  • 21. Data: 2016-06-02 15:13:26
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Jun 2016 14:41:52 +0200, Uzytkownik

    > Twierdzisz, że wentylacja w okresie letnim nie funkcjonuje? :)

    W zasadzie nie funkcjonuje. Bez otwierania okien i tworzenia przeciągów
    można zapomnieć o sprawnej wentylacji grawitacyjnej w lato. Jeszcze jak
    ktoś ma chłodzenie, to już w ogóle dramat i nic w komin nie pójdzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2016-06-02 15:25:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Twierdzisz, że wentylacja w okresie letnim nie funkcjonuje? :)

    Chyba przy podłodze na parterze, bo na pewno nie wyżej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2016-06-02 15:34:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 12:41:34 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Ponadto zimne powietrze ma tendencję do zalegania na dole pomieszczenia.
    > Natomiast w górnej części pomieszczenia będzie się utrzymywała warstwa
    > powietrza o wyższej temperaturze. W tym przypadku sprawność chłodzenia
    > podłogówką jest wielokrotnie niższa od ogrzewania, ponieważ w przypadku
    > ogrzewania tworzą się ruchy konwekcyjne. W przypadku chłodzenia
    > podłogówką te ruchy są znikome. W efekcie uzyskasz mokrą podłogę i
    > kiepskie wychłodzenie powietrza w domu.

    Ale mam WM, czyli nawiewa od góry, przeciska się pod drzwiami i leci dalej,
    więc to powietrze jest jakoś tam mieszane, raczej nie zalega.
    Wydajność tego może być słaba, ale na pewno większa niż chłodzenie samego
    powietrza wentylacyjnego, już to tutaj liczyliśmy 100 razy :>

    L.

  • 24. Data: 2016-06-02 17:46:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 22:38:58 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:
    > A może by jednak otworzyć okno? Też ciepło ucieknie :P.

    Panie kolego, my tu dyskutujemy nad wbijaniem gwoździa za pomocą cewki
    sterowanej modułem PLC, a Pan tu piszesz "jebnij go młotkiem".
    Apeluję do kolegi o zachowanie powagi!

    L.

  • 25. Data: 2016-06-02 22:42:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie bawic to nic tanszego niz schladzarka ewaporacyjna sie nie znajdzie. W malych
    tak do 20Kw cos co mozna by porownac do COPa jest na poziomie 10. W duzych ten niby
    COP osiaga 30. Tak sa chlodzone biurowce z centralnym systemem chlodzenia, hale
    fabryczne, sklepy wielkopowierzchniowe. Przy odpowiednich nastawach nie istnieje
    problem punktu rosy ani zbyt duzej wilgotnosci powietrza. W przeciwienstwie do
    schladzania klimatyzatorem wymagane jest zeby sprawnie dzialala wentylacja,
    otwieranie okien tez jest zalecane.

  • 26. Data: 2016-06-03 08:16:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 22:42:08 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak sie bawic to nic tanszego niz schladzarka ewaporacyjna sie nie znajdzie. W
    malych tak do 20Kw cos co mozna by porownac do COPa jest na poziomie 10.

    Fajne toto! Ale jak patrząc na dane podawane przez producentów,
    to trzeba by wydać pewnie z 6-8 tysiaków, żeby chałupę tym opędzić.
    Choć pewnie "tradycyjna" klima wyszłaby podobnie.

    L.

  • 27. Data: 2016-06-03 10:14:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Jun 2016 23:16:17 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Fajne toto! Ale jak patrząc na dane podawane przez producentów,
    > to trzeba by wydać pewnie z 6-8 tysiaków, żeby chałupę tym opędzić.

    Fajne, tylko te gabaryty...

    > Choć pewnie "tradycyjna" klima wyszłaby podobnie.

    Albo i więcej, tyle że łatwiej ukryć...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2016-06-03 10:30:21
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >Albo i więcej, tyle że łatwiej ukryć...

    Mi wyszło poniżej 3500 (pisze o dużym klimatyzatorze, bo w sypialni mam
    jeszcze mały), z castoramy zamontowany przez montera kierowanego przez
    castorame.

    Działa już kilka lat, zarówno w lecie jak i w chłodne dni (dogrzewam). W
    Lacie schładza praktycznie wszystkie pomieszczenia w których za dnia
    przebywam, no ale mam dość specyficzna architekturę i udało się znaleźć
    idealne miejsce dla niego.

  • 29. Data: 2016-06-03 12:24:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie znam cen ale to nie moze byc drogie bo w srodku prawie nic nie ma. Z
    mechanicznych podzespolow to wentylator i pompka do wody plus zawor jak w spluczce.

  • 30. Data: 2016-06-03 12:42:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 12:24:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie znam cen ale to nie moze byc drogie bo w srodku prawie nic nie ma. Z
    mechanicznych podzespolow to wentylator i pompka do wody plus zawor jak w spluczce.

    Pierwszy z brzegu:

    http://allegro.pl/klimatyzer-ewaporacyjny-bio-cooler
    -master-bc-180-i6204189876.html

    L.