  • 21. Data: 2010-03-18 12:48:54
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 23:12:44 +0100, emarcin napisał(a):

    > Coś mi się wydaje, że w tzw międzyczasie internet wynaleźli .
    > Google.
    > Hasło: głębokość przemarzania.
    > Na pierwszej pozycji jak byk:
    > http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/fundamenty/
    glebokosc-przemarzania,7195_4987.htm

    > Pozdrawiam emarcin

    Bardzo ogólna mapa. A prawda jest taka, że u mnie (centrum) np wynosi ona
    tyle, co w Suwałkach, podczas gdy takich mikroklimatycznych"wysp" jest
    mnóstwo i lokalnie są nie do wychwycenia w fazie budowy, dopiero w
    wywiadzie lub kiedy się użytkuje dany grunt. Struktura gruntu jest bardzo
    różnorodna, więc nadal twierdzę, zelokalnie należy się spodziewać znacznych
    odchyleń od tej mapy.
    --

    Ikselka.

  • 22. Data: 2010-03-18 12:50:51
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 09:17:02 +0100, krys napisał(a):

    > Mamy wodociągi w całej gminie. Do gminnej oczyszczalni podłączone są tylko
    > najbliższe miastu osiedla. Nie twierdź więc kategorycznie czegoś, o czym nie
    > masz pojęcia.

    Mam pojęcie, ponieważ u nas wstrzymano budowę wodociągu z powodu trudności
    z posadowieniem oczyszczalni ekologicznej i stricte z tego powodu. Obecnie
    nie ma szans na zatwierdxenie budowy wodociągu bez oczyszczalni i jeśli coś
    takiego istnieje, to zapewne sprzed ograniczeń w przepisach.
    --

    Ikselka.

  • 23. Data: 2010-03-18 13:33:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

> [...]
    > nie ma szans na zatwierdxenie budowy wodociągu bez oczyszczalni i jeśli
    > coś takiego istnieje, to zapewne sprzed ograniczeń w przepisach.

    Na "was" nie kończy się świat. Na Mazowszu, Podlasiu i w Wielkopolsce znam
    wodociągi( w tym jeden całkiem nowy), które istnieją na zapadłych wsiach nie
    podlaczonych do kanalizacji.
    I mam wrażenie, że pisząc o "niemożliwości wybudowania oczyszczalni
    ekologicznej", wątkotwórca miał na myśli oczyszczalnię przydomową, a nie
    kanalizację i oczyszczalnię zbiorczą.
    J.

  • 24. Data: 2010-03-18 14:13:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:33:35 +0100, krys napisał(a):

    > Na "was" nie kończy się świat. Na Mazowszu, Podlasiu i w Wielkopolsce znam
    > wodociągi( w tym jeden całkiem nowy), które istnieją na zapadłych wsiach nie
    > podlaczonych do kanalizacji.

    To bardzo ciekawe, pewnie funkcjonują nieoficjalnie, tj podłączono domy bez
    odbioru technicznego sieci wodociągowej lub t.p., bo nasz komitet budowy
    wodociągu (z MŚK na czele) przebijał się razem z urzędnikami w Gminie przez
    chaszcze przepisów oraz unijne zagwozdki, więc wiem z pierwszej ręki, że
    bez zaplanowanej kanalizacji i oczyszczalni wodociągu niet.

    > I mam wrażenie, że pisząc o "niemożliwości wybudowania oczyszczalni
    > ekologicznej", wątkotwórca miał na myśli oczyszczalnię przydomową, a nie
    > kanalizację i oczyszczalnię zbiorczą.

    Wrażenie rzecz mylna, jak widać - bo powstaly dwa różne wrażenia.

    --

    Ikselka.

  • 25. Data: 2010-03-18 14:29:56
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > To bardzo ciekawe, pewnie funkcjonują nieoficjalnie, tj podłączono domy
    > bez odbioru technicznego sieci wodociągowej

    Oczywiście, że nieoficjalnie! Całą wieś z zabudową sprzed II Wojny
    podłączono nielegalnie do gminnego wodociągu, bo na kielecczyźnie się coś
    nieudało.

    > Wrażenie rzecz mylna, jak widać - bo powstaly dwa różne wrażenia.

    Różnica polega na tym, że ja nie forsuję swojego wrażenia jako prawdy
    objawionej.
    J.

  • 26. Data: 2010-03-18 15:11:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > bez zaplanowanej kanalizacji i oczyszczalni wodociągu niet.

    > Wrażenie rzecz mylna, jak widać - bo powstaly dwa różne wrażenia.

    Pewnie różnica jest tylko w dotacjach - z oczyszczalnią jest, a bez nie
    ma dotacji. I nikt nie zastanowi się, że można to zrobić w dwu etapach. Woda
    ważniejsza, nie tylko do celów domowych i gospodarczych, ale i ppoż.
    Znacznie ważniejsze byłoby zmuszenie ludzi do budowy (partycypowania)
    wodociągów, wtedy koszt na gospodarstwo jest znacznie niższy.

  • 27. Data: 2010-03-18 18:30:02
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 15:29:56 +0100, krys napisał(a):

    > Różnica polega na tym, że ja nie forsuję swojego wrażenia jako prawdy
    > objawionej.

    Forsujesz wrażenie, że nie forsujesz.
    --

    Ikselka.

  • 28. Data: 2010-03-19 15:32:42
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    A czy cena 350tys za dom :

    http://www.setler.pl/index.php?option=com_content&vi
    ew=article&id=61&Itemid=72

    (powierzchnia uzytkowa - 97,4m2 , powierzchnia pomieszczeń łącznie -
    130,38 m2)

    + w cenie jest działka 1000m2

    Dom oddany pod "klucz" , czyli z instalacjami , panelami , kafelkami ,
    armaturą i itd , czyli gotowy aby od razu się wprowadzić ...

    Zastanawiam się jednak czy to dużo czy też mało.

    Patrzyłem na "kosztorys" takiego domu według projektanta , to było
    napisane że koszt to 210tys zł netto ...
    Działkę w tamtym rejonie powinno się dać kupić za około 40-50zł za m2.

    Nie ukrywam że firma która zajmuje się oddawaniem domów pod klucz
    (www.setler.pl) ma jak dla mnie ciekawe warunki. Najpierw wpłaca się
    zaliczkę 5-10tys zł a resztę przy odbiorze gotowego domu.

    Dzięki takim warunkom miałbym czas na sprzedaż mieszkania , wzięcie
    małego kredytu ...

    Rozmawiałem z ludźmi to jedno mówią że to bardzo tanio , inni że
    drogo ..

  • 29. Data: 2010-03-20 14:47:28
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 22:30:48 +0100, Panslavista napisał(a):

    > Wystarczy pooglądać wiosną (i do jesieni) roślinność i ewentualne porzucone
    > na brzegach suche nanosy gałęzi.

    No więc trzeba pooglądać, ale mało kto to robi.
    --

    Ikselka.

  • 30. Data: 2010-03-22 11:06:41
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    Zrezygnował zupełnie z zakupu domu ..

    Dlaczego ?

    Jeszcze raz na spokojnie sobie zrobiłem bilans plusów i minusów tamtej
    lokalizacji.

    Niestety wyszło więcej minusów niż plusów ...

    Jako minusy:

    1. szambo (drogie użytkowanie , problematyczne)
    2. lokalizacja (mimo że nie tak daleko do miasta) to brak
    infrastruktury (szkoły , sklepów , przychodni i itd ...). Nie ukrywam
    że przyzwyczaiłem się do korzystania z małego sklepiku obok mojego
    mieszkania gdzie zaopatruję się w świeży chleb i itd ..
    3. brak miejsca gdzie mogły się bawić dzieci (plac zabaw i itd ) ,
    oczywiście można zrobić plac zabaw w ogrodzie ,ale nie chce aby dzieci
    same się tylko bawiły ...
    4. droga nie utwardzona , a raczej jest to piasek czy też glina i przy
    nie dużych opadach ciężko już było przejechać ...
    5. Dom mimo że ma 95m2 powierzchni mieszalnej jest tak naprawdę mały :
    ( Salon jest prawie taki sam jak w obecnym mieszkaniu , sypialnia -
    mniejsza niż w obecnym mieszkaniu ... Fakt doszedł by jeszcze jeden
    mały pokój i garderoba a kuchnia i łazienka były by większe , ale
    szczerze mówią szału nie ma :(
    6. Tak jak ktoś wspomniał ten dom jest za mały na palenie ekogroszkiem
    (bram pomieszczenia na ekogorszek). Zapewne samochód stał by na
    zewnątrz za za magazyn służył by garaż ...

    Dlatego na dzień dzisiejszy chyba rezygnuję z domu. Chciałem ale , no
    właśnie chyba za wygodny robię się i nie wiem czy do lekarza ,
    sklepiku chciało by mi się jeździć samochodem niezły kawał drogi.
    Dodatkowo wielkość pomieszczeń w tych projektac jest naprawdę mała.
    Obecnie w mieszkaniu mam salon 25m2 , sypialnie prawie 15m2 , pokój
    dzieciaków 8m2 , kuchnię podobna , do tego łazienka ...
    Dodatkowo nie wiem czy nie jestem za wygodny i za leniwy :)
    Nie wiem czy chciało by mi się nonstop wachlować łopatą i wsypywać
    ekogroszek , transportować go , ładować , przepakowywac w worki i
    itd ...
    Może dla ludzi samotnych jest to ok , ale w przypadku jak się ma 2
    małych dzieci człowiek ma ochotę po pracy i po opiece nad maluchami -
    odpocząć , a nie zasuwać dalej i pracować w domu :)

    Być może w przyszłości wybudujemy się , ale chyba będę chciał dom z
    minimum oczyszczalnią ekologiczną lub kanalizacją i może z ogrzewaniem
    na gaz ziemny ...