  • 11. Data: 2009-12-29 23:22:57
    Temat: Re: Czy piec gazowy powinien palic caly czas ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:589e3dee-4a71-4950-9e5b-

    >przelicz ile trzeba m3 gazu aby wyprodukowac 1 kwh w twoim kotle.
    >i ustaw moc taka jaka jest najekonomiczniejsza
    >ja mam tak

    >moc 9,3 kwh zuzycie 1,15m3
    >moc 16,3 kwh zuzycie 1,87 m3
    >moc 23,6 kwh zuzycie 2,78 m3

    A ja dla odmiany podam Ci przyklad z zycia. Pewnego wieczora kociol pracowal
    przez trzy godziny od pelnej mocy do jakiejs tam, nie sprawdzalem. Sadze ze
    przed wylaczeniem nie spadla ponizej 60%. Zuzycie gazu 6m^3. Nastepnego dnia
    od rana do wieczora spalil tyle samo, pozniej te 6m przez cala dobe. Kolejne
    doby to zuzycie 2 - 3m^3. Po kiego mam przegladac tabelki, jak trzy doby
    rowna sie trzy godziny pracy zaczyjanac od pelnej mocy? Przez te trzy dni
    temp. na zewnatrz byly zblizone, temp. w domu im dluzej kociol pracowal tym
    bardziej ustabilizowana.

    >tabela ponizej
    >Z tego wynika ze dla mojego pieca najlepsze parametry ma dla
    >srodkowego zakresu mocy.

    Nie wiem co z tego wynika, widze po gazomierzu jaki tryb pracy jest
    najbardziej oplacalny.

    >Wniosek
    >Wszystko zalezy jaki masz piec.

    Kociol pewnie tez, bardziej instalacje.

    >Pozatym wazniejsze jest utrzymywanie temperatury w domu a nie w
    >grzejnikach.

    No nie sposob sie nie zgodzic, jednak zalezy co tym grzejnikiem jest, lub
    jakie sa. Z pracy z podlogowka trybem wlacz/wylacz raczej trudno byc
    zadowolonym.

    >U mnie przy roznicy temperatury 20 stopni (w domu +20 na zew 0 )
    >wychodzi ze musze dostarczyc na godzine 0,3 m3
    >to jakies 2,5 - 3 kWh mocy. Zaden piec mi to nie zapewni w optymalnym
    >zakresie spalania.
    >Dlatego niech chodzi ON/OFF i niech sie zalacza tyle ile chce.
    >P.S.
    >Pompy tez nie musza chodzic nostop wtedy.

    Pompy to nic przy 3m^3 gazu na godzine w trybie on/off.

    Pozdro.. TK