  • 11. Data: 2010-03-17 21:10:20
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 10:02:37 +0100, krys napisał(a):

    > Szambo - czyli brak perspektyw na wodociąg i kanalizację w przyszłości.

    > Nieprawda. Zależy od gminy i motywacji mieszkańców.

    "Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
    powiedział właściciel)."
    Wiesz, co to oznacza? - że nie będzie wodociągu, ponieważ tzw lokalne
    wodociągi mają unijny wymóg posiadania takowej. A "brak możliwości" takowej
    oznacza, ze sa ku temu trwałe przeszkody, może to być niesprzyjające
    ukształtowanie terenu, posadowienie warstw wodonośnych itp. Laik moze się i
    nabierze, że szambo to taki po prostu mały szczególik, a kto się orientuje,
    dopatrzy się całej pajęczyny faktów i powiązań przyczynowych.

    > Zamarznąć to może co najwyżej zbyt płytko zakopana rura
    > odpływowa.

    A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
    ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

    --

    Ikselka.

  • 12. Data: 2010-03-17 21:28:51
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
    > ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

    Każda gmina ma referat budowlany i tam mają wszystkie dane potrzebne do
    projektu.

  • 13. Data: 2010-03-17 21:30:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Brak kanalizacji i niska cena mogą być uwarunkowane przyczynami ukrytymi,
    > np obniżenie terenu i okresowe podtopienia, a tego ostatniego nikt nie
    > zdradzi, zwłaszcza inwestor/właściciel dzialek.

    Wystarczy pooglądać wiosną (i do jesieni) roślinność i ewentualne porzucone
    na brzegach suche nanosy gałęzi.

  • 14. Data: 2010-03-17 22:12:44
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    > A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
    > ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

    Coś mi się wydaje, że w tzw międzyczasie internet wynaleźli .
    Google.
    Hasło: głębokość przemarzania.
    Na pierwszej pozycji jak byk:
    http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/fundamenty/
    glebokosc-przemarzania,7195_4987.htm

    Pozdrawiam emarcin

  • 15. Data: 2010-03-17 22:15:41
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > Generuje, zwłaszcza w upały. Tylko szambo z oczyszczalnią ekologiczną nie
    > generuje.
    > --
    Wystarczy do zwykłego szamba wrzucić tabletkę i po kłopocie.

    Druid29

  • 16. Data: 2010-03-18 08:17:02
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > "Brak możliwości oczyszczalnie ekologicznej (tak mi
    > powiedział właściciel)."
    > Wiesz, co to oznacza?

    Na przykład to, że działka położona jest na terenie "Natura 2000", albo
    podobnym.

    > - że nie będzie wodociągu, ponieważ tzw lokalne
    > wodociągi mają unijny wymóg posiadania takowej.

    Mamy wodociągi w całej gminie. Do gminnej oczyszczalni podłączone są tylko
    najbliższe miastu osiedla. Nie twierdź więc kategorycznie czegoś, o czym nie
    masz pojęcia.

    > A kto stwierdzi, że jest dostatecznie głęboko zakopana? - jeśli są
    > ekspertyzy głębokości przemarzania gruntu, to wspaniale, ale jeśli nie ma?

    Na tej zaszadzie może zamarznąc również rura odprowadzajaca scieki do
    kanalizacji. Ty twierdziłaś, że _szambo_ zamarza.
    J.

  • 17. Data: 2010-03-18 08:31:03
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Druid29 pisze:

    > Wystarczy do zwykłego szamba wrzucić tabletkę i po kłopocie.

    Od 2 lat mieszkam w domu podłączonym do szamba, nie wrzucam żadnych
    'tabletek", a szambo nie śmierdzi, nie zamarza i jeszcze się nie zdarzył
    by się przelało.

    Porady:
    - szambo musi mieć swoją wentylację,
    - pogłoski o zamarzaniu ścieków możesz puścić między bajki,
    - do zbiornika trzeba czasem zaglądać i sprawdzać stopień zapełnienia,
    - z wywozem nieczystości nie czekać na ostatni moment, zwłaszcza przed
    świętami.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 18. Data: 2010-03-18 08:33:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 00:28:05 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):
    > Patrząc na rachunek za mieszkanie nie zużywamy zbyt dużo wody a co za
    > tym idzie ścieków.
    > Obydwoje z żoną pracujemy i jesteśmy w domu wieczorem. Do tego staramy
    > się oszczędnie zużywać wodę.

    A na licznik wody patrzyłeś? Bo woda jest względnie tania i niskie rachunki
    za nią niekoniecznie wiążą się z naprawdę małym zużyciem :) 8 tys. litrów to
    naprawdę bardzo mało...

    [...]

    > Zastanawiamy się jednak nad lokalizacją.
    > Jest ona ładna (lasy) ale jeśli chodzi o infranstrukturę to jest
    > tragedia (sklep - 1,5km , szkoła 7,5km , dojazd - tylko PKS i itd).
    > Jako że mamy dwójkę dzieci nie wiem co się zacznie jak zaczną chodzić
    > do szkoły ...

    I to jest główny argument przeciwko. Mieszkanie na wsi to jest fajne jak
    człowiek jest do tego przyzwyczajony i najlepiej ma odchowane dzieci ;)
    To, że szkoła jest 7.5km od domu to nic nie znaczy - skąd pewność że
    poziom tej szkoły w ogóle będzie dla Was zadowalający? A potem gimnazjum,
    liceum - masakra z zabawą w taksówkarza, i to jeszcze zsynchronizowana z
    dojazdami obojga rodziców do pracy. Jeśli masz jedno auto to nie licz na
    to że obędziesz się bez zakupu drugiego :)
    Spory problem np. ze znalezieniem niani dla maluchów.
    Wizyty znajomych i u znajomych: zamiast kilka na miesiąc - kilka na rok,
    a nowi sąsiedzi niekoniecznie będą chętni na bratanie się...
    Gdy coś się stanie albo choćby dziecko zachoruje - dłuuuugie czekanie
    na karetkę, wielkie odległości od szpitali czy przychodni, nie mówiąc
    o specjalistycznych badaniach.

    Oczywiście - życie na wsi ma swoje zalety. Ale jakoś nie bardzo widzę by
    przy dzieciach mogły one w jakikolwiek sposób zrekompensować wady.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2010-03-18 09:23:39
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    Na podstawie kilkuletniej praktyki: za mało jest tu powierzchni
    gospodarczej. Rozważ przynajmniej powiększenie garażu do obrysu domu. A
    także zrobienie strychu nad garażem.
    Niby jest kotłownia, ale piec na ekogroszek jest dośc duży a jeszcz zasobnik
    ciepłej wody
    rury itd. Z drugiej strony jest komunikacja więc w sumie niewiele więcej
    będziesz w stanie tam zmieścić.
    A przecież potrzebujesz miejsca na kosiarki, grabie szpadle, myjki, opony
    zimowe/letnie i masę innych rzeczy.
    Przydało by się miejsce typu warszatcik. No i na zapas paliwa.
    Zapewniam Cię, że przestrzeni gospodarczej brakuje najbardziej.
    U mnie w garażu samochów nie stał od dawna.

    Jarek

  • 20. Data: 2010-03-18 12:45:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 22:28:51 +0100, Panslavista napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Każda gmina ma referat budowlany i tam mają wszystkie dane potrzebne do
    > projektu.

    Dlatego trzeba osobiście tam zajrzeć i zaządać do nich dostępu.
    --

    Ikselka.