  • 1. Data: 2011-04-13 19:31:32
    Temat: Czy podlewanie nowo posadzonych siwrkow raz w tygodniu wystarczy/
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam
    Bede sadzil rozne swierki (ze szkolki). Wysokosc 80-120 cm. W miejscach
    naslonecznionych i w polcieniach. Z prognozy IMGW wynika, ze w mojej okolicy
    w najbliższym miesiacu bedzie raczej slonecznie i bez deszczu. Czy
    podlewanie ich (obfite) raz w tygodniu (w weekendy) wystarczy, czy musze tez
    to robic w tygodniu? Temperatury jeszcze nie sa wysokie i licze na codzienna
    spora poranna rose.
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2011-04-13 19:59:44
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podlewanie ich (obfite) raz w tygodniu (w weekendy) wystarczy, czy musze
    > tez to robic w tygodniu? Temperatury jeszcze nie sa wysokie i licze na

    Sadź spokojnie. Po posadzeniu podlej obficie. Prognoza miesięczna nie
    koniecznie musi sie sprawdzić.
    Pozdrawiam spokojnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-04-14 18:14:38
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "skryba ogrodowy" napisał
    > Sadź spokojnie. Po posadzeniu podlej obficie. Prognoza miesięczna nie
    > koniecznie musi sie sprawdzić.

    Posadzę, posadzę :-) Prognozę mam zasadniczo gdzieś (najlepsze są te z TVN,
    bo łatwo przewidzieć, że w rzeczywistości będzie odwrotnie). Nurtuje mnie,
    czy jak BĘDZIE SUCHO, to podlewać w tygodniu (specjalnie 100 km jechać w
    dwie strony), czy starczy raz na tydzień?
    Pozdrawiam jeszcze spokojniej

  • 4. Data: 2011-04-14 20:09:40
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > mnie, czy jak BĘDZIE SUCHO, to podlewać w tygodniu (specjalnie 100 km
    > jechać w dwie strony), czy starczy raz na tydzień?

    Podlewaj gdy masz okazję. W swoich planach wyjazdowych możesz wykorzystywać
    wskazania podawane dokładnie tutaj:
    http://www.twojapogoda.pl/
    Wystarczy wpisać nazwę miejscowości i masz prognozę na co najmniej 14 dni.
    A prognoza z TVN u mnie sprawdza się dość dokładnie. To już nie te czasy
    kiedy Wicherek i Chmurka bazowali na słabej sieci meteo.

    Pozdrawiam prognostycznie
    skryba

  • 5. Data: 2011-04-15 15:54:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 22:09:40 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Wystarczy wpisać nazwę miejscowości i masz prognozę na co najmniej 14 dni.
    > A prognoza z TVN u mnie sprawdza się dość dokładnie.

    Żartujesz sobie. To oni maja SWOICH meteorologów? He he :-)

    > To już nie te czasy
    > kiedy Wicherek i Chmurka bazowali na słabej sieci meteo.

    Może właśnie dlatego wtedy ci, co przepowiadali pogodę, musieli MYŚLEĆ -
    prognoza moim zdaniem bywała trafniejsza o wiele.

    Dziś myśleć=kojarzyć_faktów meteorolodzy nie muszą, tylko gapią się w
    bezmyslne pudełka i trzepią w eter, co im te pudełka na język przynoszą.
    A stacje meteo się pozamykało. Mało która się ostała, a te, które są, z
    biegiem czasu wchłonęły się w granice rozrastających się miast i prowadzą
    badania nieadekwatne do niczego, otrzymując wyniki zaburzone przez
    bliskomiejski mikroklimat.

  • 6. Data: 2011-04-16 06:37:45
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "skryba ogrodowy" napisał
    > Podlewaj gdy masz okazję.
    Nie rozumiemy sie. Moge tam byc jedynie w weekendy. W tygodniu nie. Bez
    wzgledu na pogode. Zakladajac ze bedzie susza (wiedza nie z prognozy, tylko
    z obserwacji) chcialbym wiedziec czy drzewa poradza sobie czy MUSZE tam
    jechac specjlanie lub zatrudnic kogos miejscowego (wyjdzie mi taniej), aby
    to zrobil za mnie.

  • 7. Data: 2011-04-16 06:39:46
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Ikselka" napisał
    > Dziś myśleć=kojarzyć_faktów meteorolodzy nie muszą, tylko gapią się w
    > bezmyslne pudełka i trzepią w eter, co im te pudełka na język przynoszą.

    Nawet prognozy IMGW sa do bani :-( Nie mowie o tych wielodniowych. Nie
    sprawdzaja sie tez te "na jutro". Dowiedzialem sie o tym dopiero jak przez
    dluzszy czas weryfikowalem je na codzien. Co nie zmienia faktu, ze
    sprawdzalnosc TVN sobie podaje 98% :-)
    pzdr

  • 8. Data: 2011-04-16 08:26:46
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > tam jechac specjlanie lub zatrudnic kogos miejscowego (wyjdzie mi taniej),

    Przez pierwsze trzy miesiące asekurowałbym sie w ten sposób.

  • 9. Data: 2011-04-16 18:38:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > Zakladajac ze bedzie susza (wiedza nie z prognozy,
    > tylko z obserwacji) chcialbym wiedziec czy drzewa poradza sobie

    Hejka. Bez paniki. Podlanie raz na tydzień w zupełności wystarczy w
    przypadku suszy. Najważniejsze jest solidne podlanie zaraz po posadzeniu.
    Pozdrawiam wilgotnościowo Ja...cki

  • 10. Data: 2011-04-17 05:35:01
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Bez paniki. Podlanie raz na tydzień w zupełności wystarczy w
    > przypadku suszy. Najważniejsze jest solidne podlanie zaraz po posadzeniu.

    Jasne. Tyle tylko, że asekuracja "na telefon" może być przydatna, bo człek
    się może rozchorować - czego mu nie życzę bynajmniej. Może auto się zepsuć
    itp itd. Życie jest pełne niespodzianek:-)
    Pozdrawiam przezornie
    skryba
    Ps. Czy odp w spr. fot. dotarła?