  • 1. Data: 2009-06-16 06:24:46
    Temat: Czy popełniam samowolę budowlaną ???
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Witam !

    Projekt budynku gospodarczego nie zawierał okna w pomieszczeniu od strony
    elweacji południowej, nie zawierał kominu do pieca , nie zawierał kanału
    technicznego w posadzce garażu oraz przyłącz energetyczny okreśłony został
    jako zasilanie przyłączem 230V. Podczas budowy wstawiłem okno od strony
    wschodniej elewacji, w ściana działowa zawiera wbudowany komin, w posadzce
    garażu wykopałem i wymurowałem kanał techniczny warsztatowy a zasilanie
    budynku doprowadziłem trójfazowo . Czy to może zostać zakwalifikowane jako
    samowola budowlana ? Jeśli tak to w kórych zmianach i co mi za to grozi :((?
    Pytam bo sąsiad mi pogroził :((
    Marek

  • 2. Data: 2009-06-16 11:18:34
    Temat: Re: Czy popełniam samowolę budowlaną ???
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > samowola budowlana ? Jeśli tak to w kórych zmianach i co mi za to grozi :((?

    co do okien to nie ma problemu

    natomiast komin i kanał to juz problem

    albo zrobisz poprawkę projektu i zmianę w pozwoleniu na budowę
    albo dostaniesz karę, ok 200zł za jedno przewninienie.
    albo PINB podbije ci odbiór i tyle.

    michal

  • 3. Data: 2009-06-16 17:24:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...onet.pl> napisał

    > Pytam bo sąsiad mi pogroził :((

    A skąd sąsiad tak dokładnie zna projekt Twojego domu??

  • 4. Data: 2009-06-16 17:53:22
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Usrobo pisze:
> [...]

    Przyłącza można bez zgłoszenia i bez pozwolenia wykonać, ale... ZE
    musiałby potwierdzić zgodnie z odrębnymi przepisami odbiór wykonanego
    przyłącza, tzn. na podstawie art. 29a Prawa budowlanego (ważne żeby
    znalazł się zapis o art. 29a Pb)

    > co do okien to nie ma problemu

    chyba, że od granicy z sąsiednią działką jest 3m, to jest problem i
    dlatego sąsiad pogroził ;)

    > natomiast komin i kanał to juz problem

    komin jak na "zewnątrz" to problem, komin w sensie murowany na fundamencie

    > albo zrobisz poprawkę projektu i zmianę w pozwoleniu na budowę
    > albo dostaniesz karę, ok 200zł za jedno przewninienie.

    A skąd to 200 zł za przewinienie wytrzasnąłeś? ;)
    Nie polecam takich zmian do pozwolenia po wykonaniu czegoś, zmiany do
    pozwolenia robi się przed zamierzonymi odstąpieniami od zatwierdzonego
    projektu budowlanego i warunków pozwolenia na budowę. :) - jeżeli są
    istotne.

    > albo PINB podbije ci odbiór i tyle.

    albo i nie ;)

  • 5. Data: 2009-06-16 20:12:21
    Od: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A skąd sąsiad tak dokładnie zna projekt Twojego domu??

    Może postawił budynek w odległości 3 metrów od granicy działki a sąsiad jest
    biegły w prawie budowlanym.

  • 6. Data: 2009-06-17 05:52:29
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Może postawił budynek w odległości 3 metrów od granicy działki a sąsiad
    > jest biegły w prawie budowlanym.

    Z budynkiem jestem w granicy z sąsiadem :(
    A z tym przyłączem jak jest ?
    Co muszę mieć ??

  • 7. Data: 2009-06-17 06:22:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marek pisze:
    > Użytkownik "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Z budynkiem jestem w granicy z sąsiadem :(
    > A z tym przyłączem jak jest ?
    > Co muszę mieć ??

    z tym "w granicy" to przesadziłeś.
    jak sie sąsiad uprze to będzie rozbiórka.

    ja bym sie uparł

    michal