  • 131. Data: 2017-12-21 23:16:01
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: l...@g...com

    Liściasty
    "Na razie to znowu rozgrzebałem strych bo stopień partactwa ocieplaczy
    rośnie w miarę dokonywania odkrywek, więc chata ssie mi ciepło jak
    menel flaszkę :> "
    Nawet mi nie mów, ja to bym ustanowił budowlane NKWD i by ścigalo partaczy. Po kilku
    latach
    dzialalności, na budowach nie miałby kto robić.

  • 132. Data: 2017-12-21 23:49:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie ma jak ma. Jak by Ci Masa betonowe buciki robil to bys zmiekl zeby utrzymac
    temperature 36,6.

  • 133. Data: 2017-12-22 09:33:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 23:16:03 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Nawet mi nie mów, ja to bym ustanowił budowlane NKWD i by ścigalo partaczy.
    >Po kilku latach dzialalności, na budowach nie miałby kto robić.

    Już nie ma kto robić. Złapanie kogoś sensownego to długie podchody
    i strategiczne planowanie. Partaczy też ciężko z dnia na dzień znaleźć :>

    L.

  • 134. Data: 2017-12-22 09:46:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Dec 2017 13:01:42 -0800 (PST), Budyń

    > masa nie ma wplywu na temperaturę mieknięcia

    Pożyjemy, zobaczymy. ;)

    > nie rozum, nie ma takiego obowiazku - robię eksperymenty budowlane bo
    > lubię, ot takie hobby. Na dach z wielkim solarem wydałem zapewne tyle
    > ile ty za swój.

    Hobby niech sobie będzie, ja nie rozumiem dlaczego w kontekście
    "eksperymentów" piszesz jeszcze o *oszczędnościach*. Zaczęło się bowiem od
    stwierdzenia, że na kominku niewiele da się oszczędzać. Albo występują
    niskie sprawności i dramatyczny spadek komfortu, albo trzeba niemałe
    pieniądze włożyć w bufory i inne wkłady a wtedy cena inwestycji rujnuje ew.
    niskie koszty (znaczy jak się ma darmo, tylko trzeba swoją pracę włożyć)
    uzyskania paliwa...

    > A teraz energie z dachu muszę zgromadzić, aby miec lepszą sprawnosc
    > konieczna jest niska temperatura, dla niskiej temperatury musi byc dużo
    > wody. Ale za to bufor wtedy kosztuje grosze. Ot, tego typu rozważania.

    > kominek jest extra, jego celem nie jest ogrzewanie.

    Jakby jego celem nie było ogrzewanie, to byś kupił dobrej jakości kozę albo
    wkład i rozpalał parę szczapek do pogapienia się w ogień. A nie
    domontowywał PW, bufor, próbował "ratować" straty kominowe i wykorzystać tę
    energię na rzecz ogrzewania domu i CWU. :P

    > To bedę miał ciepłe schody :) Oczywiscie ze to bedzie mocno izolowane.

    W jaki sposób i ile to będzie kosztować? Pytam żeby mieć pełen obraz
    kosztów takiego kombinowanego systemu kominka PW z buforem. ;) Wiem ile
    kosztują "normalne" rozwiązania i dlatego twierdzę, że dom ogrzewany
    drewnem nigdy nie był (bo sprawność), nie jest (bo zapotrzebowanie) i nie
    będzie (bo jeszcze większe zmniejszenie zapotrzebowania) tani ani zdrowy
    dla ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 135. Data: 2017-12-22 10:48:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 09:46:09 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 21 Dec 2017 13:01:42 -0800 (PST), Budyń

    > Pożyjemy, zobaczymy. ;)

    Az zmienią sie prawa fizyki? :)

> [...]
    > niskie koszty (znaczy jak się ma darmo, tylko trzeba swoją pracę włożyć)

    a nie wiem cos sie przyspawal do tego kominka. Otóż - mam dom ocieplony ponad
    standard: podłoga 20cm, sciany 30cm, skosy 30, sufit 40-45. Do tego duży solar. To są
    zrodla oszczednosci podstawowe. A tak naprawde nikt nie wie jak to sie bedzie w
    praktyce sprawdzac

> [...]
    > domontowywał PW, bufor, próbował "ratować" straty kominowe i wykorzystać tę
    > energię na rzecz ogrzewania domu i CWU. :P

    fobie jakąś masz kominkową? bufor jest mi potrzebny do solaru i prądu.

    > W jaki sposób i ile to będzie kosztować? Pytam żeby mieć pełen obraz
    > kosztów takiego kombinowanego systemu kominka PW z buforem

    fobie lecz tabletkami, mnie daj spokój

    b.

  • 136. Data: 2017-12-22 11:15:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 01:48:22 -0800 (PST), Budyń

    > Az zmienią sie prawa fizyki? :)

    Aż się prawa fizyki zweryfiikuje.

> [...]
    > tego duży solar. To są zrodla oszczednosci podstawowe. A tak naprawde
    > nikt nie wie jak to sie bedzie w praktyce sprawdzac

    Ponieważ dyskusja była o kominku, jego sprawności i opłacalności, to trudno
    żebym pisał o czymś innym.

    > fobie jakąś masz kominkową? bufor jest mi potrzebny do solaru i prądu.

    Ale wplątałeś go w dyskusję o ogrzewaniu kominkiem, a teraz się pieklisz że
    bronię swojej tezy o nieopłacalności grzania drewnem.

    > fobie lecz tabletkami, mnie daj spokój

    Podawałeś koszty bufora, to podaj je w pełni, z kosztem jego docieplenia,
    które spowoduje że to faktycznie będzie bufor CIEPŁA. To wszystko.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 137. Data: 2017-12-22 12:47:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 11:15:36 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Podawałeś koszty bufora, to podaj je w pełni, z kosztem jego docieplenia,
    > które spowoduje że to faktycznie będzie bufor CIEPŁA. To wszystko.

    420zł

    b.

  • 138. Data: 2017-12-22 15:57:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 11:15:36 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Podawałeś koszty bufora, to podaj je w pełni, z kosztem jego docieplenia,
    > które spowoduje że to faktycznie będzie bufor CIEPŁA. To wszystko.

    lol. Też mi koszt - przykleić parę kawałków styropianu dookoła bufora.
    Ja mam okrągły zbiornik 1000l i owinąłem go 10cm wełną która została
    z ocieplenia dachu, a na górę wrzuciłem dodatkowe 10-15cm. Ocieplanie
    trwało 15 minut i w takiej formie działa 7/8 rok :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 139. Data: 2017-12-27 21:28:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 21:11:14 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Moja ostatnia fucktura za listopad i grudzień to osiemset cuś żyli
    > za gaz. W życiu za ogrzewanie nie zapłaciłem więcej jak 3500 za
    > sezon. Siedem tysi płacił mój serdeczny znajomy za gaz z butelki,
    > jaką sobie zafundował razem z umową. Temperatura u mnie w domu
    > obecnie 22.2C. Jakim cudem ludzie płacą 6000 za sezon ogrzewania
    > domu poniżej 200m to nie mam pojęcia.

    Moja ciotka na ~200m2 nieocieplonego domu spala 12 ton wegla. Przelicz to
    sobie na gaz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 140. Data: 2017-12-27 22:12:35
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-27 o 21:28, Adam Sz. pisze:

    > Moja ciotka na ~200m2 nieocieplonego domu spala 12 ton wegla. Przelicz to
    > sobie na gaz :-)

    Nieocieplonego OK, ale pisales o nowym domu wuja.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.