  • 171. Data: 2016-07-17 18:51:16
    Temat: Re: Czy projektor to telewizor?
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Ale prosze cie bardzo -wytłumacz mi jak katole powinni sie zachowac? Co ci nie
    pasuje? Całkiem powaznie pytam, szukam metod pogodzenia zdrowego rozsądku z
    milosiernym podejsciem do potrzebujących.
    Przeczyraj coś na pasał- na spokojnie bez emocji

    > A przestales chodzic nie z powodu katoli, tylko wlasnej wiary. Scisle mówiąc -braku
    wiaru. Ci wierzący i zaangarzowani a oburzeni na kosciół przenoszą sie do jakis
    protestantów itp. Ty o ile wiem sie nie przesniosłes. Ale to juz tak nawiasem mówiąc.
    Z rok temu jak opisywałem aktywność proboszcza to sugerowałeś zmianę parafii
    Cora nastoletnia z przystanku Woodstock wraca(ja niestety w tym roku tam być nie
    mogłem)- w pewnym sensie wolontariuszkom tam była, za tydzień na SDM jechać chciała-
    tez wolontariat tylko ze tam za wolontariuszem zostanie dwieście pln krzyczeli. Taki
    boski biznes. Więcej przykładów chcesz ?
    Ty pełen miłosierdzia katol piszesz to co wyżej piszesz. Ludziska przed śmiercią
    uciekają zauważ

  • 172. Data: 2016-07-17 19:03:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 18:51:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    mówiąc.
    > Z rok temu jak opisywałem aktywność proboszcza to sugerowałeś zmianę parafii

    podtrzymuję, z tym ze najpierw zaleca sie otwarcie na boga, same rytuały to
    zdecydowanie za mało.
    A przy okazji - bardzo ciekawe ostatnio takie sluchalem - no ale trzeba godzinke
    poswiecic
    https://www.youtube.com/watch?v=Df9J68y2YeA

> [...]
    tez wolontariat tylko ze tam za wolontariuszem zostanie dwieście pln krzyczeli. Taki

    no i co z tego? przeciez to jakis kompletny duperel i na dodatek ciezko to nazwac
    czym złym czy nieuczciwym.

    >Więcej przykładów chcesz ?
    > Ty pełen miłosierdzia katol piszesz to co wyżej piszesz. Ludziska przed śmiercią
    uciekają zauważ

    nie znajdziesz mojego slowa na to ze uciekajacym przez wojną należy nie pomagac.
    Znajdz i cytuj, bede sie kajał.

    b.

  • 173. Data: 2016-07-17 20:36:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-16 o 18:11, Budyń pisze:

    > ty maniek z dwóch kont piszesz?

    Cale zycie z jednego.

    > Jaki idiotyzm? Gdy opisujemy skutki islamizacji na nas jedziesz po calosci. Sie
    zdecyduj jakie masz zdanie na temat naplywu islamistow do europy.

    Pisalem juz kiedys. Za Rosje mnie kiedys tu zjechano. Dla nas najlepszy
    wydaje sie byc model Australijski. Tam premier powiedzial cos w tym
    stylu: mozecie do nas przyjechac i zyc jak my. Ale jezeli nie podobja
    wam sie nasze zasady to nie przyjezdzajcie. To jest bardzo proste. Kazdy
    kraj powinien byc wierny swojej kulturze i zasadom. Sytuacja w ktorej te
    zaczyna sie zmieniac by nie ranic uczuc naplywajacej mniejszosci jest
    idiotyzmem. I oczywiscie pochodna w prostej linii jest to, ze chca dalej
    tu przyjezdzac i miec coraz wieksze oczekiwania. Narzuca sie pytanie,
    czy to oni sa zli, czy jednak wladza w europie glupia?

    Pozdro.. TK

  • 174. Data: 2016-07-17 21:08:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 20:36:20 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > tu przyjezdzac i miec coraz wieksze oczekiwania. Narzuca sie pytanie,
    > czy to oni sa zli, czy jednak wladza w europie glupia?

    przeciez my dokladnie to samo mowimy, maniek , gdzie są roznice?

    b.

  • 175. Data: 2016-07-17 21:08:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-16 o 18:26, Budyń pisze:
> [...]
    tamte społecznosci mają prawo do swojego kraju, do zycia w pokoju w swoich granicach
    i do względnego dostatku - dokladnie jak spoleczenstwo w ktorym ja zyje.

    > probujesz mi przypisac cos czego nie napisalem

    No oczywiscie, ze nie napisales. Ale tylko glupi nie zauwazy sensu tego
    co piszesz. Taka wlasnie jest Twoja postawa i tyle.

    używania rozumu - jesli jakies dzialanie pozytywne krótkoterminowo poskutkuje
    rzeziami za lat kilkadziesiąt musze szukac innych rozwiązan.

    > No i zgoda -nie wpuszczac islamistow. Ale istotne jest dlaczego. Ano dlatego ze ich
    system ideologiczny zakłada wymordowanie nas lub uczynienie z nas niewolników.
    Katolicyzm nie zabrania uzywania rozumu. Bycie miłosiernym głupcem chwalebne nie
    jest.

    Nie pamietam kogo dokladnie papiez sobie z Grecji przywiozl. Czy czasem
    nie okazal sie glupcem?

    > Spokojnie mozemy wpuszczac chrzescijan.
    > Natomiast islamistom pomagajmy tak aby aby to bylo bezpieczne dla nas - czyli
    stwarzajc im warunki do zycie w ich wlasnym kraju.

    Owszem, ale to pozniej.

    społeczenstwa kultury i religii - ale mamy tez obowiazek wspomóc w miare swoich
    mozliwosci uchodzców -po to zeby nie musieli uciekac.

    > Nie banany. Karabiny. I chleb. Gdysmy walczyli o polske tyle by nam wystarczylo.

    Ale komu? Rzadowym, opozycji, czy chu wie komu jeszcze?
    Co z tymi ktorzy walczyc nie moga? Bo oczywiscie wiemy, ze na wojne to
    nie ma prostego przepisu i gina postronni ludzie. Maja prawo godnie zyc
    czy nie?

    > A ja, zgodnie z przykazaniem, traktuje ich jak siebie, ale nie lepiej od siebie.

    Pisaniem zeby nie wpuszczac? Chodzisz moze po zlej dzielnicy noca w
    koszulce z napisem mam was gdzies pedaly tej dzielnicy? Mniej wiecej
    podobnie wyglada tam zycie. Kazdy dzien to wyzwanie. Ty wyciagasz nogi w
    fotelu i zastanawiasz sie co to jutro kupic w Biedronce.

    > moim celem nie jest mój wlasny spokoj tylko milosierna ale i mądra pomoc
    potrzebującym. Nie wiem skad bierzesz takie pomysly o moim nadrzednym celu.

    Twoj cel niczym Cie nie wyroznia od celu wzglednie wrazliwego czlowieka,
    ktory bedzie zalowal, opowiadal jak to im zle, ale za nic nie zgodzi sie
    na zmiane wlasnego spokoju. A ze tak walne slowem pisanym, choc
    umoralniac nikogo tu nie zamierzam. Napisane jest: bylem glodny a nie
    daliscie mi jesc. Bylem spragniony a nie daliscie mi pic. Przybyszem
    bylem a nie przygarneliscie mnie... Calosc sobie odswiez, bo zdaje sie,
    ze zapomniales. Nastepne slowa sa tylko gorsze.

    > a tego to nie zrozumialem kompletnie

    Jestes dorosly to pare lat zyjesz. Wiec wiesz, ze zycie nie jest proste
    i nie ma latwych rozwiazan jednym zdaniem. Tym bardziej nie jest latwo
    kiedy chodzi o zycie wielu innych. Za to tu jednym zdaniem znajdujesz
    rozwiazanie.
    Druga sprawa to jestes katolikiem i chodzisz do kosciola z tego co
    piszesz pewnie czesciej niz wiekszosc deklarowanych. Problem w tym, ze
    to co piszesz tu pozwala domyslac sie, ze to "lezenie krzyzem" nie
    sprawia, ze jestes lepszym czlowiekiem. Nie zrozum mnie zle. Nie oceniam
    Cie. Uwazam tylko, ze idziesz na skroty.

    > a tak w ogole poza jechaniem nas hipokrytami oczekiwalbym abys zdradzil jakie ty
    masz pomysly na rozwiazanie problemu imigrantow.

    Tu nie chodzi o moj przepis na rozwiazanie problemu tylko o empatie,
    ktorej Tobie zadeklarowamu katolikowi bardzo brakuje. Dziwne, ze tego
    nie widzisz, ale gadasz tak samo jak zadeklarowani tu antykatolicy.

    Pozdro.. TK

  • 176. Data: 2016-07-17 21:11:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-17 o 21:08, Budyń pisze:

    > przeciez my dokladnie to samo mowimy, maniek , gdzie są roznice?

    Formalnie nie ma. W podejsciu, kiedy mleko sie juz rozlalo sa.

    Pozdro.. TK

  • 177. Data: 2016-07-17 22:02:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 18:51:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ty pełen miłosierdzia katol piszesz to co wyżej piszesz. Ludziska przed śmiercią
    uciekają zauważ

    Serio w to wierzysz? Jakby tak bylo to by sie zatrzymali w Grecji albo Turcji.
    A oni gdzie pra? Niemcy i UK, gdzie największe zasiłki :-)
    Nikt z "uchodzcow", ktory dotarl tak wysoko na polnoc nie ucieka przed
    smiercia, a tylko idzie po darmowa kase. Zreszta wiekszosc z nich przyjechalo
    wlasnie z Turcji, gdzie wojny nie bylo tylko socjal i warunki slabe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 178. Data: 2016-07-17 23:38:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 21:08:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No oczywiscie, ze nie napisales. Ale tylko glupi nie zauwazy sensu tego
    > co piszesz. Taka wlasnie jest Twoja postawa i tyle.

    Ja tego nie napisalem - i podkreslam - nie o komfort mojego zycia chodzi.
    A co sobie glupi pomysli to trudno mi przewidziec.

> [...]
    jest.

    > Nie pamietam kogo dokladnie papiez sobie z Grecji przywiozl. Czy czasem

    papiez nawoluje do milosierdzia, ja sie pod tym podpisuję. Polskie rodziny przyjely
    uchodzcow. Uchodzcy ci spierd... do niemiec. Czyzby im nie chodzilo o ratowanie
    zycia, a my katole dalismy sie wykorzystac?

    stwarzajc im warunki do zycie w ich wlasnym kraju.

    > Owszem, ale to pozniej.

    dlaczego pozniej? Siedzą bezpieczni w tureckich obozach, trzeba im podeslac kasy aby
    im rozbujac gospodarke to sobie sami poradzą.

> [...]
    > Co z tymi ktorzy walczyc nie moga? Bo oczywiscie wiemy, ze na wojne to
    > nie ma prostego przepisu i gina postronni ludzie. Maja prawo godnie zyc

    mają. I maja przede wszystkim we wlasnym kraju. Komiu podeslac karabiny nie wiem bo
    specyfiki konfliktu nie znam.

> [...]
    > podobnie wyglada tam zycie. Kazdy dzien to wyzwanie. Ty wyciagasz nogi w
    > fotelu i zastanawiasz sie co to jutro kupic w Biedronce.

    Miedzy niewpuszczeniem imigrantow ekonomicznych z powodów bezpeczenstwa a
    niepomaganiem jest spora roznica ktorej dostrzec nie chcesz.

> [...]
    > na zmiane wlasnego spokoju. A ze tak walne slowem pisanym, choc
    > umoralniac nikogo tu nie zamierzam. Napisane jest: bylem glodny a nie

    katolstwo rozumie to tak - podziel sie jedzeniem tym ktore masz. Ale oni nie chcą -
    oni chca wiecej niz my mamy (i jada do niemiec). Zasada milosci blizniego nie
    przewiduje traktowania innych lepiej od siebie.

    Bylem spragniony a nie daliscie mi pic. Przybyszem
    > bylem a nie przygarneliscie mnie... Calosc sobie odswiez, bo zdaje sie,
    > ze zapomniales.

    ty nie zapomniales -ale ich nie rozumiesz.

> [...]
    > sprawia, ze jestes lepszym czlowiekiem. Nie zrozum mnie zle. Nie oceniam
    > Cie. Uwazam tylko, ze idziesz na skroty.

    nie - to ty idziesz na skróty. Pomagajmy, a potem chodzby potop i rzeź, zero
    refleksji jak im pomoc, a sobie (w sense naszym rodzinom, spolecznosci) nie
    zaszkodzic. Jesli jest taki sposob trzeba go użyć.

    > Tu nie chodzi o moj przepis na rozwiazanie problemu tylko o empatie,
    > ktorej Tobie zadeklarowamu katolikowi bardzo brakuje.

    tobie sie pozajaczkowało cos - gdzie masz w zasadach religijnych kk empatie? Uznales
    to za synonim milosierdzia a to nieprawda, i spodziewasz sie ze gdy nie jestem
    wzruszony do łez, to nie jestem miłosierny. Błąd merytoryczny.

    b.

  • 179. Data: 2016-07-18 09:29:10
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Serio w to wierzysz?

    https://www.google.pl/search?q=victims+in+syria&espv
    =2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a
    hUKEwjg0LnBvvzNAhVLFSwKHZXJAlMQ_AUIBigB

  • 180. Data: 2016-07-18 10:03:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 19:03:51 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > nie znajdziesz mojego slowa na to ze uciekajacym przez wojną należy nie pomagac.
    Znajdz i cytuj, bede sie kajał.
    Generalnie chodzi mi o to "a generalnie sie z toba zgadzam,"
    Skin Adam Sz napisał co napisał a Ty się z nim generalnie zgadzasz