  • 11. Data: 2013-11-15 21:11:54
    Temat: Re: Czy suporek świeci?
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Podsunąlem artykul,bo ciekawy.Z tego,co widzę -nikt go nie czytal.

    Z radiacją(?) mialem do czynienia raz.Prowadzilem w latach 80tych firmę
    fotograficzną,blony zwojowe kupowalem świeże w Fotonie.Po wywolaniu pierwszej z nowej
    partii oprócz negatywu zobaczylem wszystkie napisy,jakie byly na papierze.Cala
    partia(boda 200 szt) byla tak skażona.Póżniej dowiedzialem się,że czasem miewali
    takie wpadki-minimalnie radioaktywny jakiś skladnik.
    Tak samo jak przy materialach budowlanych-liczy się czas ekspozycji,a nie krótka
    dawka.
    Tytul postu byl na wyrost.To normalne,że luna bić nie będzie.Ale wqwila mnie niedawno
    uslyszana gadka,że ceramika jest OK,zdrowa i w ogóle,a proponowany termorex to
    dziadostwo iw ogóle...Mówie gościowi że cegielnia jest 15 km od nas,może jechać i sam
    haldę pylu zobaczy-spojrzal na mnie jak na idiotę.
    I na pochwale wiary(w reklame)kończę.
    Pozdro.dolniak

  • 12. Data: 2013-11-15 21:30:07
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "jan dolniak" <d...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Tak samo jak przy materialach budowlanych-liczy się czas ekspozycji,a nie
    >krótka dawka.

    Mój licznik mierzy cały czas i zapisuje w pamięci każde wyładowanie w
    lampie. Trzymałem przez miesiąc w beczce. Ekspozycja była długa i pomiar
    wynosił tyle co średnia z całego roku. Czyli nie promieniuje.

  • 13. Data: 2013-11-15 21:42:14
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    No bo nie promieniuje i już .A jeśli-bo różny węgiel do elektrowni trafia-to i tak są
    to wartości niemierzalne.
    To skąd takie opinie?

  • 14. Data: 2013-11-15 22:08:12
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 21:42:14 UTC+1 użytkownik jan dolniak napisał:
    > No bo nie promieniuje i już .A jeśli-bo różny węgiel do elektrowni trafia-to i tak
    są to wartości niemierzalne.

    > To skąd takie opinie?

    W`węglu mogą być nie mierzalne ale w czasie spalania węgla radioaktywność się nie
    spala. W popiołach jest tyle samo co było w węglu. Ale popiołu jest mniej niż było
    węgla.

  • 15. Data: 2013-11-16 09:46:12
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Tak,ale nadal są to wartości trudne do zmierzenia, tym bardziej że:
    .wbrew pozorom ktoś tego pilnuje,bo by poruta straszna się zrobila
    .popioly są latwo dostępnym koncentratem soli różnistych pierwiastków i wielu
    cwaniaków sporo zarabia na ich pozyskiwaniu (no,może niekoniecznie u nas...)
    .nadal nie rozumiem dobrej opini o ceramice mimo że ilość pylów w niej jest
    porównywalna z betonami komórkowymi.Dlatego podziwiam potęgę reklamy.
    dolniak

  • 16. Data: 2013-11-17 02:03:58
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 09:46:12 UTC+1 użytkownik jan dolniak napisał:
> [...]
    >
    > .nadal nie rozumiem dobrej opini o ceramice mimo że ilość pylów w niej jest
    porównywalna z betonami komórkowymi.Dlatego podziwiam potęgę reklamy.

    Jakoś 40 lat temu nie mieli problemów ze zmierzeniem. Moim zdaniem wtedy była
    kontrola. Teraz byle taniej było żeby jak najwięcej dało się zarobić.