starego
    dysk-pleja, w ktorym jest czesto montowany jako czujnik zamkniecia szufladki,
    w krora wsuwa się dysk. Sa produkowane mikrowylaczniki naprawdę mikro, czyli
    o wymiarach kilku, kilkunastu milimetrow.
    Taki mikrowylacznik ma te zalete, ze ma praktycznie wieczna trwalosc.
    O ile dobrze pamiętam to milion wlaczen czy przelaczen, spoko zapeweniaja.

    Jakies blaszki, sprężynki a nawet kontaktrony, które sa wrażliwe na
    namagnesowanie i szklane, przy nich bledna.

    Pzdr
    Tornad