  • 1. Data: 2010-03-15 14:24:32
    Temat: Czy ten dom jest ok ???
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    Planujemy zmienić nasze 65m2 mieszkanie na domek. Znaleźliśmy
    atrakcyjną ofertę domu (pod klucz) w cenie 350tys zł wraz z działką
    1000m2.

    Firma ta posiada własne działki i sama buduje domy. Nie ma więc
    żadnych pośredników.

    Jest to wioska położona obok niedużego miasta , więc cena dość
    atrakcyjna ..

    Dom - projekt "Madzia". (wersja B)

    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=179&a=4
    29

    Specyfikacja domu:

    Proces budowy domu obejmuje:

    1.Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
    - fundament ze zbrojonego betonu B15
    - ściany fundamentowe z bloczków betonowych
    - wylewka tarasu 20m2

    2. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    - gazo beton o grubości 25 cm
    - warstwa styropianu o grubości 12 cm
    - siatka i szpachla
    - tynk w kolorze białym
    - wewnątrz tynk maszynowy gipsowy
    - Istnieje możliwość dostosowania projektu do potrzeb klienta poprzez
    przebudowę ścianek działowych

    3 Jastrych na parterze
    - podłoże betonowe
    - folia izolacyjna
    - warstwa styropianu grubości 6 cm
    - warstwa wylewki cementowej (jastrych)

    4. Stropodach
    - konstrukcja drewnianej więźby dachowej
    - folia paro przepuszczalna
    - łaty i kontr łaty drewniane
    - dachówka ceramiczna
    - sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
    stalowych,
    ocieplony wełna mineralną (15cm)
    - rynny i rury spustowe z tworzywa
    - podbitka dachu wykonana z paneli PCV

    5. Okna i drzwi
    - profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
    - okna i drzwi balkonowe posiadają mechanizm rozwierno - uchylny
    - drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
    - drzwi wewnętrzne i ościeżnice sosnowe
    - brama garażowa segmentowa w kolorze stolarki okiennej
    - parapety wewnętrzne PCV
    - parapety zewnętrzne płytka klinkierowa

    6. Instalacja elektryczna
    - rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
    - włączniki i gniazdka elektryczne

    7. Instalacja grzewcza
    - piec dwu funkcyjny na eko - groszek
    - pojemnościowy ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V
    - grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
    - ogrzewanie podłogowe w łazience, kuchni, komunikacji
    - grzejnik drabinkowy w łazience
    - kominek w salonie

    8. Instalacja wod-kan
    - własne ujecie wody (studnia z hydroforem)
    - zbiornik na nieczystości 8 tys. litrów
    - biały montaż sanitarny (baterie, wanna, kabina, umywalka, ubikacja
    ze spłuczką podtynkową)

    9. Wykończenie wnętrza
    - ściany i sufity w pomieszczeniach malowane na biało
    - ściany w łazience pokryte glazurą
    - ściany w kuchni częściowo pokryte glazurą
    - podłogi w pokojach i salonie pokryte panelem podłogowy
    - podłogi w komunikacji, kuchni, łazience, garażu i kotłowni pokryte
    terakotą

    Kilka informacji.

    1. Będzie szambo. Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
    powiedział właściciel).
    2. Działka to kwadrat 33,33mx33,33m

    Poddasze użytkowe w stanie surowym. Sufit (a zarazem podłoga poddasza)
    nie będzie z belek betonowych a z jakiś belek drewnianych. Gościu
    mówił że to grube i porządne belki i na poddaszu mogą być inne pokoje
    (na projekcie widać).

    Niestety projekt projektem a firma wykonała lekkie "modyfikacje".
    Połączenie WC z łazienką , połączenie kuchni z spiżarnią (ubyło jedno
    okno). Zamist belek z betonu są drewniane.
    W garażu też brak jednych drzwi ...
    W dachu .... brak okien (rozmawiałem i zgodzono się że jak kupię sam
    okna to mi za darmo je wstawią podczas budowy).

    Reszty nie wiem ...

    Mój dom będzie dopiero budowany , ale moge sobie zobaczyć inne domy
    wybudowane ...

    Na co trzeba zwrócić uwagę , do czego warto "dopłacić" ...

    Może kazać mocniej ocieplić mury , podłogę , dach ?

    Ale czy warto ? Czy to co jest w "standardzie" jest wystarczające ?

    Dzięki !

  • 2. Data: 2010-03-16 22:47:20
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 07:24:32 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):

    > 1. Będzie szambo. Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
    > powiedział właściciel).

    I to wg mnie wyklucza ten dom.
    Zbiornik na nieczystości 8 tys. litrów - oblicz, na ile dni to wystarczy,
    jeśli dziennie zużyje się tylko 200 l wody (1 wsad do pralki, 1 wsad do
    zmywarki to 100 l, 4 kąpiele pod prysznicem tylko po 25 l, korzystanie z
    ubikacji oraz mycie rąk i inne nawet w to nie wliczone...
    Szambo - czyli brak perspektyw na wodociąg i kanalizację w przyszłości.
    Szambo - bez oczyszczalni ekologicznej to kłopot jakich mało, plus ogromne
    koszty opróżniania (z tego co wiem, jest to od 70 do 200 zł za jedno
    opróżnienie). Wieczny stres, żeby nie zuzywać za dużo wody, bo się
    przepełni, zimą przepełnione może zamarzać (jeśli grunt jest tzw
    głębokoprzemarzajacy), co poskutkuje wyłączeniem używalności łazienek i
    kuchni, no i inne takie...
    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2010-03-17 07:28:05
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > I to wg mnie wyklucza ten dom.

    Patrząc na rachunek za mieszkanie nie zużywamy zbyt dużo wody a co za
    tym idzie ścieków.
    Obydwoje z żoną pracujemy i jesteśmy w domu wieczorem. Do tego staramy
    się oszczędnie zużywać wodę.

    Liczyłem że szambo powinno nam starczyć spokojnie na 1,5-2
    miesiace ...

    Tyle że boję się że przy tak żadko opróżnianym szambie smród byłby nie
    do zniesienia ...

    PS.

    Zastanawiamy się jednak nad lokalizacją.
    Jest ona ładna (lasy) ale jeśli chodzi o infranstrukturę to jest
    tragedia (sklep - 1,5km , szkoła 7,5km , dojazd - tylko PKS i itd).
    Jako że mamy dwójkę dzieci nie wiem co się zacznie jak zaczną chodzić
    do szkoły ...

    Lokalizacja jest ok , ale stwierdzam że dla ludzi którzy nie mają
    dzieci :(

  • 4. Data: 2010-03-17 07:32:42
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kaszpir" <k...@t...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...
> [...]

    do szkoły ...

    Lokalizacja jest ok , ale stwierdzam że dla ludzi którzy nie mają

    E tam. Setki tysiecy ludzi żyją w takich i znacznie trudniejszych
    warunkach niż w/w. I to z dziećmi.

  • 5. Data: 2010-03-17 08:36:15
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >się oszczędnie zużywać wodę.

    >Liczyłem że szambo powinno nam starczyć spokojnie na 1,5-2

    Sprawdż na wodomierzu ile teraz zuzywacie wody. Pewnie wyjdzie ok 4000litrów
    na osobe/ miesiąc.
    Więc opróznianie szamba conajmniej raz w miesiącu

    >Tyle że boję się że przy tak żadko opróżnianym szambie smród byłby nie
    >do zniesienia ...

    A skąd niby ten smród. Dobrze zrobione szambo żadnego smrodu nie generuje,

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-03-17 08:55:55
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    XL pisze:

    > I to wg mnie wyklucza ten dom.

    Niekoniecznie. Może jednak w miejscowym planie zagospodarowania jest
    przewidziana budowa wodociągu i kanalizacji w tej wsi. Sprawdzić zawsze
    można, a nawet wypadałoby zajrzeć do planu jeśli planuje się zakup
    nieruchomości.
    Jeśli woda w studni jest dobra, to brak kanalizacji można przeboleć.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 7. Data: 2010-03-17 09:02:37
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > Szambo - czyli brak perspektyw na wodociąg i kanalizację w przyszłości.

    Nieprawda. Zależy od gminy i motywacji mieszkańców.

> [...]
    > przepełni, zimą przepełnione może zamarzać (jeśli grunt jest tzw
    > głębokoprzemarzajacy), co poskutkuje wyłączeniem używalności łazienek i

    Też nieprawda. Zamarznąć to może co najwyżej zbyt płytko zakopana rura
    odpływowa.W życiu nie widziałam zamarznietego szamba, a nie raz niewiele mu
    brakowało do poziomu gruntu (zamarzniętego jak najbardziej).
    J.

  • 8. Data: 2010-03-17 15:44:00
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości:
    c...@c...goo
    glegroups.com,
    kaszpir <k...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > tragedia (sklep - 1,5km , szkoła 7,5km , dojazd - tylko PKS i itd).
    > Jako że mamy dwójkę dzieci nie wiem co się zacznie jak zaczną chodzić

    Będziecie wtedy musieli się bawić w taksówkę - rano dzieci do szkoły (oby na
    wspólną godzinę), po południu przywieźć ze szkoły, zawieźć na jakieś
    dodatkowe zajęcia - z doświadczenia wiem, że w różnych godzinych w różnych
    punktach, co utrudnia logistykę. Potem juz tlko przywieźć z zajęć. Koszmar.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,
    gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane.

  • 9. Data: 2010-03-17 21:02:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:36:15 +0100, kris napisał(a):

> [...]
    > Więc opróznianie szamba conajmniej raz w miesiącu

    > A skąd niby ten smród. Dobrze zrobione szambo żadnego smrodu nie generuje,

    Generuje, zwłaszcza w upały. Tylko szambo z oczyszczalnią ekologiczną nie
    generuje.
    --

    Ikselka.

  • 10. Data: 2010-03-17 21:04:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:55:55 +0100, hephalump napisał(a):

> [...]
    > nieruchomości.
    > Jeśli woda w studni jest dobra, to brak kanalizacji można przeboleć.

    Brak kanalizacji i niska cena mogą być uwarunkowane przyczynami ukrytymi,
    np obniżenie terenu i okresowe podtopienia, a tego ostatniego nikt nie
    zdradzi, zwłaszcza inwestor/właściciel dzialek.
    --

    Ikselka.