  • 51. Data: 2016-06-06 10:36:23
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 09:04:42 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zalozenie, ze upal trwa cale lato nieprzerwanie kazdego dnia przez 24
    > godziny jest bledne.

    Oczywiscie - masz racje. Tylko zauwaz od czego zaczelismy rozmowe o wentylacji
    grawitacyjnej latem? Uzytkownik zaproponowal wykonanie duzego GWC do chlodzenia
    scian i robienie tego grawitacyjnie. Czyli uklad bedzie dzialal odwrotnie niz
    powinien - im bedzie cieplej tym bedzie gorzej chlodzil ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2016-06-06 10:38:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 09:09:21 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Znaczy dziala? :-)

    Przeciag oczywiscie wentyluje - pytanie tylko ktore czesci domu? :-)
    Ja mam lazienke, pralnio-suszarnie i 5 pomieszczen w piwnicy bez okien - tam
    juz nic przeciag nie zwentyluje bo powietrze tam nie dotrze. Pomijam fakt,
    ze wpadajace powietrze nagrzewa dodatkowo troche wnetrze domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2016-06-06 11:01:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 10:36, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > scian i robienie tego grawitacyjnie. Czyli uklad bedzie dzialal odwrotnie niz
    > powinien - im bedzie cieplej tym bedzie gorzej chlodzil ;)

    Może spróbujesz to umotywować, bo gadanie "nie bo nie" jakoś jest mało
    przekonujące?

    Robiąc rozważania weź pod uwagę co napisał Kogutek "Taki zwykly
    termometr umieszczony na zewnatrz nie mierzy temperatury powietrza.
    Pokazuje temperature czujnika."

    .

  • 54. Data: 2016-06-06 11:27:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 11:01:45 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Może spróbujesz to umotywować, bo gadanie "nie bo nie" jakoś jest mało
    > przekonujące?

    Ale co tu tlumaczyc? Wentylacja dziala jak jest roznica cisnien, a ta
    zalezy przede wszystkim od temperatury. Czyli w rurze musialoby byc powietrze
    cieplejsze niz to na zewnatrz. A w rurze z GWC powietrze bedzie mialo
    temp. ok. 10-12stC, na zewnatrz od wiosny do jesieni jest chyba zawsze
    wyzsza temperatura, wiec czynnik przeplywac nie bedzie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2016-06-06 12:05:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-06 o 10:38, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > juz nic przeciag nie zwentyluje bo powietrze tam nie dotrze. Pomijam fakt,
    > ze wpadajace powietrze nagrzewa dodatkowo troche wnetrze domu.

    Czyli doszlismy do wniosku, ze dziala?

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2016-06-06 12:06:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    > scian i robienie tego grawitacyjnie. Czyli uklad bedzie dzialal odwrotnie niz
    > powinien - im bedzie cieplej tym bedzie gorzej chlodzil ;)

    A o tym to ja sie w ogole nie wypowiadam. Nie chce mi sie tego w ogole
    analizowac.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2016-06-06 12:16:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 12:05:30 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > W dniu 2016-06-06 o 10:38, Adam Sz. pisze:

    > Czyli doszlismy do wniosku, ze dziala?

    Wentylacja oczywiscie nie dziala - powietrze leci od okna do okna. Moglbys
    wtedy w ogole nie miec kratek i tez by "dzialala". Przy czym takie "dzialanie"
    to dla mnie niedzialanie - wentylacja jest potrzebna przede wszystkim w
    wilgotnych lazienkach :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2016-06-06 14:12:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To u mnie w lazience jest jakis cud ze kratka w upaly wciaga powietrze? Na dodatek
    przy otwartych oknach. Jak bys na ulicy spytalmludzi skad sie bierze cug w kominie
    to wiekszosc by nie wiedziala albo znala fragment odpowiedzi. Cug nie tylko bierze
    sie z roznicy temperatur i wysokosci komina. Bierze sie jeszcze od wiatru. I zeby
    wzmlcnic dzialanie wiatru na kominach montuje sie roznego rodzaju wyalazki. A bez
    wynalazkow komin musi byc totalnie spierdolony zeby wiatr wdmuchiwal do niego
    powietrze.

  • 59. Data: 2016-06-06 14:14:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 14:12:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    > A bez wynalazkow komin musi byc totalnie spierdolony zeby wiatr wdmuchiwal do niego
    powietrze.

    A jednak zdarza sie to nader czesto :-)

    https://www.google.pl/?ion=1&espv=2#q=ciag%20wsteczn

    Adam Sz.

  • 60. Data: 2016-06-06 14:42:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdarza sie czesto bo kiedys, jak sie zdarzalo niezwykle rzado, kominiarstwo bylo
    powaznym rzemioslem.