  • 11. Data: 2010-01-26 16:23:12
    Temat: Re: Czwórnik - co to jest?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Sty, 16:22, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Tak czy siak musisz to skonfrontować z osobą, któa zrobiła ofertę.

    BTW, kiedy robiłem kosztorys mojego domu, siłami fachowego
    kosztorysanta robiącego wg KNRów (nawiasem mówiąc spora kasa
    całkowicie wywalona w błoto, ten jego kosztorys z obmiarami nie
    przydał mi się ani razu, co najwyżej kilka razy na krzyż sprawdzałem z
    jego pomocą, czy moje wyliczenia jakichśtam aktualnych zapotrzebowań
    robione na bieżąco "z natury" wychodzą realnie), sumaryczną wycenę
    kosztów budowy udało mi się zmniejszyć o ok. 100 000PLN (sto
    tysięcy!!!) dokonując drobnej korekty w pozycji "gwoździe
    budowlane" :-) U mnie nie chodziło o przecinek, a o nieistotną niemal
    różnicę między toną a kilogramem, cena gwoździ była podana za tonę (i
    z kosmosu w dodatku), a zapotrzebowanie w kilogramach :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-01-26 22:10:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    krzysiek wrote:
    > Dostałem wczoraj wycenę części na wymianę C.O., wody, odpływu.
    > Na liście są dwie pozycje o dużych kwotach (nie pamiętam dokładnych
    > opisów): - czwórnik 15 - jedna sztuka 1999 zł. brutto,
    > - czwórnik 110/50/50/67 - jedna sztuka 1999 zł. brutto.
    >
    > Co to może być i czemu takie drogie?

    może ejdnak zapytaj tego kto robił ofertę, imho to jest pomyłka.

  • 13. Data: 2010-01-27 07:18:53
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 26 Sty, 13:08, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Nikt normalny z branży nie nazwałby studzienki z czwórnikiem (kinety
    > znaczy? to masz na myśli?) w ten sposób. Pomijam już zupełnie fakt, że
    > kinety w takim rozmiarze (110/50) w przyrodzie chyba nie ma.
    >
    > J.

    Tak masz rację, o to mi chodziło. Zapomniałem nazwy, ale wiem że to sa
    kosztowne rzeczy.
    Co do rozmiarów to nawet nie zwróciłem uwagi ale i tutaj mógl się ktoś
    pomylić.

    Pzdr
    QbaB

  • 14. Data: 2010-01-27 08:12:55
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    krzysiek pisze:
> [...]
    > opisów):
    > - czwórnik 15 - jedna sztuka 1999 zł. brutto,
    > - czwórnik 110/50/50/67 - jedna sztuka 1999 zł. brutto.

    Wszystko jasne. Te koszty to ogólnie wszystkie rury do instalacji.
    Podsumowując do wymiany są:
    - wszystkie rurki do C.O. na miedziane,
    - pompka do C.O.
    - wszystkie rurki do wody na plastikowe,
    - wszystkie kaloryfery (aluminiowe, jedno żebro ok 29 zł.),
    - instalacja podłogówki w dwóch małych pomieszczeniach (łazienka, weranda),
    - odpływ wody z łazienki

    Dom składa się z piwnicy i piętra. Piętro składa się z pokoi 16m2,
    kuchni, łazienki, przedpokoju, werandy.

    Szacowany koszt materiałów wyniósł 9500 zł., robocizna 4000 zł.