  • 1. Data: 2009-09-28 09:25:51
    Temat: Czy na szambo jest potrzebne pozwolenie na budowe ?
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Stawiam maly budynek gospodarczy (do 35m2) na zgloszenie budowy bez
    pozwolenia. Z racji tego iz wewnatrz bedzie ubikacja i jedna umywalka
    chcialbym zrobic szambo. W starostwie dowiedzialem sie ze na szambo trzeba
    wystapic o pozowlenie na budowe. Czy to jest prawda, moge postawic budynek
    bez pozwolenia na budowe a szamba juz nie ? Szambo ma byc oczywiscie
    zakupione gotowe, tylko wrzucic do dolu w ziemi. Czy takie sa naprawde
    przepisy ? Czy moze ktos z was orientuje sie ile moze kosztowac projekt
    takiego szamba od architekta ? Czy miejsce posadowienie szamba bedzie musial
    wyznaczy geodeta - budynku napewno nie musi.

    P4tryk

  • 2. Data: 2009-09-28 10:29:31
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 28 Wrz, 11:25, "P4tryk" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > takiego szamba od architekta ? Czy miejsce posadowienie szamba bedzie musial
    > wyznaczy geodeta - budynku napewno nie musi.

    Tak. Na budowę szamba potrzebne jest pozwolenie.
    Projekt gotowy pewnie duzo nie kosztuje, jednak musisz pamiętać, że
    należy go adaptowac do warunków miejscowych.
    Czyli konieczny jest projekt zagospodarowania działki z lokalizacja
    tego zbiornika.
    Dodatkowo, jeżeli projektowany zbiornik będzie na terenie
    nieutwardzonym to potrzebne będzie wyłączenie z produkcji rolniczej.
    A na samym początku musisz sprawdzić jakie sa zapisy w planie
    zagospodarowania przestrzennego (zakładam, że jest), czy dopuszcza się
    na tym terenie
    budowe szamb. Ponadto musisz zrobić bilans terenu z wykazaniem
    wielkości powierzchni bilogicznie czynnej, zgodnie z PZP.

    pozdr

  • 3. Data: 2009-09-28 11:16:31
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystapic o pozowlenie na budowe. Czy to jest prawda, moge postawic budynek
    > bez pozwolenia na budowe a szamba juz nie ....
    Nie potrzeba zezwolenia na oczyszczalnię przydomową (zgłoszenie), niezbędne
    dokumenty dostarczy Ci sprzedawca (z reguły).
    Dokumentacje, które są wystarczające (dla niektórych przynajmniej starostw)
    można znaleźć na stronach producentów (sedyment) - wtedy możesz zrobić
    trochę "po swojemu" :-)
    qaz

  • 4. Data: 2009-09-28 18:04:48
    Od: Andrzej Dabrowski <a...@N...org>

    qaz pisze:

> [...]
    > można znaleźć na stronach producentów (sedyment) - wtedy możesz zrobić

    ale nie wszędzie taką oczyszczalnię można wybudować - u mnie o planie
    zagospodarowania określona jest minimalna wielkość działki - 2000m2. Na
    mniejszej nie da rady...

    Pozdr.
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-09-28 22:39:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Dabrowski" <a...@N...org> napisał w
    wiadomości news:h9qtnu$1fv$2@news.onet.pl...

    > ale nie wszędzie taką oczyszczalnię można wybudować - u mnie o planie
    > zagospodarowania określona jest minimalna wielkość działki - 2000m2. Na
    > mniejszej nie da rady...

    Na moim osiedlu ludziska maja oczyszczalnie na dzialkach 900m^2, wiec
    technicznie to wykonalne.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-09-29 10:15:03
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Dabrowski" <a...@N...org> napisał w
    > wiadomości news:h9qtnu$1fv$2@news.onet.pl...

    > Na moim osiedlu ludziska maja oczyszczalnie na dzialkach 900m^2, wiec
    > technicznie to wykonalne.

    Na idealnym gruncie może być studnia chłonna zamiast drenażu

  • 7. Data: 2009-09-29 10:46:31
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Na idealnym gruncie może być studnia chłonna zamiast drenażu

    no nie zupełnie...
    jak masz "prawdziwą" oczyszczalnie, to tak możesz zrzucać oczyszczoną wodę
    ale jak dren jest głównym elementem oczyszczalni (wszystkie najtańsze POŚie
    tak działają)
    to nie mozesz z niego zrezygnować...
    wtedy proponujesz szambo z przelewem do studni chłonnej... a za to powinno
    się rozstrzeliwać ;-)

  • 8. Data: 2009-09-30 12:38:07
    Od: Andrzej Dabrowski <a...@N...org>

    Maniek4 pisze:

    > Na moim osiedlu ludziska maja oczyszczalnie na dzialkach 900m^2, wiec
    > technicznie to wykonalne.

    technicznie to na pewno :) ale oficjalnie zgody w moim przypadku nie da
    rady uzyskać...

    U mnie jest jeszcze inna kwestia - brak wodociągu (niby jest w planach
    ale kiedy do nas dojedzie nie wiadomo...), wodę mamy ze studni i trochę
    średnio by było jakby mi ktoś obok drenaż zrobił :)

    Pozdrawiam,
    Andrzej