  • 11. Data: 2010-02-24 10:19:01
    Temat: Re: Czy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > A to drewno nie będzie lakierowane? Jak chcesz wyczuć fakture stopami?
    > Przecież podłoga będzie ciepła, więc nie będzie problemu.

    Drewno nie będzie lakierowane.

    > Ja mam ogrzewanie podłogowe w łazience w bloku prawie 30 letnim. W ramach
    > remontu wymieniłem wprawdzie prawie wszystkie przewody, ale o różnicówce
    > nie ma mowy. Działa bezproblemowo, tak samo jak teraz w drugim mieszkaniu
    > juz w nowym bloku.
    Problem dotyczy wyłacznie bezpieczeństwa.

    PC

  • 12. Data: 2010-02-24 10:27:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Problem dotyczy wyłacznie bezpieczeństwa.

    Mata elektryczna jest przecież izolowana i zatopiona w wylewce. Na to idzie
    klej, terakota czy kamień + fugi. Nawet lanie wody nie stwarza zagrożenia
    porażeniem, bo marne są szanse by woda dostała się aż do maty i znalazła
    jeszcze jakies uszkodzenie przewodów by porazić człowieka. Zreszta woda na
    podgrzewanej podłodze bardzo szybko wysycha nie dając możliwości penetracji.

  • 13. Data: 2010-02-24 10:28:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lut, 10:20, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Drugi pomysł to ogrzewanie podłogowe ale zasilane z pionu wodociągowego a
    > nie grzewczego. Problemem nie są lato ani zima tylko okresy gdy jeszcze nie
    > grzeją lub już nie grzeją. Czy to w ogóle ma sens? Ile czasu musi płynąc
    > woda aby zagrzać 4cm betonu?

    Kompletnie nie ma sensu. Dla porownania powiem Ci, ze u mnie podloga w
    lazience robi sie ciepla po ok 3-4 godzinach od wlaczenia CO, przy
    przeplywie rzedu ok 3l/minute. Czyli po przepchnieciu prawie 700l wody
    o temp. 30-35 st C :) Pozatym bedzie Ci w rurkach bardzo szybko
    odkladal sie kamien, bo caly czas bedzie tam plynela swieza woda.
    Trudno powiedziec co z takim cienkim pexem stanie sie po paru latach
    ale moze sie przytkac (a na pewno coraz wolniej oddawac cieplo na
    zewnatrz rurek :)

    Najlepszym rozwiazaniem jest mata grzewcza zatopiona w np. warstwie
    kleju pod plytkami! Bardzo szybko bedzie sie nagrzewac, dlugowieczne
    etc :) I zeby tylko odczuc efekt cieplej podlogi - nie bedzie bralo
    duzo pradu, nie trzeba duzych przekrojow przewodow zasilajacych etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2010-02-24 10:31:25
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > pomijając inne efekty uboczne takiego rozwiązania,
    > już widzę żonę wychodzącą z wanny/prysznica na podłogę 60 stopni C...

    albo ktora zaliczy w odruchu glebe i pocaluje podloge plecami/iersiami o
    takiej temperaturze:P wrazenia autora watku - bezcenne:) po pierwszym
    strzale kapciem przez glowe zalozyl by siakis termostat:P

    a na serio to elektrucznie bedzye wygpdnie i brak roznicowki to nie dramat.
    nawet jaklby doszlo do porazenia to stoisz na podlodze pod napieciem (nie
    zamykasz obwodu) - gorzej jak sie dotkniesz wtedy kranu, ogrzewania czy
    pralki.

    Zreszta... roznicowke mozna tez zamontowac na 2 przewodach

  • 15. Data: 2010-02-24 11:17:38
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Boombastic wrote:

    > Niezbyt dobre rozwiązanie, bo drewno to izolator.

    no i dobrze - stopa nie będzie oddawać ciepła
    będzie więc odczucie ciepła

    posiedź chwile na styropianie to będzie tak jakbyś siedział na poduszce
    elektrycznej

    --
    limken polimken

  • 16. Data: 2010-02-24 13:35:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    k.googlegroups.com...
> [...]
    > etc :) I zeby tylko odczuc efekt cieplej podlogi - nie bedzie bralo
    > duzo pradu, nie trzeba duzych przekrojow przewodow zasilajacych etc.

    Jak ja pytałem na tej grupie o ogrzewanie podl. prądem to usłyszałem
    dokładie odwrotne opinie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2010-02-24 13:58:16
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > dokładie odwrotne opinie.

    To nie tak
    Jak robisz dom od podstaw i całą instalacje CO to oczywistym jest ze lepiej
    zastosowac podłogówke wodną,.
    Jak jednak potrzeba tylko 2mkw do łazienki w mieszkaniu to dać mate
    elektryczną i po sprawie

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-02-24 14:03:16
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > lepiej zastosowac podłogówke wodną,.
    > Jak jednak potrzeba tylko 2mkw do łazienki w mieszkaniu to dać mate

    Ale ja się odniosłem tylko do tego co napisał Adam - "grzeje bardzo szybko i
    niedrogo".
    Mnie wszyscy mówili, że będę czekał godzinami i zapłacę za to majątek.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2010-02-24 14:25:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ale ja się odniosłem tylko do tego co napisał Adam - "grzeje bardzo szybko
    > i niedrogo".
    > Mnie wszyscy mówili, że będę czekał godzinami i zapłacę za to majątek.

    Wszyscy jak wszyscy. U mnie trwa to ok. 1-1,5 h by podłoga osiągnęła jakieś
    27 st. Różnicy na rachunkach za prad nie widzę specjalnej.

  • 20. Data: 2010-02-24 14:43:04
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]

    > lazience robi sie ciepla po ok 3-4 godzinach od wlaczenia CO, przy
    > przeplywie rzedu ok 3l/minute. Czyli po przepchnieciu prawie 700l wody

    Zdaje sie, ze masz podlogowke w calym domu? Z czego masz podlogi, w lazience,
    kuchni wiadomo kafelki, a w pokojach, salonie?

    --
    pozdr Z.