  • 1. Data: 2010-03-14 09:22:31
    Temat: Czy na garaż na swoim terenie musze mieć pozwolenie
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Chce na swojej działce postawić drugi garaż taki 6x7m, czy musze mieć na to
    jakieś pozwolenie i projekt?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-14 09:36:08
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Bartek pisze:
    > Witam
    > Chce na swojej działce postawić drugi garaż taki 6x7m, czy musze mieć na to
> [...]
    tak

    Michał

  • 3. Data: 2010-03-14 09:45:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Bartek pisze:
    > Witam
    > Chce na swojej działce postawić drugi garaż taki 6x7m, czy musze mieć na to
> [...]
    Jeśli jego powierzchnia jest większa niż 25 m2 po zewnętrznym obrysie, a
    6 x 7 to jest więcej, to zdecydowanie tak :-).

  • 4. Data: 2010-03-14 11:37:54
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Jeśli jego powierzchnia jest większa niż 25 m2 po zewnętrznym obrysie, a
    > 6 x 7 to jest więcej, to zdecydowanie tak :-).

    Powierzchnia bez znaczenia. Każdy garaż potrzebuje PnB.

  • 5. Data: 2010-03-14 12:15:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William Bonawentura pisze:

    > Powierzchnia bez znaczenia. Każdy garaż potrzebuje PnB.

    Dokładnie. Bez pozwolenia, na samo zgłoszenie, można postawić tylko
    "budynek gospodarczy" (o powierzchni zabudowy do 25m2).

    Inna sprawa, że nikt potem nie zabroni do "szopy na narzędzia" wstawić
    samochodu ;->

  • 6. Data: 2010-03-14 19:06:37
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam

    To bez znaczenia czy do 25 m2

    > Dokładnie. Bez pozwolenia, na samo zgłoszenie, można postawić tylko
    > "budynek gospodarczy" (o powierzchni zabudowy do 25m2).

    Aha, powiem że właściwie chodzi mi bardziej o budynek właśnie taki
    gospodarczy, coś pogrzebać, schować narzędzia itd.
    Ale czasami też wjechać samochodem żeby coś np. pospawać itd.

    No i na to nie trzeba pozwolenia? A projekt? Też nie trzeba na coś takiego?

    A jak definiowany jest garaż? Co o tym świadczy -brama?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 7. Data: 2010-03-14 20:01:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek pisze:
    > Witam

    > To bez znaczenia czy do 25 m2

    Chodzi o to, że na garaż każdej powierzchni potrzebne jest pozwolenie.

    > Aha, powiem że właściwie chodzi mi bardziej o budynek właśnie taki
    > gospodarczy, coś pogrzebać, schować narzędzia itd.
    > Ale czasami też wjechać samochodem żeby coś np. pospawać itd.

    To trzymaj się tej wersji i nie wspominaj na wszelki wypadek samochodu ;)

    > No i na to nie trzeba pozwolenia? A projekt? Też nie trzeba na coś takiego?

    Generalnie jest to budynek "na zgłoszenie". Zasadniczo powinien
    wystarczyć odręczny choć w miarę dokładny szkic, jak to ma wyglądać -
    wraz z naniesieniem tego na mapkę geodezyjną (choćby tę starą, co
    została po budowie).

    I jak w ciągu 30 dni od zgłoszenia nie będzie sprzeciwu urzędu, to można
    brać się do roboty.

    Aczkolwiek generalnie lepiej uzgodnić papierkologię z urzędem przed jej
    złożeniem - żeby czegoś tam nie brakowało. Jak masz ludzkie podejście,
    to i w urzędzie prędzej będą mieli ludzkie podejście, mi się nawet udało
    uzyskać _prawomocne_ pozwolenie na budowę w ciągu nieco poniżej miesiąca
    od złożenia papierów :D (i to bez żadnych łapówek).

    > A jak definiowany jest garaż? Co o tym świadczy -brama?

    Garaż jest definiowany tym, co napiszesz w zgłoszeniu.

    Aha - pamiętaj, że wolnostojące budynki gospodarcze mają z reguły stawkę
    podatkową 10x taką, jak powierzchnia budynku mieszkalnego. Możesz to
    nieco złagodzić, jeśli będziesz miał sufit ciut poniżej 2,10m - wtedy
    powierzchnia liczy się jako połowa.

  • 8. Data: 2010-03-15 07:50:17
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    wiadomości news:4b9d4083$1@news.home.net.pl...

    > Generalnie jest to budynek "na zgłoszenie". Zasadniczo powinien
    > wystarczyć odręczny choć w miarę dokładny szkic, jak to ma wyglądać -
    Można też sobie poćwiczyć w jakimś darmowym programie CAD'owskim :-)

    > wraz z naniesieniem tego na mapkę geodezyjną (choćby tę starą, co
    > została po budowie).
    Zgłaszałem ostatnio domek narzędziowy - musi być aktualna.

    > I jak w ciągu 30 dni od zgłoszenia nie będzie sprzeciwu urzędu, to można
    > brać się do roboty.
    j. w.

> [...]

    > uzyskać _prawomocne_ pozwolenie na budowę w ciągu nieco poniżej miesiąca
    > od złożenia papierów :D (i to bez żadnych łapówek).
    j. w. - ale to jeszcz przed Unią było :-)

    > Możesz to
    > nieco złagodzić, jeśli będziesz miał sufit ciut poniżej 2,10m - wtedy
    > powierzchnia liczy się jako połowa.

    Ale z kolei do celów warsztatowych - im wyżej, tym lepiej.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2010-03-15 09:49:47
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    [cut]
    > A jak definiowany jest garaż? Co o tym świadczy -brama?
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Garaż nie ma w prawie budowlanym swojej definicji. Dla urzednika jest to
    budynek, w którym mozna przechowywac samochód. Wiec jesli bedzie brama...
    Budynki garażowe, bez względu na wielkość, wymagają uzyskania pozwolenia na
    budowę. Aby je uzyskać należy zlecić wykonanie projektu budowlanego osobie,
    która ma uprawnienia (najnizsze jakie sa, nie musi to byc architekt).
    Projekt musi być zgodny z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania
    przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy. Procedura uzyskania
    pozwolenia jest taka sama jak dla budynku mieszkalnego.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2010-03-15 09:56:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4b9cd364$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > "budynek gospodarczy" (o powierzchni zabudowy do 25m2).
    >
    > Inna sprawa, że nikt potem nie zabroni do "szopy na narzędzia" wstawić

    no nie do konca...
    patrz dwa posty nizej...

    --
    pozdrawiam