  • 61. Data: 2009-06-21 15:28:05
    Temat: Re: Czy pospinac rury miedziane z uziemieniem?
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 13:38:50 +0200, Maniek4 napisał(a):
    > Do pompy CO podlaza sie przewod ochronny tak czy tak.
    Pewnie masz na myśli żyłę ochronną w przewodzie zasilającym.

    W drzwiach wejściowych masz jeden zamek czy dwa?
    Tak samo w elektryce - na jednym zabezpieczeniu i to wątpliwym jeśli to
    możliwe się nie poprzestaje (ktoś może pompę podłączyć przez przedłużacz
    bez styku ochronnego, żyła ochronna jest cienka w przewodzie zasilającym).

    Zabezpieczenia są tym skuteczniejsze im opór jest mniejszy - dlatego
    właśnie połączenia wyrównawcze grubszymi przewodami i "obejścia" przewodem
    wszelkich filtrów, liczników itp.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 62. Data: 2009-06-21 15:29:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> writes:

    > Dawne małooszczędne żarówki zostaną zastąpione LED-ami, które przy
    > takim samym natężeniu światła będą pobierały 1/1000 mocy żarówki.
    > Zwykłe grzejniki elektryczne zostaną zastąpione pompami cieplnymi
    > potrzebującymi do zailania kilku watów mocy.

    Jedno i drugie jest fizycznie niemożliwe.

    MJ

  • 63. Data: 2009-06-21 15:33:36
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 15:57:02 +0200, Maniek4 napisał(a):
    > uziemiony
    > grzejnik moze byc wrecz bardziej niebezpieczny w niektorych sytuacjach i z
    > tej informacji tez jakas korzysc jest,
    No cóż... Każde zabezpieczenie ma swoje minusy
    ABS w określonych sytuacjach wydłuża drogę hamowania. Mocne zabezpieczenie
    drzwi czy kraty w oknach utrudniają ewakuację itp itd.

    No i tak jak było napisane... Jeżeli własne przemyślenia niezgodne z prawem
    wysnuwamy to zaznaczajmy, że to przemyślenia coby ktoś kto jednego posta
    przeczyta nie zbłądził.

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 64. Data: 2009-06-21 15:46:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zabezpieczenia są tym skuteczniejsze im opór jest mniejszy - dlatego
    > właśnie połączenia wyrównawcze grubszymi przewodami i "obejścia" przewodem

    W zalozeniach takie uziemienie jest wystarczajace inaczej nie mialo by w
    ogole sensu. Fakt, ze mozna debilnie podlaczyc pompe przedluzaczem bez
    uziemienia, no ale to oddzielna nauka i nazywa sie psychologia. Nie mam nic
    przeciwko takiej redundancji, ale w tym przypadku moze wprowadzic dodatkowe
    zagrozenie. Konczmy bo krazymy w miejscu.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-06-21 18:40:03
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jedno i drugie jest fizycznie niemożliwe.

    Jak byłem bardzo mały to komputery zajmowały kilka pomieszczeń, a ich
    podzespoły montowane były w wielkich szafach. Twarde dyski były większe od
    mojego biurka. Telefony były tylko takie czarne z ebonitu i nie zawsze
    chciały się łączyć. Aparaty fotograficzne wymagały klisz fotograficznych.
    Muzyki można było posłuchać tylko z gramofonu lub magnetofonu szpulowego
    sporej wielkości. Zegarki z budzikiem były tylko takie sporej wielkości do
    postawienia na szafkę nocną, nakręcane ręcznie. Radia i telewizory były
    sporych rozmiarów i posiadały lampy.
    Kalkulatory były mechaniczne, przypominające maszynę do pisania. Wiedzę
    zdobywało się z książek, po które trzeba było iść do biblioteki lub do
    księgarni, bo nie istniał internet, a filmy oglądało się w kinach.
    Wszystkie urządzenia zasilane elektrycznie pobierały sporą moc i były
    źródłem sporej ilości ciepła.

    I pomyśleć, ze wszystkie te ww rzeczy, niemożliwe wtedy do zminiaturyzowania
    noszę przy sobie w formie telefonu komórkowego.
    Dlatego też nie pisz, że jest to niemożliwe fizycznie, bo nie wiemy co
    przyniesie przyszłość.

  • 66. Data: 2009-06-21 19:47:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> writes:

> [...]
    > zminiaturyzowania noszę przy sobie w formie telefonu komórkowego.
    > Dlatego też nie pisz, że jest to niemożliwe fizycznie, bo nie wiemy co

    Sorry, nie da się zrobić źródła światła 1000 razy wydajniejszego od
    żarówki.

    Elektryk takie rzeczy powinien wiedzieć.

    MJ

  • 67. Data: 2009-06-21 20:26:30
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Sorry, nie da się zrobić źródła światła 1000 razy wydajniejszego od
    > żarówki.
    >
    > Elektryk takie rzeczy powinien wiedzieć.

    Oj człowieku małej wiary :)
    A czy źródła światła muszą przetwarzać energię elektryczną na światło ?
    Zastanów się nad czymś takim jak pompa ciepła. Pompa taka potrzebuje energii
    tylko po to, żeby zapewnić przepływ ciepła z jednego do drugiego ośrodka,
    używając przy tym mniej energii elektrycznej niż uzyskiwanej energii
    cieplnej. Obecnie produkowane pompy ciepła potrafią dostarczyć 2-3 razy
    więcej energii cieplnej niż energii elektrycznej, którewj potrzebują do ich
    działania.
    Wyobraźmy sobie teraz źródło światła, które potrafi magazynować światło, a
    zasilanie potrzebne będzie tylko i wyłącznie do magazynowania i zarządzania
    tą energią. Na dobrą sprawę już takie źródła światła istnieją, które nawet w
    ogóle nie potrzebują energii elektrycznej - wykorzystują zjawisko
    fosforoscencji. Co przyniesie nam nowa technologia tego jeszcze nie wiemy,
    ale jedno jest pewne ludzkość zawsze będzie poszukiwać nowych metod i
    rozwiązań.

  • 68. Data: 2009-06-21 20:40:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > ale jedno jest pewne ludzkość zawsze będzie poszukiwać nowych metod i
    > rozwiązań.

    Ale odjazdowo sie zrobilo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2009-06-21 22:21:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 22:26:30 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Oj człowieku małej wiary :)

    No tak, Jacusiu jajakoko, zrobisz źródło światła, które będzie więcej
    energii świetlnej dawało, niż pobierało innej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 70. Data: 2009-06-22 12:42:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:l28rlx2vljxb.dlg@oldfield.org.pl...

    > No tak, Jacusiu jajakoko, zrobisz źródło światła, które będzie więcej
    > energii świetlnej dawało, niż pobierało innej.

    Tak i do tego będę brał od ciebie baaaaaardzo dużo pieniążków, bo Adaś
    uważa, że dobry fachowiec to tylko ten, który bierze baaaaaaardzo dużo kasy,
    a kit to Adaś już sam sobie potrafi wciskać :)
    Swoją drogą, Adasiu zanim zabierzesz głos w dyskusji spróbuj przeczytać i
    zrozumieć co piszą inni, a jak nie dajesz rady to poproś kogoś starszego,
    żeby ci wytłumaczył o czym dyskutują dorośli ludzie i nie "wciskaj kitu"
    innym.