  • 41. Data: 2009-10-19 07:29:48
    Temat: Re: Czy dam rade wybudowac?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:b76357a4-30c8-4dd7-a155-

    >Wiesz co, szczerze mowiac co instalator (czy to amator na forum czy
    >prawdziwy robiacy to na codzien) to inne zdanie - jedni wola regulacje
    >pogodowa, inni pokojowa. Ja prawdopodobnie wybiore regulacje
    >mieszana.. Chaupke mam dosc dobrze ocieplona, grubszy jastrych w calym
    >domu powinien zapewnic wystarczajaca akumulacyjnosc zeby niwelowac
    >szybkie zmiany pogody.

    Ja przy podlogowce widze bardziej problem rozgrzania jej zbyt wysoko w
    stosunku do zmieniajacej sie sytuacji na zewnatrz. Podlogowka sterowana
    jakims ogolnym sterownikiem pokojowym nie uwzglednia tego, ze z rana moze
    juz robic sie cieplej a podloga nadal jest rozgrzewana pelna moca. Pozniej
    kiedy osiagnie zadana temp. moze byc po prostu za cieplo w ciagu slonecznego
    dnia i trzeba by otworzyc okno. Dla tego nie zrezygnowalem z pogodowki, choc
    niektorzy twierdza ze to wyrzucone pieniadze. :-)

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-10-19 07:36:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hbgusk$egj$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Panowie. Mam pytanko. Ktoś wam robił projekty tych instalacji czy sami to
    > wygłowkowaliście. Ile jakich rurek jak ułożonych ?

    To nie jest takie proste by opowiedziec to w jednym zdaniu. Problem
    podstawowy to dobranie wszystkiego by calosc mogla pracowac zgodnie z
    oczekiwaniami. Ale sa tez konkretne problemy czysto wykonawcze zwiazane z
    dylatacjami, prowadzeniem przez nie rurek, dobranie calego osprzetu
    instalacyjnego i sterowania tym.

    > Też będę szedł w podłogówkę ale nie wiem czy taki projekt to się komuś
    > zleca, jakieś programiki i samemu się próbuję

    Na poczatek przeczytaj instrukcje np. Kisana a pozniej inne. Na stronach
    producentow sa tez filmiki instruktarzowe jak co robic, ale konkretnego
    projektu nie znajdziesz.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-10-19 07:37:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości

    > No, ja jestem już 'po' wprowadzeniu danych do ozc (Purmo ver.4.6), ale
    > wyniki wychodzą mi, powiedziałbym kontrowersyjne. W projekcie budowlanym
    > mam np. w salonie (36 m2) zapotrzebowanie na poziomie 2200W, natomiast ozc
    > mówi, że wystarczy 900W... Boję się, że błędy projektowe (moje lub
    > programu) spowodują, że w zimie będę marzł.

    Hehe, witaj w klubie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-10-19 09:52:49
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Mon, 19 Oct 2009 09:37:29 +0200
    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości

    > Hehe, witaj w klubie. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    He, he. O ile 'przewymiarowałeś' instalację w stosunku do ozc?
    Rick

  • 45. Data: 2009-10-19 10:43:48
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    >
    > To nie jest takie proste by opowiedziec to w jednym zdaniu. Problem
    > podstawowy to dobranie wszystkiego by calosc mogla pracowac zgodnie z
    ooo. o to sie rozchodzi

> [...]
    >
    > Na poczatek przeczytaj instrukcje np. Kisana a pozniej inne. Na stronach
    > producentow sa tez filmiki instruktarzowe jak co robic, ale konkretnego

    To skąd wiedziałeś że w tym pomieszczeniu sza rozozyc tyle mb rurki w takim
    układzie, że do tego rozdzielacza trzeba dojsc furką fi xx ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 46. Data: 2009-10-19 11:02:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 05:05, rick <a...@a...ee.pl> wrote:

> [...]
    > ozc mówi, że wystarczy 900W... Boję się, że błędy projektowe (moje lub
    > programu) spowodują, że w zimie będę marzł.

    Podeslij mi pliczek z Twoim projektem na adam [at czyli malpka]
    progreso (dot czyli kropencja) pl - coprawda nie mam za wiele czasu
    ale pobieznie sprobuje sprawdzic przegrody, ich ilosc, wentylacje
    etc :) Choc ja mam Purmo 4.01B - najnowszy sprzed miesiaca - moze
    pojawil sie jeszcze nowszy :-) Mi na salon 30m2 wyszlo 1950W. Ogolnie
    moje wyniki wyszly IMHO bardzo realistycznie, bo bez ogrzewanych
    piwnic ok 64kWh / m2*rok, a z piwnicami lekko ponizej 50kWh / m2*rok.
    Przy moim ociepleniu to jest nawet troche za duzo :)

    > Czy ten program do CO sugeruje również jakie i czy w ogóle powinny być
    > stosowane np. pompy w instalacji? Chodzi mi o to, że same rurki i
    > rozdzielacze to chyba nie wszystko. Trzeba to razem jakoś spiąć z piecem.

    Pompe kupisz z wysokoscia podnoszenia 4m i na 100% w instalacji
    domowej taka wystarczy - w mojej wyszly opory 15kPa czyli 1,5m :) Ale
    po wprowadzeniu wszystkich danych i rozrysowaniu na rozwinieciu
    wszystkich grzejnikow i rurek program obliczy Ci przede wszystkim
    wymagany przeplyw w m3/h oraz wymagana wys. podnoszenia (czyli wlasnie
    opory jakie musi pokonac pompa) - majac te dwa parametry szukasz w
    charakterystykach pomp ktora na danym biegu przy danym przeplywie daje
    jakie cisnienie i to wszystko. Ale generalnie kazda pompa podpasuje -
    tylko czasem mozna wybrac taka, co bedzie na danym biegu zapewniala
    idealny przeplyw i cisnienie dla Twojej instalacji i uda sie uniknac
    sytuacji ze kupisz pompe przypadkowa i bedzie musiala chodzic na
    najwyzszym biegu zzerajac wiecej pradu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2009-10-19 11:05:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 07:48, "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    wrote:

    > Panowie. Mam pytanko. Ktoś wam robił projekty tych instalacji czy sami to
    > wygłowkowaliście. Ile jakich rurek jak ułożonych ?

    No ja juz pisalem - robilem sam. Mi wyszlo tak.

    Kotlownia -> od zrodla zasilania do glownego rozdzielacza rurka PP
    fi40 lub pex 32 lub stalowa 1'. Od glownego rozdzielacza (zgrzewany z
    PP 32) mam trzy odejscia do rozdzielaczy na kondygnacjach - na parter,
    gdzie zapotrzebowanie jest najwieksze (a wiec i przeplywy) - rurka PP
    fi32 (dalem STABI zeby bylo pewniej:) na poddasze - rurka PP fi25 i do
    piwnicy rurka PP fi 20.

    > Też będę szedł w podłogówkę ale nie wiem czy taki projekt to się komuś
    > zleca, jakieś programiki i samemu się próbuję

    Sankom C.O. Sciagniesz ze strony Wavina. Policzy za Ciebie wszystko -
    przeplywy, opory, dobierze rurki, rozstaw w podlogowce, wymagana pompe
    etc :)

    [...]
    > Póki co myślę o samodzielnym wykonawstwie na pewno instalacji elektrycznej,
    > wodkan i pewnie C.O.

    Wszystko robilem sam i jak patrze po sasiadach to mam w kieszeni dobre
    40k pln i zrobione o klase wyzej i dokladniej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2009-10-19 11:08:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 12:43, "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    wrote:

    > To skąd wiedziałeś że w tym pomieszczeniu sza rozozyc tyle mb rurki w takim
    > układzie, że do tego rozdzielacza trzeba dojsc furką fi xx ?

    To trzeba obliczyc.. Rozstaw wezownic w podlogowce w uproszczeniu
    mozna tez obliczyc z roznych tabel - znajac zapotrzebowanie na cieplo
    danego pomieszczenia i temperature zasilania - znasz moc grzejnika w
    zaleznosci od dlugosci rurki.. Ale IMHO zdecydowanie prosciej
    wprowadzic wszystko do audytora CO ktory Ci nawet na dolaczonym rzucie
    kondygnacji narysuje uklad wezownic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2009-10-19 16:28:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    >He, he. O ile 'przewymiarowałeś' instalację w stosunku do ozc?

    To nie jest takie proste. W niektorych pomieszczeniach z deskami ledwie
    wyrabialem sie wrecz z moca, w innych wychodzilo dosc optymistycznie, ale
    otwartosc pomieszczen niektorych w okolicy np. klatki schodowej zniechecala
    mnie do trzymania sie schematu. W wiatrolapie np. nie wiem jaki bedzie opor
    cieplny drzwi od stolarza i polecialem troche gesciej na wszelki wypadek. W
    sumie dane programu traktowalem raczej jako wyznacznik minimalnych
    parametrow a nie po to by oszczedzic 10m rury. Tym bardziej, ze niektore
    wyniki wychodzily jakies bzdurne w stylu petla 150m biezacych.

    Pozdro.. TK