  • 21. Data: 2010-06-20 11:19:23
    Temat: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:hvkgtp$cf5$1@news.onet.pl...
    > Do tego dochodzą jeszcze koszty inwestycyjne. Kocioł na ekogroszek kupisz
    > za jakieś 8 kzł. Jak wygląda cena kotła kondensacyjnego na gaz? nie znam
    > tych realiów obecnie, ale jeszcze nie dawno to był wydatek rzędu
    > kilkunastu tys co najmniej.
    Eee. Teraz to ponizej 5000zł przyzwoity kociołek kupisz

    Czeski po 300zł jest podobno dostepny.

    Kris

  • 22. Data: 2010-06-20 11:33:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kris pisze:

    > Czeski po 300zł jest podobno dostepny.

    Nienie... :-) to polski ekogroszek :-). Czeski to chyba właśnie poniżej
    300 zł, ale nie chcę mieć kłopotów, to i w założeniach go nie uwzględniam.

    pozdr.
    robercik-us

  • 23. Data: 2010-06-20 12:58:56
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    stosunku do gazu i kotła kondensacyjnego to cena za węgiel "1100zł z przywozem".

    > Nie robiłem dokładnych kalkulacji to fakt, ale weź pod uwagę, że
    > korzystasz z węgla, bo nie masz gazu z rury i odnosisz to do gazu z
    > butli. Czy wygląda to dalej tak, jak mówisz?

    Bez sensu takie "wycieczki" w kierunku innych paliw. Równie dobrze można uzasadniać,
    że węgiel jest nieopłacalny bo palenie starą papą jest najtańsze - jeszcze ci do tego
    dekarze dostarczający opał dopłacają.

  • 24. Data: 2010-06-20 13:14:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Bez sensu takie "wycieczki" w kierunku innych paliw. Równie dobrze można
    uzasadniać, że węgiel jest nieopłacalny bo palenie starą papą jest najtańsze -
    jeszcze ci do tego dekarze dostarczający opał dopłacają.

    Ja odpowiadam w kontekście pytania, jakie zadał wątkotwórca, a tu już
    sens jest :-). On chciał zorientować się czy nie lepiej zastosować inne
    rozwiązanie niż kocioł na ekogroszek... o ile dobrze zrozumiałem :-)

  • 25. Data: 2010-06-20 15:21:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " 666" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > NIE, ponieważ jest rakotwórczy (a konkretnie to lepiszcze łączące drobiny
    > węgla w ekogroszek jest silnie rakotwórcze)!!

    Czy możesz mi podać jakieś dane wspierające taką tezę?

  • 26. Data: 2010-06-20 21:13:58
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > tych realiów obecnie, ale jeszcze nie dawno to był wydatek rzędu
    > kilkunastu tys co najmniej. No i jak z mocą, czy za porównywalną moc...?

    Moj z kompletnym sterowanie dwoch niezaleznych obiegow kosztowal o ile
    dobrze pamietam 4500zl. Wiecej do niego nie da sie dolozyc. Moc 24kW.

    Pozdro.. TK

    > W każdym razie jeszcze ciągle się opłaca węgiel w postaci groszku. U mnie
    > na składzie facet ma groszek luzem za coś ponad 6 stów, a workowany coś
    > ponad 7... za tonę. Do ośmiu jeszcze nie dobija.

    Do jesieni prawdopodobnie.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-06-20 21:16:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Do jesieni prawdopodobnie.

    Mój kolega już tej zimy płacił za ekogroszek 800zł/t

    Marek

  • 28. Data: 2010-06-20 21:16:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Czy możesz mi podać jakieś dane wspierające taką tezę?

    Czysta fantazja po prostu, nie wiedziales o tym> :-))

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-06-20 22:31:21
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Mój kolega już tej zimy płacił za ekogroszek 800zł/t

    W moich okolicach to normalna cena. Bez sensu taka alternatywa, syf, kila i
    mogila.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2010-06-21 10:07:44
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > czytając jak ludzie się męczą z ustawieniem pieca i jego w miarę
    > optymalnym spalaniem to chyba tak różowo nie jest ...
    > Dodatkowo jakośc ekogroszku jest rózna i nie wiadomo czy przy każdej
    > zmianie ekogroszku nie trzeba będzie znów szukać "optymlanych" ustawień ,
    > no i czy ekogroszek nie zawiera jakiś większych kawałków lub obcych "ciał"
    > które mogą spowodować zatrzymanie podajnika ...
    >
    > Nas w domu nie ma większość dnia , albo przynajmniej pół dnia. Martwi mnie
    > to że piec będzie nonstop działał , nawet latem mimo że nie ma takiej

    Ja wybrałem piec z podajnikiem na miał
    cena 1tona - 320zł netto

    na dom ok 180m2 + piwnica 80m2
    ogrzewanie na rok ok 6ton miału

    to daje kwotę 1920zł z ciepłą wodą.

    temp w domu w duze mrozy nawet 23-24stopnie

    raz na 2 dni zapelniam podajnik w mrozy
    w mniej chlodne dni raz na 3 dni
    teraz tylko woda grzeje się z pieca

    za niecale 2k chyba taniej nie ogrzeję domu