  • 11. Data: 2009-11-24 23:47:50
    Temat: Re: Czy tak położony gips, gładz jest prawidłowy?
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > zwykly Twoj blad .. wszystkie farby wpienne, klejowe itp., ktore po
    > namoczeniu odchodza od sciany (  a nawet i nie po namoczeniu) nalezy
    > zdrapac ... Ty byles na tyle leniwy, ze poszedles po grunt i
    > jechane ... namoczone spuchlo i kleilo sie do walka ... leniwy traci
    > dwa razy ;-) fabryka wie do czego robi ten grunt i wystarczy poczytac
    > specyfikacje techniczna, a ze jakis cymbal w sklepie o tym nie
    > wiedzial to juz inna sprawa .. byc moze nawet nie powiedziales mu do
    > czego chcesz uzyc.. jezeli powiedziales to jednak gosc jest cymbal

    Alez oczywiscie i ja takie sprawy znam. Ale jabys ten tynk zobaczyl to zapewne
    nie oskarzalbys mnie o lenistwo. Owszem lubie sie lenic zamiast wykonywac
    jakas benedyktynska prace i w dodatku syzyfowa. Ten tynk wyglada jak
    glancpapier. Zapewne do tynkowania uzywali tego samego ostrego piasku, ktory
    wczesniej byl skladnikiem betonu. Szpachelka tylko gwizda po tych wystajacych
    z tynku ziarnach i nierownosciach. Trzebaby to bylo chyba myc bo szlifowanie
    nie wchodzi w rachube. Polozysz na to gladz to zapewne odeszlaby przy lada
    zmianie pogody. To nie jest takie proste.
    Wiec chyba naturalnym jest, ze zamiast skrobac druciana szczotka na mokro czy
    z maska na pysku na sucho, lepiej pomyslec. Zwlaszcza, ze metraz jest dosc
    duzy. Wiec wymysliem zagruntowac to jak leci i pomalowac. Utworzy sie grubsza,
    juz silna warstwa tego gruntu i farby i moze nie odpadnie a jesli, to po
    namoczeniu to wapno bedzie razem z tym gruntam lepiej od tynku odchodzic. I
    tak zrobilem i o dziwo jakos sie to tej sciany trzyma. Zobacze co bedzie na
    wiosne bo dom nieogrzewany, kibel z ktorego zapomnialem wybrac wode, na wiosne
    byl rozwalony.
    No ale dziekuje za sugestie, nadmiar wiadomosci nie boli, czasem tylko
    utrudnia znalezienie wlasciwego rozwiazania.

    Pzdr.